Inlägg från: Smulan1973 |Visa alla inlägg
  • Smulan1973

Indisk docka

Vi ska ju snart åka till Indien för att hämta vår lilla skatt och jag har nu googlat för att jag vill köpa en docks som ser ut som en Indier/inskiska utan att lyckas. Finns det någon här som har köpt en docka som ser ut som inder gör mest? Vart har ni i så fall hittat dom?

• Svar på tråden Indisk docka
  • Smulan1973

Jag vill ha med hår så Toys R Us går bort.

Butiken i Göteborg känns som att den ligger för långt bort för att åka och köpa en docka innan man ens vet om man vill ha den/gillar den. Men jag ska tänka på det om vi åker dit i något annat ärende. Jag var inne på deras hemsida men det låg inte ute några bilder på dockor.

Jag gick in på länken du bifogade och hittade eventuellt en docka som skulle kunna funka. Den såg dock lite blå ut i färgen, men det kan ju vara fotot som inte är något vidare. Jag tyckte docka att den var i lite dyraste laget. Den kostar över 700 kr. Är dockor verkligen så dyra?

• Smulan1973
    Biene skrev 2009-09-27 18:48:51 följande:
    Jag ställde en liknande fråga för en tid sedan fast då inriktat på dockor med afrikanskt utseende. Jag fick en hel del länkar, se nedan. Kanske nån av dessa kan ge dig hjälp? Annars skulle jag försöka köpa en docka i landet om ni har möjlighet att komma nån/några dagar innan ni får ert barn. Det finns tyvärr inte mycket etniska dockor att välja på här i Sverige...krumelur.jetshop.se/pub_images/original/docka...krumelur.jetshop.se/www.boinkstore.com/default.asp%2Eboinks...www.mona-joona.fi/index.php?option=com_phpsho...www.liveandlearn.com/corolle/index.htmlwww.dollslikeme.com/www.internationaladoptionnews.com/products/www.rubensbarn.com/www.kurragomma.nu/dockor.htmwww.krabat.se/index.php
    Ja, efter att nu ha försökt att hitta indiska dockor så har jag förstått att det inte är det lättaste. Tanken har faktiskt slagit mig att man kanske ska vänta med en indisk docka tills vi åker till Indien. Vi kan ju köpa en "svensk" docka så länge.

Tack för alla länkar. Jag ska gå in och kolla på dom alla.
  • Smulan1973
    Cerdrica skrev 2009-09-29 19:11:17 följande:
    I den senaste (?) katalogen från Ilka finns det dockor med olika utseenden och en av dem ser väldigt indisk ut. Kan inte hitta information om vilket produktnr den har då den förekommer på en sida med dockkläder men dockorna verkar alla vara av märket Corolle. Superfina! Däremot hittar jag inte just den söta indiska på Ilkas hemsida, där heter den docka som är närmast i utseende "Minna". Själv är jag sugen på "My".
    Jag googla men kunde tyvärr inte hitta Minna eller My.
  • Smulan1973
    Cerdrica skrev 2009-09-29 20:03:31 följande:
    Nej Minna och My ligger på Ilkas hemsida just nu. Men inte den lilla söta indiska som finns i katalogen. Ska ta mig tusan maila dem från jobbet i morgon (katalogen ligger där tyvärr) och fråga om henne.
    Ja gör det. Berätta gärna sen vad du får för svar.
  • Smulan1973
    Emeli skrev 2009-09-29 23:40:36 följande:
    Corolle gör underbara dockor. Tyvärr är de dyra.
    Jag hittade inga priser. Vet du vad dom kostar?
  • Smulan1973
    Cerdrica skrev 2009-10-01 09:32:54 följande:
    Nu har jag fått svar från Ilka, tyvärr har den söta indiska dockan på sidan 26 i katalogen utgått ur sortimenten De mest indiska de har är Minna och Alex och dem kan man se när man loggat in på deras hemsida.
    Okej, vad synd. Men tack så mycket för hjälpen. Jag få ta och logga in på deras hemsida så jag kan se dockorna du pratar om.
Svar på tråden Indisk docka