• Jojjo 1986

Radon i huset

Vi har köpt ett hus och gubben sa att det va leca-sten i husgrunden (och det är det inte radon i) , men han sa fel och nu är det betong och dom gjorde en radonmätning och det gav utslag..1 oktober ska dom börja med saneringen och vi flyttar in 1 november, får alltså bo idet i två månader, och nu till min fråga:

Har det nån påverkan när man är gravid? jag är i v. 20

• Svar på tråden Radon i huset
  • Miss Kim

vi har radon i vår lägenhet, och det har gått bra för mig, när jag väntade nr 3 så hade vi på gränsen till vad man får ha för att ens vistas i det.
    det va mest fara för stor rökare och om du bor i det en längre tid, flera år eller så.
    Vädra mycket och om ni vet vart det läcker så behöver du ju inte sitta exakt där hela dagen :D
    skicka privat om du undrar nåt....

• Elino

Hur mkt radon? Vet att mängden som varit ok enligt bestämmelserna har minskat drastiskt de senaste åren, så man får väl dra sina egna slutsatser om den mängd radon ni har idag hade varit ok för tre år sedan så är det kanske inte jättefarligt nu heller osv. (Hoppas du hänger med vad jag menar? Lite krångligt om du inte är insatt. ). Annars kan du ju alltid höra med MVC.

• Elino

Miss Kim skrev 2009-09-16 19:35:28 följande:

vi har radon i vår lägenhet, och det har gått bra för mig, när jag väntade nr 3 så hade vi på gränsen till vad man får ha för att ens vistas i det.det va mest fara för stor rökare och om du bor i det en längre tid, flera år eller så.Vädra mycket och om ni vet vart det läcker så behöver du ju inte sitta exakt där hela dagen :Dskicka privat om du undrar nåt....
    Radon läcker väl inte? Det kan ju vara markradon och då kommer det från grunden. Och kommer det från byggmaterialet så är det väl inte tal om någon läcka. Tänker du på asbest?
Svar på tråden Radon i huset