• mm m

    Vart har ni köpt er bästa sovkudde?

    Köper nya kuddar titt som tätt och hittar aldrig någon som passar fast jag fått hjälp och provat ut. Köper allt från billiga till dyra men olika fasthet, uppbyggnad, bortledande kanaler och ja vet inte allt..

    Ligger på alla sidor..;)
    Vill ha stöd för nacken men får ont om den är för hög och vaknar om stoppningen trycks iväg under natten..

    Vad har ni för kudde?
    Vilka egenskaper har den, märke, pris och var har ni köpt den?

  • Svar på tråden Vart har ni köpt er bästa sovkudde?
  • hot fuss

    jag har en ergonomisk nackkudde från ikea som funkat toppen fram tills nyligen. nu har jag låsningar i nacken varje morgon. vet inte varför. men är väldigt känslig mot hur jag ligger med nacken.

  • Zixi

    Jag ÄLSKADE min kudde från Jysk och när jag (som så många gånger tidigare) skulle byta ut den mot en ny (gillar att köpa ny kudde ca 1gång/år) så var modellen ersatt av en liknande som inte alls är lika bra, den blir platt när man sover på den

    Letar nu efter den perfekta kudden. Den ska vara fast men fortfarande mjuk

  • eval

    Tempur! Enda nackdelen är att vi sover så dåligt när vi sover borta om vi inte släpar med oss kuddarna.
    I början saknade jag att knöla ihop kudden under kinden, men nu saknar jag INTE att vakna flera gånger varje natt för att knöla till kudden rätt.

  • Zixi
    eval skrev 2009-10-04 01:27:36 följande:
    Tempur! Enda nackdelen är att vi sover så dåligt när vi sover borta om vi inte släpar med oss kuddarna. I början saknade jag att knöla ihop kudden under kinden, men nu saknar jag INTE att vakna flera gånger varje natt för att knöla till kudden rätt.
    Tog mig ett halvår att vänja mig vid nackkudde. Hade dubbla kuddar så jag hade nackkudden tills jag inte stod ut längre, då bytade jag.

    Nu klarar jag mig inte utan nackkudde, tar med mig den var jag än ska! Våra vänner brukar kommentera på att vi alltid har så mycket packning med oss även om vi bara ska vara borta en natt, men två nackkuddar tar stor plats!
  • lilla sandra

    Har en tempur-liknande kudde från IKEA. Minns inte vad den heter, men jag sover bättre på den än makens riktigt tempur-kudde.

  • mm m

    Tack för alla svar! Verkar vara många som gillar tempur. Har ingen egen men har provat flera gånger men känner mig inte riktigt nöjd med de, de hade flera andra bättre märken också. Men kanske ska testa igen de kommer kanske in nya modeller.

    Ingen som testat Don Marc??

  • Barboter

    Jag köpte en enormt stor hotellkudde på Clarion Sign i Stockholm nu i veckan. 100 gånger 70 cm och enormt skön! Man kan ligga högt och lågt på den, beror helt på hur man formar den. Går att ligga och läsa och få stöd både för nacke och rygg och ligger jag på sidan ligger jag högt så brösten inte är i vägen (är gravid) och på rygg kan jag platta till kudden och ligga längre ner. Den skönaste kudde jag någonsin haft!

  • Minisen

    Jag har aldrig varit riktigt nöjd med tempurkudden jag köpt, jag har saknat "dunkudde-kännslan"...

    Nu är jag helsåld sen jag köpte ett dunfodral, samma typ som Username pratar om, som jag har köpt på IKEA...

    Jag kan varmt rekomendera den kombinationen
    Det bästa av två världar

Svar på tråden Vart har ni köpt er bästa sovkudde?