• Äldre 29 Sep 10:42
    2053 visningar
    17 svar
    17
    2053

    Presentations tråd för oss i Götborg bf maj

    Så flickor kladda par rader om er själva så man får lite mer bild av vem du är och kan kolla in här och se vilka man bor nära och vilka man kanske har mest gemensama saker ihop med

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 10:44
    Prat tråden har vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m47211630.html

  • Svar på tråden Presentations tråd för oss i Götborg bf maj
  • Äldre 29 Sep 10:50
    #1

    Lite om mig.

    Heter Emilia och är 22 år gammal. Har en dotter på 2 år.
    Är studerande just nu på en fhs. Tanken med mina studier va att söka in till högskolan nu hösten 2010 men blir lite ändrade planer här. Och vi bor på hisingen.
    BF för oss är den 23 maj som det ser ut nu. skall försöka få ett tidigt vul i v 10 9+0 så man kan se lite bebis. så vecka 43 kanske om det finns tider.

  • pippil­otta2
    Äldre 29 Sep 10:51
    #2

    Hej hopp!
    Jag heter Kicki är 35 år och väntar då mitt andra barn.
    Bor i Kungsbacka tilsammans med Daniel och våra tre barn. 10,11 & 15 år
    Jobbar som undersköterska på ett äldreboende i Onsala och sover mig igenom dagarna just nu :0)

    Men gud va intressant jag var då....

  • Äldre 29 Sep 11:16
    #3

    Jag heter Tina och bor i Mölndal med man och dotter född juli 08. Jag är gymnaiselärare och har svenska som huvudämne. Då jag är diabetiker får jag ha extra koll under graviditeten.

  • Äldre 30 Sep 07:10
    #4

    Jag heter Sandra, är 25 år och väntar vårat första barn! Bor i Lunden.
    Jobbar som elevassistent till flerfunktionshindrade barn och ungdomar.

    Spelar fotboll på en nu lite mindre seriös nivå, annars tycker jag det där vanliga, fika, pyssla, sy m.m

  • Monste­r tjejen
    Äldre 30 Sep 11:06
    #5

    Jag heter Emma är 26 år och bor i jonsered ihop med min sambo.
    jag har en dotter sedan ett förhållande innan hon är 6 år och bor hos mig varannan vecka.
    Så jag väntar mitt andra barn.

    Just nu är jag hemma och sjukskriven för mitt illamående :(
    Annars jobbar jag på lager :)
    Träffade min sambo på vår gemensamma arbetsplats :)

  • Äldre 9 Oct 21:26
    #6

    Hej Annika heter jag och är 87a och bor i mölnlycke tillsammans med min sambo och min son Alex 7 år som jag har från ett tidigare förhållande , han bor hos mig förutom varannan helg...

    Nu läser jag mig till undersköterska och är gravid i vecka 11 och vi ska ha bebbe den 3 maj e det sagt

  • Äldre 10 Oct 10:18
    #7

    Hej! Jasmina heter jag och är 29 år. Väntar mitt andra barn 26 maj. Min dotter är snart 3. Vi bor i gamlestan men söker nu större boeende så vi ska slippa bo så trångt 4 styckna i en tvåa:) Jobbar med inredning

  • Äldre 12 Oct 10:13
    #8

    Hej hej! Arbenita heter jag är en 25-årig ung dam Väntar mitt andra barn den 5 maj. Bor tillsammans med min fästman och våran 2 åriga dotter i Angered. Flyttade hit 07 från Örebro därmed hoppas jag att få lära känna fler götebrogsmammor.

    Vi gillar kaffe och saft
    umgås och leka
    promenera och shopping såklart

    Jobbar extra på Albrekts guld i femman!

    Skriv gärna en eller två rader till mig

  • Äldre 14 Oct 18:21
    #9

    Jag bor i Frölunda med min man. Väntar första barnet.

    Eftersom graviditeten är en hemlis ännu och halva bekantskapskretsen är gravida och mycket väl kan lurka omkring här på FL vill jag helst vara lite smått anonym några veckor till, hoppas det är okej. Men kan avslöja att jag jobbar åt staten, pysslar med stora djur på fritiden, närmar mig trettio och gillar rå fisk.

  • fröken­grön
    Äldre 14 Oct 20:17
    #10

    Hej, Jag heter Anna är 34 år och väntar mitt 3e barn, BF 9 Juni, Bor i landvetter. Jobbar som Customer Support i ett svenskt och "välkänt" företag.

  • Amloka
    Äldre 17 Oct 19:14
    #11

    Hej jag heter Lena och är 29 år. Vi väntar vårt andra barn den 21 maj. Har en dotter som är 2 år, hon föddes i juni 07. Vi bor i Askim här i Göteborg. Idag sa min dotter, som jag förövrigt absolut inte har sagt till att hon ska få ett syskon, att hon skulle få en lillebror. Vad fick hon detta ifrån haha. Antagligen bara en slump haha men det var väldigt komiskt när hon sa det. Flera gånger dessutom haha. Tja vi får väl se.....

  • Äldre 22 Oct 20:39
    #12

    Hej hej!
    Hanna heter jag, 30 år, väntar 3:e barnet. Bf 13 maj enl sm och 19 enl. vul... får väl se vad rul säger, tror mer på 19:e än 13 iof..

    Bor tillsammans med man och två töser i radhus i Lindome strax söder om GBG. Är "officiellt" gravid bland bekantskapskretsen men inte berättat för chefen och barnen än....

    Är inte super aktiv på att skriva här inne men hoppas på att bli bättre på det.

    Kram Kram

  • majoba
    Äldre 24 Oct 17:04
    #13

    Hej,

    har precis hittat hit, har bf 11 maj. Rent tekniskt bor jag inte i Göteborg för tillfället utan i Turkiet då min man jobbar där. Hoppas att jag ändå kan var med i denna grupp då jag är född och uppvuxen i Göteborg.
    Jag är född -75 och väntar vårt tredje barn, vi har två pojkar födda -04 och -06.
    Intressen är ridning, dykning och design.

  • Äldre 26 Oct 07:55
    #14

    Hej på er!

    Jag heter Maria och jag är 38. Väntar mitt andra barn i maj. Mitt första föddes maj -03. Bor i Kungälv tillsammans med Erik min sambo. Han har sina två barn varannan vecka, så då är vi fem i familjen. Hans barn är födda -01 och -02.

    Ska göra KUB snart och känner mig nervös inför det. Hade en blödning för några dar sen. Suck! Vad man kaan oroa sig när man är gravid..=0)

    Just nu funderar jag på barnvagn. Ska bli så kul att få göra babyresan en gång till.
    Massor av kramar till er!

  • selma8­5
    Äldre 15 Nov 15:31
    #15

    Hej på er!

    Helt ny här.. jag heter idha och är 24 år. Väntar mitt och killens första barn i slutet av maj. Allting känns väldigt spännande och roligt, har mått super än så länge. Ska på ultarljud den 22 december, den perfekta julklappen till en själv.

    Vill gärna lära känna några fler i gbgtrakten som väntar barn våren/sommaren 2010.

    Kram på er

  • Malina­4
    Äldre 17 Nov 10:42
    #16

    Hej!
    Nu hittade jag detta oxå att skriva i.
    Är ju inte så bra på att hitta överallt.
    Heter Malin bor i Kungsbacka, med min familj: Man o 4 barn,17,14,12,6 år.
    5:e kommer 13maj.
    Är hemma just nu pga av illamående o har det så där kul men hoppas när alla kanske kommer att vara hemma till våren att vi kan träffas:

  • Tvåplu­sEn
    Äldre 19 Nov 20:37
    #17

    Hej,

    Nu har jag också hittat hit :)

    31 år bosatt i Lorensberg, väntar första barnet.. tanken att den ska säga hej till världen den 8 maj!

    Trevligt att finna en grupp för oss blivande mammor i Göteborg!

    Ha det gott!

Svar på tråden Presentations tråd för oss i Götborg bf maj