• Anonym (Maddy)

Porr = otrohet??

Det verkar som om många diskussioner och trådar kring det här med porrsurfande urartar i att man ska vara för eller emot porren i sig. Eller för eller emot att partnern har ett privatliv.

Men det handlar väl om vad porren fyller för funktion för den enskilde, och om den stör relationen och det gemensamma sexlivet eller inte? Och framför allt måste det väl handla om vilka överenskommelser man har och vilka löften man gett varandra?

För som jag ser det är otrohet när man sviker de fundamentala överenskommelser som definierar vår relation, överenskommelser om vad som är exklusivt mellan oss två, som ingen annan delar eller bidrar till. Vilket absolut borde kunna vara att använda bilder av andra kvinnor för att tillfredsställa sig själv.

Om ordboksdefinitionen av otrohet - "att icke vara trogen, att bryta den trohet som man är pliktig att visa någon" - är den som gäller, då kan det väl vara mer ok att med partnerns tillåtelse ha sex med någon annan, än att konsumera porr om det är något partnern absolut inte vill och ser som något utanför relationens exklusivitet.

Eller?

• Svar på tråden Porr = otrohet??
  • Anonym (Maddy)

Och för diskussionen är det helt irrelevant om jag personligen onanerar med dubbla dildos medan jag spelar in mig själv tittandes på amatörbögporr.

• Anonym (Maddy)

Och BigDaddy, glömde tacka för ditt tidigare inlägg, väldigt välformulerat och genomtänkt :)

• Kullamannen

Anonym (Maddy) skrev 2009-10-15 14:10:16 följande:

Men kan du förstå att jag prövar olika argument, ser på saken från olika håll? Du behöver inte bli otrevlig! Man har olika syn på otrohet, vissa tycker inte att det måste vara ett "förhållande" för att vara otrohet. Och om du nu tänker logiskt, så följer därav att man skulle kunna definiera det som otrohet även om det involverar någon helt ovetande. Som tex om man skickar ett sms till ett x och frågar "vill du knulla?" Då är det skitsamma om sms:et kommer fram, om exet är helt oanande och inget "förhållande" existerar.
    Jo men dra inte dina argument till absurdum som du gör!

Du kan tycka illa om porr det är en sak men att kalla det för någon otrohet.

Varför kan du inte svara på om i fall du själv onanerar?
  • BigDaddy

Anonym (Maddy) skrev 2009-10-15 14:23:08 följande:

Och BigDaddy, glömde tacka för ditt tidigare inlägg, väldigt välformulerat och genomtänkt :)
    Big Daddy knows you are grateful. *skratt*
  • BigDaddy

Kullamannen: Är porr inte otrohet i absolut mening enligt dig? Är nyfiken på vart du står.

• Kullamannen
    BigDaddy skrev 2009-10-15 14:33:52 följande:
    Kullamannen: Är porr inte otrohet i absolut mening enligt dig? Är nyfiken på vart du står.
    det är lika mycket otrohet som att jag inte skulle tillåta min tjej att använda dildon.
  • Anonym (Maddy)
    Kullamannen skrev 2009-10-15 14:24:00 följande:
    Jo men dra inte dina argument till absurdum som du gör!Du kan tycka illa om porr det är en sak men att kalla det för någon otrohet.Varför kan du inte svara på om i fall du själv onanerar?
    Det är genom att dra argument hela vägen som man upptäcker om de håller. Du vet, man brukar använda frasen "hållbara argument", till skillnad från löst tyckande, typ "jag tycker att jorden är platt".

Anonym (Maddy) skrev 2009-10-14 10:55:15 följande:
    Jag säger detsamma. Jag älskar sex, porr, att leva ut sina fantasier och sin partners...
    Och om du hade läst mina tidigare inlägg...

Jag vidhåller fortfarande att mitt eventuella dildoanvändande inte på något sätt påverkar huruvida porrkonsumtion kan betraktas/upplevas som otrohet.
  • BigDaddy
    Kullamannen skrev 2009-10-15 14:38:07 följande:
    det är lika mycket otrohet som att jag inte skulle tillåta min tjej att använda dildon.
    Är det sett från ditt perspektiv eller menar du det mer som en universell ståndpunkt (dvs exkluderande andra tolkningar som t.ex. att det är otrohet sett ur ett indviduellt perspektiv).
  • BigDaddy

Anonym (Maddy) skrev 2009-10-15 14:21:17 följande:

Och för diskussionen är det helt irrelevant om jag personligen onanerar med dubbla dildos medan jag spelar in mig själv tittandes på amatörbögporr.
    Om vi hänger en tjock handuk över tvn så kan jag säga att även om det är irrelevant så är det i allra högsta grad intressant! Men det hör kanske hemma i inboxen? *skratt*
  • Fnurra01

Anonym (Maddy) skrev 2009-10-15 14:43:10 följande:

Det är genom att dra argument hela vägen som man upptäcker om de håller. Du vet, man brukar använda frasen "hållbara argument", till skillnad från löst tyckande, typ "jag tycker att jorden är platt". Anonym (Maddy) skrev 2009-10-14 10:55:15 följande:
    Och om du hade läst mina tidigare inlägg...Jag vidhåller fortfarande att mitt eventuella dildoanvändande inte på något sätt påverkar huruvida porrkonsumtion kan betraktas/upplevas som otrohet.
    För att dra argument "in absurdum" eller till sin spets och se om de håller måste varje del vara sann. Dessutom måste varje steg logiskt följa på varje föregående. Problemet är att finna en sann premiss och skulle man lyckas med det måste man ha en konsistent logik. Du kan lyckas i en avgränsad del av verkligheten byggd på definitioner som t.ex. matematiken. Det du försöker med är att tillämpa det på mänskliga relationer. Det går inte.

Ni kan hålla på hur länge som helst utan att upptäcka att ni faktiskt inte är överens om vare sig premisser eller värderingen av argument. Fördelen är att ni alla var för sig kommer ha rätt i er egen argumentering.
Svar på tråden Porr = otrohet??