• Anonym (AJ)
    Äldre 20 Sep 07:46
    14016 visningar
    6 svar
    6
    14016

    Gravid i vecka 6 - har kraftig mensvärk varje natt

    Jag är gravid i vecka 6 och den senaste veckan har jag haft kraftiga "menssmärtor" på natten när jag vaknat...Någon som varit med om detta? Är det normalt (första graviditeten)
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Gravid i vecka 6 - har kraftig mensvärk varje natt
  • Äldre 20 Sep 07:52
    #1

    Hejsan, det kan vara så att livmodern växer då får man så kallad växtvärk, å för mig kändes det precis som kraftig mensvärk.

  • Anonym (AJ) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 07:54
    #2

    Tack för ditt svar Lyckligajag2 - skönt att höra, jag har verkligen ingen koll...men då kan det iaf vara positivt tecken, jag hoppas på det :)

  • Äldre 20 Sep 07:58
    #3

    Det är inte så lätt att ha koll Min växtvärk kom i v 5 tror jag minsann är i 15 nu och har fortfarande lite växtvärk men det lägger sig. Lärde mig mkt här på FL i början, jaaaa nu mä så klart, men när man precis blivit gravid (om det är första) vet man ju inte så mkt.

  • carola­1977
    Äldre 20 Sep 08:19
    #4

    Min första graviditet hade jag så ont, runt v 6 tror jag, att jag vaknade på natten av smärta och inte kunde gå rak. Knaprade Alvedon som tog bort det värsta i alla fall. Det är som sagt växtvärk och helt ofarligt.

  • Anonym (AJ) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 09:30
    #5

    Tack för att du tog dig tid att svara Carola 1977. Skönt att höra att fler varit med som samma sak, man blir ju så nojig! Ska till bm på onsdag så jag ska lyfta det med henne också men nu kan jag känna mig lugnare fram tills dess ;)

  • siggy
    Äldre 20 Sep 09:40
    #6

    hej! det låter helt normalt! livmodern växer och det känns som om mensen ska komma närsomhelst. GRATTIS!

Svar på tråden Gravid i vecka 6 - har kraftig mensvärk varje natt