• Äldre 20 Oct 11:55
    2634 visningar
    8 svar
    8
    2634

    Födelsedagspresent?

    För att ta en lång historia kort;

    min tjejs syster och hennes kille förlorade sin lille son vid födseln (han var för stor så han fick inte tillräckligt med syre och näring)... Det här var den 30/11-08... Det innebär att han ska fylla 1år nu snart...

    Min fråga blir; hur ska vi fira hans födelsedag? Jag tycker personligen att det är jättejobbigt och vet inte vad jag ska säga till varken mamman eller pappan i fråga, men jag tror att de vill att vi visar någonting på hans 1-årsdag?

    Är det någon som vet hur vi ska göra? Att skicka blommor (vi bor inte i samma stad) känns för lite, men vad ska man annars ge?
    Strax efter han gick bort gick övriga familjen ihop och köpte ett halsband vardera till dom från Änglabutiken (Ängel i mitt Hjärta)...

    Samtidigt känner man, ska man fortsätta att ge någonting varje födelsedag? Missförstå mig rätt, men räcker det inte med att man uppmärksammar det?

    Eller jag vet inte, och jag tycker att det är JÄTTEsvårt att veta hur jag ska göra!

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Födelsedagspresent?
  • Me o Mike
    Äldre 20 Oct 12:06
    #1

    Va svårt.

    Men jag tycker att en fin blombukett är alldedes lagom faktiskt!

  • Äldre 20 Oct 12:12
    #2

    Ja, det är skitsvårt för man vill jue inte "glömma bort" det heller... Hade vi bott i samma stad hade man jue kunnat lägga en blomma vid hans lilla grav!
    Kanske kan be deras mamma (mormor till pojken alltså) att lägga en blomma från oss på graven... Hmmmm...

  • Äldre 20 Oct 12:45
    #3

    Jag tycker att det låter helt underbart att du tänker så här.. att du fortfarande bryr dig och vill visa det!

    Det är min största rädsla att släkten ska glömma Rasmus, sluta minnas honom och "hans dagar"..

    Jag hade blivit jätteglad om jag fick en blombukett på Rasmus födelsedag av hans mostrar/morbröder osv..
    Annars kanske ni kan köpa en liten nalle och skicka till föräldrarna som dom kan sätta vid graven?

    Men som jag skrev tidigare så gör det ont när ens nära behandlar ens ängla-barns födelsedag som luft. Visa att ni finns där och inte glömmer lillkillen så är jag ganska säker på att dom kommer vara evigt tacksamma!

  • Äldre 20 Oct 14:47
    #4

    Nallebudet på internet är väl en fin gest! men annars att man fixar nåt till graven, sänder ett kort osv...

  • zandal
    Äldre 20 Oct 17:45
    #5

    Hej vilken fin tanke av dig att skicka blommor...det skulle jag uppskatta! Du skrev om en Änglabutik...vart ligger den? Mvh Malin

  • Äldre 20 Oct 21:19
    #6

    Änglarosetten är en hemsida som säljer olika produkter till förmån för studier av barn som dör för tidigt.

    Vi beställde två halsband och de kom fort, inga problem med betalning heller.

    Hemsidan finns på:
    www.angla-rosetten.se/epages/angla-rosetten_se.sf

  • Äldre 20 Oct 21:19
    #7

    Änglarosetten är en hemsida som säljer olika produkter till förmån för studier av barn som dör för tidigt.

    Vi beställde två halsband och de kom fort, inga problem med betalning heller.

    Hemsidan finns på:
    www.angla-rosetten.se/epages/angla-rosetten_se.sf

  • Äldre 20 Oct 21:21
    #8

    Ursäkta det dubbla inlägget, trodde att datorn strulade..

Svar på tråden Födelsedagspresent?