Jag brukar göra alldeles för mycket research, men har lovat mig själv att försöka ta det lugnare. Det fick till följd att jag inte alls kollade upp tygblöjorna särskilt väl, utan bara körde vidare på samma sort som vi fick. Nu inser jag ju att det är en djungel. Samt att vi inte alls har allt-i-ett-blöjor. Jo, två stycken för att prova. Resten är formsydda blöjor i ekologisk bomullsflanell. Vi har bara glömt att vi måste komplettera med blöjbyxor - jag tror inte att vi kommer jättelångt med tre... Det står "one size", men de ser gigantiska ut. Men visst, nu när vi har lämnat prematurblöjorna bakom oss och gått över på newborn börjar det bli dags att testa på allvar. Jag tror att jag ska gå och tvätta dem en gång till, så är det nog dags sen. Jag har kollat era länkar, Ammiz och paprika, och det blir nog några inköp till.
Hade ni tänkt EC:a också? Har ni i så fall redan börjat, eller tänker ni vänta på något? Vi planerar att vänta tills hon blir lite stadigare och kan sitta, åtminstone nästan själv.
Här har det förresten slutat ammas. Lilltjejen fattade aldrig grejen med det där och blev bara frustrerad, och vi var trötta på sonden alla tre. Nu är det 100 % flaskmatning, och det är vi nöjda med allihop. Det är mysigt att få dela matningen, och skönt att kunna avlasta och dela sömnperioden.