• Olivia70

Länsförsäkringar

Skulle gärna vilja höra med er som har Länsförsäkringar som BANK -men bolån osv...
    Är ni nöjda ?

• Svar på tråden Länsförsäkringar
  • Joual

Vi har nyligen (i somras) bytt från Swedbank till Länsförsäkringar. Vi har alltså inte haft våra bankaffärer hos dem så länge, men än så länge har jag bara småsaker att klaga på.

Småsaker = man kan inte byta PIN-kod på sina bankkort, och att räkningar som dras via autogiro inte aviseras separat.

Men vi har fått bra villkor på både hus-och billån. Dessutom har vi sänkt premierna på våra försäkringar. Det är viktigare än PIN-koder

• Olivia70

ok
    Vi funderar på att köpa hus och Länsförsäkringar ger oss bra villkor men kan är ju lite tveksam till att byta bank .....men dom verkar väldigt seriösa men jag har inte hört så mycket om dom som bank bara som försäkringsbolag....

• Joual

Jag tror inte alls att du behöver vara orolig. Länsförsäkringar är seriösa. Sen kan man ju ha mer eller mindre tur med vilken bankkontakt man får. Killen vi har kontakt med här uppe är duktig, så där har jag inget att klaga på.

Swedbank erbjöd oss att låna 100% av summan, men med 75% i bottenlånet. LF erbjöd oss också hela summan, men med 90% i bottenlånet. Vi fick dessutom lägre räntor hos LF.

• Olivia70

det låter ju verkligen bra
    Tror vi kör på LF var en verkligt trevlig tjej jag pratade med där....
    Lånade ni till lagfart och pantbrev ?

• Joual

Nej, vi betalade lagfart och pantbrev själva. Dessutom har vi lagt en del pengar på dubbelhyror (två månader), renovering och allt annat som kan kosta i samband med en flytt. Det är ju inte heller kul att ha noll kronor i bufferten när man bor i hus...

• allt eller inget

Vi håller precis på att byta till LF, de jag har talat med verkar otroligt bra och sen får man ju gratis internet och gratis bankkort hos dem.

• Mary P

Jag har haft Länsförsäkringar som bank i fem år, och är jättenöjd! Jag har även hem-, bil- och olycksfallsförsäkring, sparkonto och pensionskonto där. Jag har även haft bolån där (ca 700.000) och bolån även hos SBAB (ca 1.000.000 .
    Så jag kvalar in som "guldkund" hos dem. Det var bra tidigare i år, när det hamnade en kopp kaffe i en av våra datorer. Det gick på hemförsäkringen, som innehåller "extra allt" och guldkund-grejen minskade självrisken från 1500 kr till 500 kr.
    Så, jag har bara gott att säga om Länsförsäkringar. Jag har alltid blivit bra bemött av de personer jag pratat med där också, oavsett om det gäller bank- eller försäkringsärenden.

• Himmelsblå

Har haft länsförsäkringar några år med hem och bilförsäkring. Även livförsäkring.
    Otrevliga och har ingen servicekänsla över huvudtaget.

Svar på tråden Länsförsäkringar