• MichelleC

    Sambon e orolig

    Hej jag och sambon vill ha barn, jag vill gärna ha NU.. men sambon är orolig för att vi inte ska ha råd.. han vill att jag ska ha fast jobb att gå tillbaka till efter. . men jag har sagt att vi klarar som på 180 kr per dag...sen kommer jag till att ha extra jobb så det är ju bra så sätt.. sambon tjänar 15-17 tusen i månaden efter skatt.. Vi klarar ju oss på det..hur hade ni gjort??

  • Svar på tråden Sambon e orolig
  • felixmamma

    Hej!
    Något lugnande kan man säga att det finns dem som har det "värre" ekonomiskt, dvs att båda blivande föräldrarna är arbetslösa eller är studeranden när dem skaffar barn. Det kommer att gå jättebra men man får som sagt trixa och fixa lite, tryggheten är att ni har varandra iaf och kul att ni funderar på att skaffa barn :)
    Något som är bra är att skaffa lite info ifrån FK och här på familjeliv för att ha lite hum om vad barn kostar och så vidare!

  • MichelleC

    Det blir nog inget barn på ett bra tag med tanke på min sambo vill att jag ska ha fast jobb, vilket jag kan känna att det är nästan omöjligt just nu:S men ja vi får se

  • MiLuna

    Din sambo tänker mognare än dig. Självklart ska du satsa på ett fast jobb först.

  • ReRant
    MichelleC skrev 2009-10-02 16:34:52 följande:
    Hej jag och sambon vill ha barn, jag vill gärna ha NU.. men sambon är orolig för att vi inte ska ha råd.. han vill att jag ska ha fast jobb att gå tillbaka till efter. . men jag har sagt att vi klarar som på 180 kr per dag...sen kommer jag till att ha extra jobb så det är ju bra så sätt.. sambon tjänar 15-17 tusen i månaden efter skatt.. Vi klarar ju oss på det..hur hade ni gjort??
    Du är bara 20 år gammal, så jag kan hålla med din sambo. Det är vettigt att ha ett jobb innan man börjar yngla av sig.

    Du har postat tråden i "Svårt att få barn". Syftar du på att din sambo inte vill, eller finns det någon annan anledning till att du tror att ni har svårt att få barn?
Svar på tråden Sambon e orolig