• Äldre 19 Oct 19:27
    55133 visningar
    46 svar
    46
    55133

    Antal befruktade ägg vid IVF?

    Hej igen!
    Nu har jag en till fråga till er som gjort IVF!
    Jag undrar hur många ägg ni fick ut och hur många av dem som befruktades?

    Pratade just med min läkare som tyckte att det var väldigt låg frekvens vid vårt försök i september, så nu är jag lite orolig över det också....

    Fick 13 ägg varav 6 befruktades och 3 delade sig och ett användes. Inget var bra nog att frysas... och det som användes var tydligen inte så bra heller eftersom det inte fungerade

    /deppig igen...

  • Svar på tråden Antal befruktade ägg vid IVF?
  • Vinter­äpple
    Äldre 18 Nov 12:07
    #31

    Lerkorg - biokemisk graviditet? Vad är det?

    Blir lite nedslagen över att vi är så många... Och att det krävs så många försök. Så många starka kvinnor (och män såklart, men de är inte inne på IVF-trådarna så ofta verkar det som) och så många förhållanden som kämpar med allt vad det innebär att gå igenom IVF gång på gång.
    Stor kram till alla!

  • Lilli7­7
    Äldre 18 Nov 12:26
    #32

    IVF 1: 9 ägg, 8 befruktade. Fick tillbaka 1 blastocyst och 3 till frysen. Minus efter IVF och bada FET.

  • Äldre 19 Nov 23:11
    #33

    IVF 1: 9 ägg, 8 befruktade (varav ett befruktat med 2 spermier=oanvändbart), endast ett embryo av ok kvalitet - minus.

    IVF 2: 13 ägg, 7 befruktade (varav ett med 2 spermier igen), bättre kvalitet över lag, fick tillbaka två st av bra kvalitet - plus, som blev vår lille son!

  • Äldre 20 Nov 21:32
    #34

    Vinteräpple: jaaa, sorgligt! Men samtidigt skönt att ha några som förstår det som "vanliga" vännerna inte verkar göra. Och en vacker dag blir det vår tur!!! Jag tänkte att det skulle bli min tur i december!! (positivt tänkande, vad gör man inte

  • Äldre 20 Nov 22:11
    #35

    ICSI 1: 5 ägg, 4 befruktade, 3 st av bra kvalité= 1 till mig o 2 till frysen (Minus)
    ICSI 2: 14 ägg, 9 befruktade, bara 2 av bra kvalité= 1 till mig o 1 till frysen (Minus)
    ICSI 3: 1 (!) ägg som blev befruktat men slutade dela på sig... försöket avbröts o vi gjorde FET istället (Minus)
    ICSI 4: 9 ägg (varav 1 var omoget), 7 befruktade, 3 st toppkvalité varav jag just nu ruvar på 2 st- det tredje frös de ned.....

  • Äldre 20 Oct 15:36
    #36

    Har genomgått 4 godkända ivf:er och ingen har lyckats hittills. Här har ni min statistik:

    ICSI(0): Första försöker räknas inte säger läkarna bl a eftersom Ovitrelle inte började verka förrän efter 38 timmar, så när de försökte plocka efter 36 timmar hittade de inget. Det fantastiska var att läkaren gick in igen efter 2 timmar och hittade två stackars ägg i de punkterade äggblåsorna! Hon sa att hon aldrig hört talas om att detta hänt någon förut.
    Ett befruktades (4 cell stadiet) och jag fick 1 återfört. - minus.

    ICSI1: 9 ägg, 6 befruktades. Efter 3 dagars odling återfördes ett (7-cell stadiet). Inget till frysen. Minus.

    ICSI2: 16 ägg, 7 befruktades normalt, 1 emryo (4 cell stadiet). Inget till frysen. Minus.

    ICSI3: 7 ägg, 5 befruktades normalt, 2 återfördes (2 resp 3 stadiet). Inget till frysen. Minus.

    ICSI4: So far so good. 7 ägg, 3 befruktades ... imorgon får vi se om något överlevde natten och så fall blir det insättning imorgon! Fortsättning följer...

  • Äldre 20 Oct 16:20
    #37

    ICSI1: 16 ägg, 6 st kasserades direkt då de va för små,av de resterande 10 blev 6 befruktade.ett till mig och 2 till frysen. ingen ledde till en graviditet.

    ICSI2: 26 ägg, 7 st kasserades då de a för små,av resterande 19 blev 17 befruktade. ett till mig och 12 till frysen. Gravid i vecka 5 efter ET.

  • Äldre 20 Oct 16:45
    #38

    ICSI 1: 15 ägg, 13 mogna, alla 13 befruktade normalt, 2 3-dagars till mig, minus, 3 blastocyster till frysen
    FET 1 Gravid i vecka 6

  • maryja­c
    Äldre 20 Oct 17:25
    #39

    ISCI 1: 14 ägg, 12 befruktade, 1 till mig och 5 till frysen - Minus
    FET 1: avbruten pga utebliven ÄL
    FET 2: 1 upptinad och åter till mig - Minus


    2010 SKA bli vårat år!
  • Äldre 20 Oct 20:42
    #40

    IIVF 1: 11 ägg. 9 delade sig, 1 inplanterat som slutade med utomkved. 8 till frysen


    IVF 2:  5 ägg. 1 delade sig. Fastnade ej. Inget till frysen


    IVF 3: 13 ägg. 9 delade sig. 1 inplanterat som slutade i dottern född 2007 8 till frysen

  • Äldre 20 Oct 21:50
    #41

    IVF 1: 10 ägg, alla 10 befruktades, 1 ET 
    IVF 2:   9 ägg, 5 befruktades, 2 ET Baby

    IVF 3: 13 ägg, 10 befruktades, 1 ET, 3 till frysen

    IVF 4:   9 ägg, 7 befruktades, 2 ET

  • Äldre 6 Nov 17:27
    #42

    Vårt 1:a IVF 12ägg 8 befruktade till 4-celliga topp ägg.
    2st till mig och 6 till frysen.
    Så nu ruvar vi för fullt TD den 18.11

  • Äldre 15 Nov 22:26
    #43

    Har genomgått 4 godkända ivf:er och ingen har lyckats hittills. Här har ni min statistik:

    ICSI(0): Första försöker räknas inte säger läkarna bl a eftersom Ovitrelle inte började verka förrän efter 38 timmar, så när de försökte plocka efter 36 timmar hittade de inget. Det fantastiska var att läkaren gick in igen efter 2 timmar och hittade två stackars ägg i de punkterade äggblåsorna! Hon sa att hon aldrig hört talas om att detta hänt någon förut.
    Ett befruktades (4 cell stadiet) och jag fick 1 återfört. - minus.

    ICSI1: 9 ägg, 6 befruktades. Efter 3 dagars odling återfördes ett (7-cell stadiet). Inget till frysen. Minus.

    ICSI2: 16 ägg, 7 befruktades normalt, 1 emryo (4 cell stadiet). Inget till frysen. Minus.

    ICSI3: 7 ägg, 5 befruktades normalt, 2 återfördes (2 resp 3 stadiet). Inget till frysen. Minus.

    ICSI4: 7 ägg, 3 befruktades ... 1 återfördes i 4-cellstadiet. Inget till frysen.

    Rekommenderad spermiedonation nu...

  • Äldre 15 Nov 22:32
    #44
    Min älskade dotter skrev 2010-10-20 16:20:40 följande:
    ICSI1: 16 ägg, 6 st kasserades direkt då de va för små,av de resterande 10 blev 6 befruktade.ett till mig och 2 till frysen. ingen ledde till en graviditet.

    ICSI2: 26 ägg, 7 st kasserades då de a för små,av resterande 19 blev 17 befruktade. ett till mig och 12 till frysen. Gravid i vecka 5 efter ET.
    26 ägg... vilken skörd!! Klarade du dig från överstimulering? Jag fick ut 29 en gång, 14 befruktades, men bara 1 återfördes och 2 till frysen. Den gången fick jag grov överstimulering med dropp, tömning av vätska mm. 

    Grattis till + 
  • Äldre 16 Dec 11:37
    #45

    Hej!

    Jag och min vän har gått igenom ivf och har nu startat en podd i ämnet. Vet inte hur ni känner men vi mådde skit under vår tid och tycker att det saknas forum där vi fritt kan prata om våra känslor och upplevelser.

    Vi pratar om allt från spökstreck, ägguttag, dumma kommentarer fr ovetande personer och symptom.

    Första avsnittet ligger ute nu o vi hoppas verkligen att podden kan vara en stöttning för någon av er där ute.

    RUVARPODDEN - nya avsnitt varje torsdag

Svar på tråden Antal befruktade ägg vid IVF?