Min tjej var otrogen.....och jag blev kåt!!?
Bjidi skrev 2009-10-03 19:49:19 följande:
Problemet brukar sällan vara vad som faktiskt händer utan är istället vad människor tänker och tycker om det som händer. Det finns flera olika sätt att se på det som händer och genom det så kan man välja om något ska vara ett problem eller inte...Därför är det naturligtvis bättre att försöka arbeta på sitt sätt att se på saker än att försöka förändra det som faktiskt händer. Men i en konflikt mellan verkligheten och människors inre bild av hur verkligheten borde vara så försöker dom flesta anpassa verkligheten så den passar den inre bilden istället för att göra tvärtom...Jag tror på kravlöshet vilket betyder att jag inte avkräver mina tjejer någon sexuell trohet för min kärleks skull. Dom är fria att dela vad dom vill med mig, fria att dela vad dom vill med någon annan. Det är viktigare för mig att min tjej gör det hon vill än att hon gör det jag vill, viktigare att hon får uppleva njutning än att just jag måste ge henne den.Tänk så mycket problem som upplöses av det sättet att se på en relation mot det traditionella...Jag ser det inte som att jag delar min tjej med någon annan helt enkelt därför att hon inte är "min" att dela, det är hon som delar något med mig. Jag ser vad hon får, inte vad någon annan tar...Har man den synen på "otrohet" så blir det inget problem, man kan istället ha det som sexuell krydda. Man kan ha partnerbyte, 3-kanter, eller ge sig ut på egna sexuella äventyr och man kan både glädjas med och tända på den andres sexuella upplevelser.Din vändning är vacker. "Jag ser det inte som att jag delar min tjej med någon annan helt enkelt därför att hon inte är "min" att dela, det är hon som delar något med mig." Precis så ska vi se på relationer. Våra kompisrelationer är sådana och om vi ser på den vi bor ihop med på samma sätt behöver vi inte ständigt bevaka vår äganderätt. En äganderätt som ändå bara finns i vårt huvud. Vi kan inte äga en annan bara välja att ge vår kärlek till andra.
Den kärlek vi kan ge är egentligen obegränsad. Vore den inte det skulle det vara hemskt. Först har vi en partner som får 100% av vår kärlek. Sedan får vi barn och då får barnet 50% och partnern får bara hälften så mycket som förut. Det här är falsk matematik.
Jag har alltid undrat varför vi tror att en person ska kunna ge oss allt det som vi innan hade två föräldrar och flera kompisar för att fylla. Nu ska helt plötsligt en person räcka för alla våra behov. Det kanske fungerar ett tag men över tiden så förändras båda lite och då kanske man inte får allt av den andra. Ska man då bryta upp och leta efter en annan? Är det inte bättre om man har relationer där båda vill väl och vill dela med sig till varandra. Precis som med vänner.
Kravlöshet ska vi ha mot andra. Krav ska vi ha på oss själva. Riktiga krav, vuxna krav och inga påhittade.
Jag älskar att se min fru njuta. Om hon skulle ha varit otrogen på en konferens skulle jag tycka det var otroligt upphetsande. Hon har fått uppskattning, uppmärksamhet, ett spännande äventyr och njutning. När hon umgås med sina vänner och har kul blir jag också glad. Jag mår bra av att hon mår bra.