• Snellen

    Ont i svanskotan = foglossning?

    Jag har aldrig (såvitt jag minns) slagit i svanskotan särskilt illa eller skadat nedre delen av ryggen på något sätt. Nu är jag gravid i v 15 och märker att jag får ont i svanskotan när jag sitter en hel dag. Jag googlade runt lite på det och såg några kommentarer om att foglossning kunde börja så, men jag tycker det känns lite tidigt.

    Är det någon som har haft samma eller liknande problem? Har ni kunnat göra något åt det? Jag har inte ont när jag sitter ner (än så länge) utan först när jag reser mig upp efter att jag suttit länge. Jag upptäckte det första gången när jag suttit på café många timmar en dag, och efter det har jag känt det varje dag på jobbet. Sitter jag däremot hemma i min egen soffa eller kontorsstol så får jag inte ont. Skulle en annan stol på jobbet kunna göra saken bättre?

    Jag letar helt enkelt efter er tjejer som känner igen er och vad ni har gjort åt det hela.

  • Svar på tråden Ont i svanskotan = foglossning?
  • Snellen

    Tack för alla svar!
    Än så länge känns det inte så farligt, utan mest så att jag märker det. Har inte tid hos BM förrän om 3 veckor och om det inte blir värre väntar jag med att ta upp det tills dess. Däremot kanske jag ska skaffa svankstöd till jobbet. Hmm... jag har för mig att vi har/har haft möjligheten att få hit en ergonom som tittar på våra arbetsställningar. Det kanske vore något att undersöka.

    Blev nästan lite rädd av ditt inlägg tekla1, men det är ju bra att veta att det finns hjälp att få om det blir riktigt illa. Som sagt så lider jag inte riktigt av det än, utan mest att jag märker att något är annorlunda. Det är ju dock en varningsklocka, så jag ska försöka förhindra det så mycket som möjligt.

Svar på tråden Ont i svanskotan = foglossning?