• Teskedsmamman

    -- Garnmekanikerna --

    Här samlas vi som gillar att virka, sticka, spinna och tova! Välkommen in, gammal som ny, elit som rookie - Här har vi plats för alla med allvarliga garnmissbruk...

    här samlingstråden för våra bloggar!
    hemlistråden
    Förra tråden hittar du här - del 8
    Mönstertråden


    köpa garn på nätet, det kan du göra här
    www.helylle.se - garnharvan.se - www.garnkorgen.se
    www.stickbutiken.se - www.grunnebogarn.se - www.garntjanst.se
    www.sticka.nu - www.vartoftagarn.se - www.jarbo.se
    kickishobbysida.se - www.yllotyll.com - www.dustorealpakka.com
    www.nysta.se - www.madamelutuss.se

    Mönster hittar du bl a här:
    www.jarbo.se/ - Sticka.Nu - KnittingPatternCentral [eng]
    Berroco.com [eng] - Knitty.com [eng] - Garnstudio
    CrochetPatternCentral [eng]




    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-04 17:25
    Nya mönstertråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m47078185.html
  • Svar på tråden -- Garnmekanikerna --
  • ekarny

    Jag har hittat hit också men ligger nerbäddad med feber o förkylning så jag hejar på er när jag är piggare.


    (¯`°?.¸Ab imo pectore¸.?°´¯)
  • krypsyl

    Tesked, ungefär hur mycket garn behöver man till en disktrasa? Såg att min lokala butik har det garn du brukar använda.
    Brukar du skicka med en bruksanvisning på hur man sköter sin disktrasa bäst om du ger bort dem? Jag vet att du skrev att du brukar koka dem, men hur ofta ungefär?

    Jag funderar på att virka disktrasor till dagisfröknarna i julklapp, som vi pratade om tidigare... Eller är det någon som har nåt annat bra present-tips till dagisfröknar?

  • Kakan83

    Jag vet inte vad jag ska virka/sticka! Ska ju virka Teskeds kittymössa men har inget garn hemma. What to do?

  • pucken
    Kakan83 skrev 2009-10-04 19:54:31 följande:
    Jag vet inte vad jag ska virka/sticka! Ska ju virka Teskeds kittymössa men har inget garn hemma. What to do?
    jag ska iaf göra en skallerorm så fort jag är klar med det jag gör nu. en liten skallerorm med plingor i svansen, så simon kan leka med den.
  • Teskedsmamman
    krypsyl skrev 2009-10-04 19:45:21 följande:
    Tesked, ungefär hur mycket garn behöver man till en disktrasa? Såg att min lokala butik har det garn du brukar använda. Brukar du skicka med en bruksanvisning på hur man sköter sin disktrasa bäst om du ger bort dem? Jag vet att du skrev att du brukar koka dem, men hur ofta ungefär? Jag funderar på att virka disktrasor till dagisfröknarna i julklapp, som vi pratade om tidigare... Eller är det någon som har nåt annat bra present-tips till dagisfröknar?
    Jag får ut 2 st på 50 gr M&K Linen...

    Jag tänkte också virka disktrasor till dagisfröknarna, jag tänkte skriva ut en banderoll och skriva på att man kan koka dem vid behov och vad de är virkade av...

    Och man kokar dem när man tycker de blir ofräscha, varje dag eller varannan vecka är efter tycke och smak typ...
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Kakan83

    Tror ni en filt virkat i Paris blir stelt å fult eller kan det funka? marcus bästa kompis har fått en liten flicka och funderar på att virka en vågfilt.

Svar på tråden -- Garnmekanikerna --