• Smulan1973

Indisk docka

Vi ska ju snart åka till Indien för att hämta vår lilla skatt och jag har nu googlat för att jag vill köpa en docks som ser ut som en Indier/inskiska utan att lyckas. Finns det någon här som har köpt en docka som ser ut som inder gör mest? Vart har ni i så fall hittat dom?

• Svar på tråden Indisk docka
  • Lovely India

Oj, vad spännande med indienresa o barn!! Vi har varit i Indien flera ggr och det finns fina dockor att köpa där. Senast köpte vi en jättefin indisk barbie med vacker sari, som dottern är jätteförtjust i! Lycka till!

• Cerdrica

TS, jag hade nog satsat på att köpa en i Indien, det verkar ju finnas fina där.

I Kina är det jättesvårt att hitta dockor med asiatiskt utseende, där ser dockorna västerländska ut.

• Josefina
    Cerdrica skrev 2009-09-28 10:29:57 följande:
    TS, jag hade nog satsat på att köpa en i Indien, det verkar ju finnas fina där. I Kina är det jättesvårt att hitta dockor med asiatiskt utseende, där ser dockorna västerländska ut.
    Jag har köpt flera dockor i Kina med deras vackra utseende och speciella kläder. Brukar finnas på marknaderna :))
  • Kalinka
    Cerdrica skrev 2009-09-28 10:29:57 följande:
    TS, jag hade nog satsat på att köpa en i Indien, det verkar ju finnas fina där. I Kina är det jättesvårt att hitta dockor med asiatiskt utseende, där ser dockorna västerländska ut.
    Håller med. Vi tittade efter asiatiska dockor till makens systerdöttrar när vi var i Viet Nam, och det fanns verkligen inte. Eller, det fanns såna i mer barbiestorlek i plastförpackning för vuxendekoration, men inga såna dockor för vanlig småbarnslek (typ skrållanstorlek).
  • Cerdrica
    Josefina skrev 2009-09-28 10:39:30 följande:
    Jag har köpt flera dockor i Kina med deras vackra utseende och speciella kläder. Brukar finnas på marknaderna :))
    Barndockor? Vi hittade typ bara Barbeivarianten men inte lekdockor för barn. Tar gärna emot tips om vilken marknad du hittade dem på.
  • Josefina
    Cerdrica skrev 2009-09-28 11:10:35 följande:
    Barndockor? Vi hittade typ bara Barbeivarianten men inte lekdockor för barn. Tar gärna emot tips om vilken marknad du hittade dem på.
    Sista gången jag var där var jag 16 år så det är ngr år sen men jag vet det var en stoor marknad i peking där jag köpte 5 st dockor. 2 mjuka och 3 lite hårdare, mer samlardocketyp... Jag minns inte alls va marknaden heter men jag kan höra med pappa sen i kväll efter jobbet. Marknaden finns säkert kvar, om inte annat så har jag vänner i peking som kanske vet. :)
  • Tina Turner

Här är en länk med jättegulliga dockor (sonen har en med asiatiskt utseende, såå fin:) Jag har köpt min i Sverige för några år sedan, då ett erbjudande på Coop. Har ej kollat om man kan köpa dessa dockor till Sverige via länken. Lycka till!

www.cabbagepatchkids.com/cart/products/index.cfm?&f_catid=149

• Namaste72
    Tina Turner skrev 2009-09-28 19:07:35 följande:
    Här är en länk med jättegulliga dockor (sonen har en med asiatiskt utseende, såå fin:) Jag har köpt min i Sverige för några år sedan, då ett erbjudande på Coop. Har ej kollat om man kan köpa dessa dockor till Sverige via länken. Lycka till! www.cabbagepatchkids.com/cart/products/index....
     Nämen, kåldockorna! Trodde inte de fanns kvar längre
    { Väntar på vår efterlängtade dotter }
  • Josefina

Tina Turner skrev 2009-09-28 19:07:35 följande:

Här är en länk med jättegulliga dockor (sonen har en med asiatiskt utseende, såå fin:) Jag har köpt min i Sverige för några år sedan, då ett erbjudande på Coop. Har ej kollat om man kan köpa dessa dockor till Sverige via länken. Lycka till! www.cabbagepatchkids.com/cart/products/index....
    men så lika de är rubendockorna :)
Svar på tråden Indisk docka