• Thalis

    I flera dagar har jag funderat på min dotters

    syn på sin adoption och har kommit fram att vi kanske inte varit så "puckade" som min svärdrake påstått.

    I tisdags var jag och hämtade min dotter på skolan,med mig hade jag lillebror.
    4-5 av dotterns tjejkompisar börjar gulla med lillebror och så helt plötsligt frågar en av flickorna: V är din pappa din riktiga pappa?
    Min dotter bara skrattar och säger: Ja,min pappa är min riktiga pappa.
    Men kompisen blev inte så övertygad och frågar: Är du säker på att han är din riktiga pappa? Där tänkte jag lägga mig i men dottern hann före och sa:

    Min mamma och pappa är min riktiga mamma och pappa,men jag har inte varit i mammas mage bara lillebror har varit där. Jag har en annan magmamma som bor i Colombia och jag bodde hos låtsasföräldrar(vet ej vart hon fått detta ifrån) när mamma och pappa hämtade mig när jag var 4 år.

    Jag berättade lite om adoption och sedan sa vi hej då.
    Och under dessa 2 dagar har jag funderat på vilken naturlig inställning vår dotter har till sin adoption och hur hon själv besvarar frågor.
    För vår sessa är adoption lika naturligt som att ha barn som kommit från magen.
    Blev så stolt och lättad,då min svärdrake tycker att vi gjort fel i att prata om Colombia och adoptionen.

    Ville bara dela lite med mig.
    Ha det gött!


    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Svar på tråden I flera dagar har jag funderat på min dotters
  • guppyn

    Ååå, vad fint sagt av henne! Barn är så enkla och kloka ibland

  • Thalis
    guppyn skrev 2009-10-08 14:20:50 följande:
    Ååå, vad fint sagt av henne! Barn är så enkla och kloka ibland
    Precis!!

    Jag,blev först lite irriterad för att jag misstänker på att flickan som frågade har hört sina föräldrar spekulera om dotterns ursprung då det var bara om min man som frågades.Men sen såg jag hur naturligt detta är för min dotter och hur den andra flickan godtog svaret också som det mest naturligaste.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    Linnlinn skrev 2009-10-08 14:22:21 följande:
    Tack för att du delar med dig! :) Tycker ni gör helt rätt som berättar.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    Ismabiba skrev 2009-10-08 14:33:44 följande:
    Jag måste bara undra.  Svärdrake, vad är det för något?
    Min svärmor.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Cerdrica

    Härligt att höra!

    Vi har också pratat ganska mycket om Kina och vår son kan också själv förklara att "en del barn kommer med flygplan och en del direkt från magen". Han pratar obesvärat om att hans kinamamma och kinapappa inte kunde ha kvar honom så han fick en ny mamma och pappa. Svårare än så behöver det ju inte vara och både barn och vuxna brukar vara nöjda när han förklarar så.

  • Småtokig

    Vilken skön inställning tösen har till allt. Hon vet vart hon kommer ifrån och hur det gått till Vilket jag tycker är superbra.


    ♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
Svar på tråden I flera dagar har jag funderat på min dotters