Inlägg från: Cerdrica |Visa alla inlägg
  • Cerdrica

Indisk docka

TS, jag hade nog satsat på att köpa en i Indien, det verkar ju finnas fina där.

I Kina är det jättesvårt att hitta dockor med asiatiskt utseende, där ser dockorna västerländska ut.

• Cerdrica
    Josefina skrev 2009-09-28 10:39:30 följande:
    Jag har köpt flera dockor i Kina med deras vackra utseende och speciella kläder. Brukar finnas på marknaderna :))
    Barndockor? Vi hittade typ bara Barbeivarianten men inte lekdockor för barn. Tar gärna emot tips om vilken marknad du hittade dem på.
  • Cerdrica

I den senaste (?) katalogen från Ilka finns det dockor med olika utseenden och en av dem ser väldigt indisk ut. Kan inte hitta information om vilket produktnr den har då den förekommer på en sida med dockkläder men dockorna verkar alla vara av märket Corolle. Superfina! Däremot hittar jag inte just den söta indiska på Ilkas hemsida, där heter den docka som är närmast i utseende "Minna".
    Själv är jag sugen på "My".

• Cerdrica

www.ilka.se men man måste vara inloggad (gratis att bli medlem) för att se dockorna.

• Cerdrica
    Biene skrev 2009-09-29 20:00:30 följande:
    Kan det vara den här du menar?www.leksaksborgen.se/11051--.jpgHittar heller ingen med namnen Minna eller My. Kan det vara äldre modeller som inte säljs längre?
    Nej Minna och My ligger på Ilkas hemsida just nu. Men inte den lilla söta indiska som finns i katalogen. Ska ta mig tusan maila dem från jobbet i morgon (katalogen ligger där tyvärr) och fråga om henne.
  • Cerdrica

Jag tror de ligger på 300-600 kr. Återkommer när jag pratat med Ilka om dockan i katalogen.

• Cerdrica

Jag tycker rubendockorna är jättesöta men de har inte sådana där riktigt kinesiska ögon vilket är det min son oftast kommenterar när han pratar om utseendet på människor från Kina.

• Cerdrica

Nu har jag fått svar från Ilka, tyvärr har den söta indiska dockan på sidan 26 i katalogen utgått ur sortimenten
    De mest indiska de har är Minna och Alex och dem kan man se när man loggat in på deras hemsida.

Svar på tråden Indisk docka