• Äldre 20 Sep 23:26
    4004 visningar
    24 svar
    24
    4004

    ~~*~~ 35/40+ Spirits Supertjejer ~~

    ~~*~~ 35/40+ Bellas Bästa Belladonnor ~~*~~
    Tråden för oss 35/40+ pinglor som sedan sommaren 2004 kamperat ihop och stöttat varandra i smått och stort, negativa graviditetstest som positiva, i ur och moll, skratt och tandagnisslan. 5 år tillsammans tjejer, det är det inte många som slår här på FL! Men även tråden för er nya 35/40+ are som vill ha nya vänner och följas åt med ett härligt gäng på nätet...

    Vi babblar om allt möjligt och i vår tråd finns både de som Är Gravida (igen!) och Har Fått Bebis och Nu alltså är det Största och Mest Ansvarsfulla man kan vara... nämligen Mamma! I vår tråd har även flertalet av oss startat upp Syskontävlingen och vissa har redan fått Syskon till våra 2004, 2005 eller 2006-or... vilket ofta innebär noll egentid, noll egentid och stor sömnlöshet! Andra funderar tom på en trea... som jag själv!

    Statistiken för oss 35/40+ är superb vill vi också säga - vi i våran tråd bevisar just detta! Och trots att vi nu närmar oss/är över 40 år med allt vad det innebär av risker för missfall med mera så kämpar vi på, vi som vill ha syskon till våra barn. Och det kommer att gå bra, det bara vet vi! Vi önskar alla att komma över till oss här på Den Andra Sidan!!! Att vara Mamma är det underbaraste, vackraste, jobbigaste, härligaste, bråkigaste och som sagt sömnlösaste som finns!!

    Detta är Den Bästa Hösttråden 2009! Låt oss hoppas på den soligaste, varmaste, lyckligaste hösten på flera år!
    «?1234 ?»

  • Svar på tråden ~~*~~ 35/40+ Spirits Supertjejer ~~
  • Äldre 20 Sep 23:35
    #1

    BORN BABIES!

    2004
    Kaj04 *YANNICK* 24/12

    2005
    Marsmamma *ISA* 18/3
    Bella *CHARLIE* 12/4
    Astral *KLARA* 6/5
    Lyssus *JOEL* 14/5
    Lyllo *MAJKEN* 16/5
    Jussan *AGNES* 13/7
    Datanissan *THOR* 25/11
    Tjoppaloppan *ISAK* 7/12

    2006
    Spirit *FABIAN* 7/2
    Fröja *ALICE* 28/4
    So Nice *LEX* 25/8

    2007
    Lyllo *KAJSA* 22/4
    Datanissan *WILDE* 16/10

    2008
    Tjoppaloppan *EMIL* 1/4
    Bella8 *CARA* 2/4
    So Nice *ESTELLE* 8/8

    2009
    Kaj04 *MISCHA* 20/4

    BORN & BIM-TIME IGEN 2009!

    Astral - gravid, BF 22/7 2009
    Spirit - plussade idag...
    Fröja - här håller vi också tummarna!
    Marsmamma - Färdig, orkar inte med fler!
    Jussan - vart är duu, bara på FB eller?!
    Lyllo - fääärdig!
    Datanissan - aer faerdig... tror jag?!
    Bella - trean ska jag fundera på ett låååångt tag till!
    Tjoppaloppan - "hur många barn får jag när jag blir stoooor?"

  • kaj04
    Äldre 22 Sep 14:37
    #2

    gratts spirit!!!

  • kaj04
    Äldre 22 Sep 14:39
    #3

    skulle stå grattis men med en vild 5 månaders kille framför sig blir det lite som det vill

    håller tummarna för er nu! det är din tur!
    stor kram!

  • Äldre 23 Sep 14:25
    #4

    Stort grattis till er, Spirit! Härligt och nu ska jag hålla mina tummar för att allt går bra! Och tack för att du fixade en ny tråd när jag har fullt upp härhemma... Och inte är jag inte så ofta här heller, skäms på mig att jag nästan lät tråden försvinna...

    Hoppas allt är väl med er alla och jag ska försöka bättra mig med inlägg här på FL men det är så mycket smidigare med facebook där man bara kan uppdatera sitt liv med ett enkelt inlägg bara... istället för att som här så blir historien så lång liksom... Men jag saknar det också - att skriva ner lite mer och att få höra lite längre från er alla!

    Kramar/BellaBusyBabe

  • Äldre 24 Sep 19:34
    #5

    Tack för grattis och tumhållning

  • Äldre 24 Sep 22:06
    #6

    Grattis Fröja och tack för nya tråden!

    Härhemma har vi verkligen kommit till ro med tvåbarnslivet. Åke är en mycket snäll liten kille som är mest bara nöjd bara han får mat. Han sover dessutom bra på nätterna så än så länge är jag faktiskt lyxigt utvilad. Klara är mycket fötjust i sin lillebror och vi upplever att efter den första turbulenta tiden så har hon blivit sig själv igen.

    Här kommer en uppdaterad lista:

    BORN BABIES!

    2004
    Kaj04 *YANNICK* 24/12

    2005
    Marsmamma *ISA* 18/3
    Bella *CHARLIE* 12/4
    Astral *KLARA* 6/5
    Lyssus *JOEL* 14/5
    Lyllo *MAJKEN* 16/5
    Jussan *AGNES* 13/7
    Datanissan *THOR* 25/11
    Tjoppaloppan *ISAK* 7/12

    2006
    Spirit *FABIAN* 7/2
    Fröja *ALICE* 28/4
    So Nice *LEX* 25/8

    2007
    Lyllo *KAJSA* 22/4
    Datanissan *WILDE* 16/10

    2008
    Tjoppaloppan *EMIL* 1/4
    Bella8 *CARA* 2/4
    So Nice *ESTELLE* 8/8

    2009
    Kaj04 *MISCHA* 20/4
    Astral *Åke* 12/7

    BORN & BIM-TIME IGEN 2009!

    Spirit - plussade idag...
    Fröja - här håller vi också tummarna!
    Marsmamma - Färdig, orkar inte med fler!
    Jussan - vart är duu, bara på FB eller?!
    Lyllo - fääärdig!
    Datanissan - aer faerdig... tror jag?!
    Bella - trean ska jag fundera på ett låååångt tag till!
    Tjoppaloppan - "hur många barn får jag när jag blir stoooor?"
    Astral - superduperfärdig!!!!!!!

  • Fröja
    Äldre 25 Sep 10:25
    #7

    Wow grattis Spirit!!!

    Håller med dig Bella, enkalare med fb (i alla fall när man sitter på jobbet). Men jag blev jätteglad för den nya tråden, och särskilt med så positiva nyheter.

    Vi har föreställning ikväll så jag är ledig på förmiddagen. Så skönt! Har haft en välbehövlig sovmorgon och ätit en låååååång frukost. Nu blir det snart bubbelbad och sen ska jag klippa mig innan jag börjar jobba. Egentid hemma det är lyx det!

    Trevlig helg!

  • Äldre 30 Sep 21:08
    #8

    Vinkar till Fröja som är online!


    ~~*~~Charlie050412~~***~~Cara080402~~*~~
  • Fröja
    Äldre 2 Oct 20:22
    #9

    Vink vink!

    Bella, hoppas du njuter av god mat, och av gott vin!

    Ska på dockteater i helgen med Alice och R. Dockteater tittut från Stockholm. Har ni sett dom? Brukar gör finfina föreställningar. Vi ska se Dollans dagis. Har stora förväntningar. Bokan är såå fin om bl a dagis och vänskap.

  • Äldre 3 Oct 23:21
    #10

    Fröja - dockteater låter kul!
    Det har vi inte varit på.

    Vi hade tänkt åka till Mulle Meck lekparken imorgon. Men nu verkar det som om det ska regna så då får vi hitta på något annat...

Svar på tråden ~~*~~ 35/40+ Spirits Supertjejer ~~