Inlägg från: Josefina |Visa alla inlägg
  • Josefina

Indisk docka

Förstår inte riktigt vitsen med att just ha en idisk docka när man åker och hämtar ett barn från indien men jag är ju som jag är.... :)
    Min dotter har rubedockan Maria, svart hår och brun(ljusbrun) hy, jätte fin MEN du kan ju köpa en docka i indien. Nu vet jag inte var du ska men just i storstäderna har de fullt med indiska dockor i fina saris och dyl.
    Om det nu är en docka du vill att barnet ska ha som den kan känna igen sig i lite :) Förstår ju om du inte vill ta med en skrållandocka kanske *S*

• Josefina
    Cerdrica skrev 2009-09-28 10:29:57 följande:
    TS, jag hade nog satsat på att köpa en i Indien, det verkar ju finnas fina där. I Kina är det jättesvårt att hitta dockor med asiatiskt utseende, där ser dockorna västerländska ut.
    Jag har köpt flera dockor i Kina med deras vackra utseende och speciella kläder. Brukar finnas på marknaderna :))
  • Josefina
    Cerdrica skrev 2009-09-28 11:10:35 följande:
    Barndockor? Vi hittade typ bara Barbeivarianten men inte lekdockor för barn. Tar gärna emot tips om vilken marknad du hittade dem på.
    Sista gången jag var där var jag 16 år så det är ngr år sen men jag vet det var en stoor marknad i peking där jag köpte 5 st dockor. 2 mjuka och 3 lite hårdare, mer samlardocketyp... Jag minns inte alls va marknaden heter men jag kan höra med pappa sen i kväll efter jobbet. Marknaden finns säkert kvar, om inte annat så har jag vänner i peking som kanske vet. :)
  • Josefina

Tina Turner skrev 2009-09-28 19:07:35 följande:

Här är en länk med jättegulliga dockor (sonen har en med asiatiskt utseende, såå fin:) Jag har köpt min i Sverige för några år sedan, då ett erbjudande på Coop. Har ej kollat om man kan köpa dessa dockor till Sverige via länken. Lycka till! www.cabbagepatchkids.com/cart/products/index....
    men så lika de är rubendockorna :)
  • Josefina

Kolla rubendockorna med :)
    De är mer än bara dockor. Vi anv dem mkt på jobbet då de känns som riktiga barn när man bär dem och har tyngden bla.
    Min dotter Maia har Maria, en svarthårig docka men ljusbrun hy. De kommer med fina kläder på sig :)
    Det finns olika storlekar och vissa passar bättre till yngre åldrar osv.
    Hon är tokkär i sin.

Bara ett tips!!

Svar på tråden Indisk docka