• Fommpen

    Idioten själv har talat!

    Jag måste berätta om en ganska rolig men samtidigt idiotisk händelse.

    Jag håller på att skriva ett projektarbete om IVF, då hade vi diskussionsgrupper för att sporra varandra och ge varandra tips på frågeställningar.

    Då var det en idiot som sa: "Jag tycker att det är att snylta på skattebetalarnas pengar när par som gjort IVF går över till den vanliga mödravården sedan. Eftersom det inte var meningen från början att de skulle få barn. Då ska samhället inte lägga de kostnaderna på dem heller".

    Jag tycker nog att det var lite roligt sagt, roligt att det finns så trångsynta människor.

  • Svar på tråden Idioten själv har talat!
  • malin väntar

    Jag med! Jag skulle då inte orka hålla tyst om t ex nån på jobbet vräkte ur sig nåt sånt!

  • Pallas

    Öööööh, det var bland det dummaste jag hört nästan. Jag hade nog börjat gapskratta.

  • Fommpen

    Jag brukar vara en sån där person som inte kan hålla käften utan svarar emot hela tiden. Men när hon sa så, trodde jag först att hon var ironisk, men det var hon inte.
    Jag svarade bara "Ja så kan man ju också se det". Men det var en annan i gruppen som tyckte att hon var knäpp.

    Kan ju tillägga att idioten har två eller tre barn själv.

  • aylaen

    3 barn??men barnbidrag antar jag??är det meningen oxå??
    skulle inte pallat att inte svara...
    starkt gjort!

  • Fiaflopp

    Idiot var bara förnamnet...jag hade nog blivit stum då du Fommpen!!
    Än är inte den sista idioten född tyvärr!

  • Fommpen

    Ångrar lite att jag inte startade en diskussion med henne.

    Hon skulle nog gå i taket om hon fick reda på att IVF finansieras av staten.

    Antar att hon har rätt till barnbidrag eftersom hon har den gåvan att kunna få barn. *flinar*

  • Emmiez

    Uch, ja gillar inte sånna kommentarer
    blir ledsen av att höra sånt..
    att det finns människor som tycker så

  • ÄngelBängel

    På samma tema borde hon väl tycka att man ska få betala sin egen vård om man bryter benet. Jag menar, det är ju tänkt att skelettet ska vara helt

    Jag tycker inte alls att det är en rolig kommentar. Snarare tragisk och vittnande om minimal empati. Det är pga sådana som henne som jag och andra inte vågar gå ut öppet med att jag väntar barn efter fertilitetsbehandling. Att vi inte vågar vara öppna gör att vi förmodligen sitter flera vid fikabordet på jobbet med samma erfarenheter som skulle kunna ge varandra så mycket stöd och kunskap men inte vågar för att vi då blir klassade som andra klassens föräldrar, konstiga och parasiter.

    GRRRRR!!!!

  • Fommpen

    Ängelbängel: Jag håller med dig angående att man inte "får" prata så öppet om det.
    Jag har valt att skriva ett projektarbete om IVF, som jag ska redovisa i en naturkunskapsklass (går på komvux) Bara för att jag vill att folk ska få upp ögonen för att det inte bara är att "skaffa barn" för alla.

    Jag tänker att idioten nog stöter på nåt problem i framtiden som gör att hon kanske tänker om, och får upp ögonen.

  • Linusida

    Modigt Fommpen att våga skriva ett projektarbete om IVF. En eloge till dig (och en tistel till den andra eleven...).

  • Tussi

    Tja...vad ska man svara på när ngn säger som hon...Ingenting tycker jag-Man är bara tacksam att hon skaffar sig en utbildning...Och förhoppningsvis även ett jobb så att jag i egenskap av skattebetalare slipper försörja henne...

Svar på tråden Idioten själv har talat!