• Lillbebbe

    Mitt syskonbarn kommer inte att överleva

    Har idag fått reda på att min brors 1-åriga barn inte kommer att leva många dagar till. Hans lilla kropp orkar inte mer och nu är det bara en fruktansvärd väntan. Vad ska jag göra? På vilket sätt är jag bästa stöd? Vad ska jag säga????? Jag lider något enormt med honom och hans fru och jag har gått sönder inombords men det är ju ingenting mot deras sorg och smärta. Jag vill bara trycka på en knapp och låtsas som att det här inte har hänt men så fungerar det ju inte i verkligheten.....

  • Svar på tråden Mitt syskonbarn kommer inte att överleva
  • Armino

    Usch så tråkigt. Jag beklagar verkligen sorgen! Jag har inte varit i din situation men ville i alla fall skriva något. Jag tror att det bästa du kan göra är att visa din bror och hans familj att du finns där när de vill prata. Stora kramar från mig!


    Med våren kommer nya färger! camabo.blogspot.com/
  • e08

    När jag var med om något liknande så uppskattade jag nära och kära som "vågade" finnas där. Man kan inte göra det bättre men man kan finnas där! Våga lyfta luren och ring för att höra hur de mår, ibland kan det vara skönt att bara prata om ingenting.

    Det är verkligen så hemskt när det händer små barn.. styrkekramar..

  • Emmsan1

    Usch jag beklagar så. Massor med styrke kramar.

    Jag har själv mist min 10 veckor gamla dotter för 16 dagar sedan.
    Det du kan göra är att finnas där.
    Ring, tala om att du finns är för dem. Fråga om du kan hjälpa till på något sätt.

    Du behöver inte säga nått för det finns inga ord som kan hjälpa. Det är så viktigt att bara få känns att man har människor som bryr sig.

    O var inte rädd o håll dig inte undan. det är det värsta, att alla tar avstånd o att de inte vågar ringa. Man uppskattar det minsta lilla.

    Massor med styrke kramar från ängeln Ellas mamma

  • Lonse

    Kom med mat. Hälsa på mycket både nu och sen. Det är fruktansvärt jobbigt med anhöriga som tar avstånd i en sån svår situation. Även om det är svårt för dig är det 1000 gånger värre för föräldrarna, precis som du skriver. Våga vara där och våga fråga hur de vill ha det. Lyssna, låt dem älta.

  • Farfalla

    Beklagar att ditt syskonbarn inte komme klara livet..

    Säger som övriga, ge inte upp, visa att du finns där!
    Sen är det väldigt olika med hur man mår som förälder i en sådan situation.
    Om man vill ha/klarar av att ha sina nära där..
    Men om dom inte orkar nu så behöver dom säkerligen din/eran hjälp senare!
    Men var inte rädda för att visa att ni finns, om ni klarar av det vill säga..

    Tänk bara på att det är väldigt viktigt att föräldrarna tar mycket foton. Kanske inte känns viktigt idag, men troligtvis en dag längre fram..
    Hjälp dom att "skapa" så många minnen ni bara kan..
    Hand/fot avtryck..
    Min syster ordnade så att vi kunde göra avtryck från lifestone om du känner till dom? Iaf så kan du kanske ringa dit och berätta att det rör sig om ett barn som snart reser till änglarna.. Då ordnar dom snabbt med avtrycksboxarna till er. Sen kan man välja längre fram OM man vill göra någon av deras saker..

    Många varma kramar!

  • MrsCharlotte

    Jag instämmer med de andra i tråden.. var bara där. Kom med mat, sitt på en stol i deras hus/lägenhet och bara var där. Det hjälper oerhört, att veta om att det finns folk i närheten, att man inte är ensam i allt det svarta. Diska, tvätta, ring samtal, fixa vardagliga saker.

    Låt dem älta, gråta, skrika hur mycket de vill. Det finns bara en väg igenom det, och det är att sörja på sitt eget sätt och få allt stöd man kan få.

Svar på tråden Mitt syskonbarn kommer inte att överleva