• Ororo

    IKEA-fixtråden!

    Har ni "gjort om" eller förbättrat en IKEA-möbel?

    Vi hade en ruskigt tråkig lampa i dotterns rum men med lite tyg och gosedjur (från samma möbeljätte) blev den lite roligare.

    Notera att jag skrev roligare, inte snyggare {#lang_emotions_wink}http://lina.bingmert.se/wp-content/uploads/image/02009/09september/lampafore.jpg
    före

    http://lina.bingmert.se/wp-content/uploads/image/02009/09september/lampaefter.jpg
    efter


  • Svar på tråden IKEA-fixtråden!
  • jojojenny

    Vilken rolig tråd! Synd att fler inte nappat... har tyvärr inget att bidra med men hoppas andra hakar på! Vet att det finns MÅNGA kreativa människor där ute.

    Din lampa blev kanonfin!!

  • ekarny

    Jag håller på med ett skötbord som jag pimpar upp. lägger in bild när det är klart
    Ska sen när bebben i magen kommit ut måla om dotterns växa säng som är från IKEA. Så lite från mig kommer men när kan jag inte säga hahaa

  • Bebislängtan

    Jag ska måla om leksviks skoställ vitt i nästa helg kan bidra med före-efter bilder då...

  • ohbaby

    rolig tråd!

    Hoppas det läggs in fler tips. Jag har inget just nu men vill att det ska bli så fort vi köpt vårt nya hus;)
    (ja, jag är en drömmare)

    Vi har inte gjort om nån ikea-möbel men skulle köpa en snygg bokhylla till arbetsrummet.
    Eftersom vi (hoppas...) ska flytta snart så tänkte vi att det är ju bra om den passar ihop med vardagsrumsmöblerna så kan man ha dem i vardagsrummet sen, så ville vi ha EXPEDIT-serien.
    Kollade på hyllor och insåg att köpa två med fyra "rutor" i varje var billigare än en med åtta rutor. Så vi köpte två... lite mer frihet i inredningen och sen kanske vi bara flyttar ut en av dem till vardagsrummet... vem vet.

    aja. inte mycket till tips. men jag lägger tråden i favoriter!

  • Snuttjulla

    Vilken rolig tråd, älskar ikea, och att göra om... har inga bilder på det jag gjort, men jag har lagt mosaik på ett lack-bord, blev STOR skillnad. Man kan även tapetsera, och ev lägga på glasskiva, min kompis gjorde det.
    Sen trapp-pallen, har vi tapetserat steget och "locket" i samma tapet som i köket, så den passar in lite bättre...
    hm, har målat och dekorerat om deras APA-låda, till barnen, och även gett bort. Har en expedit som vi köpt lådor till, men eftersom lådorna inte fanns i rolig färg till barnens rum, målade vi dem i piffig färg... Vi har också deras INGO-bord i köket, 4 stycken, (stort kök) så på det viset kan vi möblera om/montera ner och skapa plats för många gäster, eller pyssel... De har jag målat vita med vanlig grundfärg, och sen lackat för att få en hård yta, som tål allt möjligt. Nöjd faktiskt. Sen lite småfix, tagit deras billiga ramar (3 för 15) och lagt mosaik, målat, satt lister på, satt bokstäver på. köpte nån spegfel för nåt år sen, med lackad vit träräm, och limmade dit dekorstenar i olika färger... dottern fick en jättefin "juvel" spegel

  • jojojenny
    Snuttjulla skrev 2009-11-10 20:26:24 följande:
    Vilken rolig tråd, älskar ikea, och att göra om... har inga bilder på det jag gjort, men jag har lagt mosaik på ett lack-bord, blev STOR skillnad. Man kan även tapetsera, och ev lägga på glasskiva, min kompis gjorde det. Sen trapp-pallen, har vi tapetserat steget och "locket" i samma tapet som i köket, så den passar in lite bättre... hm, har målat och dekorerat om deras APA-låda, till barnen, och även gett bort. Har en expedit som vi köpt lådor till, men eftersom lådorna inte fanns i rolig färg till barnens rum, målade vi dem i piffig färg... Vi har också deras INGO-bord i köket, 4 stycken, (stort kök) så på det viset kan vi möblera om/montera ner och skapa plats för många gäster, eller pyssel... De har jag målat vita med vanlig grundfärg, och sen lackat för att få en hård yta, som tål allt möjligt. Nöjd faktiskt. Sen lite småfix, tagit deras billiga ramar (3 för 15) och lagt mosaik, målat, satt lister på, satt bokstäver på. köpte nån spegfel för nåt år sen, med lackad vit träräm, och limmade dit dekorstenar i olika färger... dottern fick en jättefin "juvel" spegel
    Fram med kameran och fota dina alster... vi vill se
Svar på tråden IKEA-fixtråden!