• Fröken T

    värk...

    Har en fråga:

    Fick lov att göra ett avbrytande utav min graviditet för ca 1 och 1 halv månad sedan, barnet hade fel på njurar och inget fostervatten fanns! Jag var då v. 20

    Har haft mens och ägglossning, vi har haft oskyddat och nu till min fråga OM det skulle ha fastnat ett litet "pyre" därinne.... ska det göra ont i livmoder och äggstockar. Värken är jämn och ihållande... känns som en riktig mensvärk.
    Någon mer som kännt så när de blivit gravida efter en avbruten grav.???? Det är för tidigt att testa, har BIM nästa helg.

    Tacksam för svar....

  • Svar på tråden värk...
  • isabellem

    Brukar man inte ha typ kraftiga mensvärkar??, det hade jag iaf...man tror att mensen ska komma eftersom man har sånn värk men den kommer aldrig utan istället får man ett plus på stickan...

  • moasmamma07
    isabellem skrev 2009-09-25 13:08:19 följande:
    Brukar man inte ha typ kraftiga mensvärkar??, det hade jag iaf...man tror att mensen ska komma eftersom man har sånn värk men den kommer aldrig utan istället får man ett plus på stickan...
    så har båda mina grav. startat:) lockoönslningar till dig ts och alla andra som försöker.
  • Fröken T

    Jag hoppas att det är så, men en vecka innan beräknad mens?! är inte det lite tidigt?
    Jag ska inte spekulera för mycket men jag hoppas lite i alla fall.
    Hur många dagar hade du värk innan beräknad mens Isabellem?

    Kram!

  • Barba bok

    Jag vill verkligen inte ta bort någon hoppfullhet hos dig men det jag tror det kan finnas en risk att kroppen behöver återhämta sig. Den har inte producerat varken ägg eller uppbyggande slemhinnor de senaste 20 veckorna så det kan var kroppens sätt att stabilisera sig igen. För mig var de efterföjlande månaderna ganska smärtsamma. Mycket känningar i äggstockar lite när som helst. Mensen kom tillbaka efter 4 veckor men det tog lång tid att känna mig i fas.
    Det finns ju en möjlighet för dig att du kanske är gravid men bli inte allt för besviken om det skulle vara motsaten. I så fall är du snart där igen.

    Stor kram o lycka till!

  • Gosemysan

    Hej Bumbin! Jag fick inte regelbunden mens förrens 8-10 veckor efter min avbrutna graviditet. Sedan tog det ungefär 6 mån innan vi plussade trots många seriösa försök. Men när det väl kom ett plus på stickan så trodde jag knappt mina ögon eftersom jag haft "mensvärk" i ca 1 vecka innan dess. Så visst kan du vara gravid igen, hoppas det! Jag håller tummarna...kram

Svar på tråden värk...