• BHJE

    xtravaganza matrecept & tips

    gumman grön skrev 2009-10-02 07:33:35 följande:


    Här kommer brödet som jag skrev om Äppel och yoghurt limpa 2 dl havregryn 5 dl siktat dinkelmjöl 1 dl linfrön 1 dl russin 1 dl grovhackade hasselnötter 2 tsk bikarbonat 2 nypor salt 4 dl naturell yoghurt 1 rivet äpple 3 msk honung *Blanda alla torra ingridienser och rör ner yoghurt, äpple, honung. Blanda samman. Lägg ett bakplåtspapper i en brödform och häll i smeten. Gräddas längst ner i ugnen i 1 tim och 10 min i 175 grader.
    Jag mailade iväg brödreceptet till min viktcoach o hörde med henne om det var något som dom också rekommenderade på halvfart men hos oss är det ett bröd som passar när man nått sitt mål o går över på jämnvikt! Hon rekommenderar inte alls att man äter det på halvfarten...kanske ska du kolla med din viktcoach igen om det var på halvfart eller jämnvikt.
  • BHJE

    gumman grön skrev 2009-10-05 14:15:31 följande:


    Våran coach sa att man kunde unna sig en skiva på morgonen av det här brödet nån gång ibland. Men jag har inte ätit det själv under halvfarten pga att jag inte är någon brödfantast som tur är Men jag tror att det skiljer en hel del på vad de olika viktcentrerna och coacherna säger
    Ja, jag tror också att det skiljer sig beroende på vart i landet man bor och det är något som stör mig eftersom vi alla kör samma race, samma program, så det borde vara samma oavsett vart man bor *ler*
  • BHJE

    Mos á la Nigella

    1 knytnäve stora, kokta vita bönor
    1 msk olja
    krydda efter smak

    1. värm upp oljan i en kastrull
    2. tillsätt kryddan du vill ha
    3. häll ut spa't från burken med bönor, spola en minut under kallt vatten
    4. mät upp din mängd bönor o rör ner i kastrullen
    5. värm bönorna jämt medans du efter hand mosar sönder dem med en plastgaffel
    6. när alla bönorna är mosade tillsatte jag 1 msk vatten o rörde ihop

Svar på tråden xtravaganza matrecept & tips