Inlägg från: Ulle73 |Visa alla inlägg
  • Ulle73

Ung familj med obotlig cancer, finns det fler?

Jag har själv cancer. Lever som särbo (på distans :( ) och har två barn.

Jag har malignt melanom med metastaser under huden och på lungorna. Går på cellgifter var fjärde vecka och har precis gjort min sjunde omgång. Jag vet inte utgången men är positiv för det mesta.. men har självklart dagar som känns tuffa och jobbiga.

Tyvärr så är ju ekonomin inte den bästa när man är ensamstående och sjukskriven.. och inte har någon sjukförsäkring. Trodde jag hade genom jobbet. :( Det är ett kämpande varje dag.

För att veta vad jag skall säga till barnen har jag pratat med kuratorn på avdelningen och hon sa så här.. var ärlig.. men säg inte för mycket. låt barnen fråga. De kan inte ta till sig allt. Säg att du tar medicin för att bli frisk. Förklara att du kan vara trött osv..

Kramar till er alla!!!

• Ulle73

Förstår vad ni menar att det kan vara jobbigt att träffa på andra familjer.. de som lever som "vanligt". Jag kan känna att eftersom det inte syns på mig så vet ju inte folk man träffar att jag är sjuk utan tror att vi är som alla andra.. de vet inte att man ligger inne för cellgifter.. ligger inne för komplikationer.. springer med sina provtagningar osv.. men oftast mår jag ju bra och då försöker jag att vi skall ha det som "alla andra".. ;)

Förstår att det måste vara jättejobbigt att vara närstående.. själv miste jag min pappa i samma sjukdom för fem år sedan.. Förstår att det är något speciellt när det är ens kärlek och mamma/pappa till ens barn.. någon man planerat sin framtid med. Min underbara pojkvän sa att han gärna hade tagit min cancer istället för mig igår.. fast det vill ju såklart inte jag..

Svar på tråden Ung familj med obotlig cancer, finns det fler?