• Vimsa2

    Barn söker föräldrar

    Ville bara berätta att Barnens vänner söker föräldrar till en liten Kina flicka på 4,5 år som saknar ett finger. Kanske någon som inte har BV som är intresserade av informationen.

    www.bvadopt.se/scripts/aktuellt.asp&title=4-%E5ring%20som%20saknar%20ett%20finger%20s%F6ker%20%E4nnu%20familj

  • Svar på tråden Barn söker föräldrar
  • Cerdrica

    FFIA söker också familjer till två fina flickor från Kina!
    De är 4 resp 4,5 år, man behöver inte ha skickat papper till Kina och inte ha kötid, man kan alltså ringa FFIA, bli medlem och få skicka om man är intresserad. Kina är ett bra och smidigt land att adoptera från och det finns många här som kan berätta om hur härligt det kan vara att adoptera ett lite äldre barn. Från att man skickar papperna till Kina (det är inte jättemycket papper att samla så det går på någon vecka) är det normalt ca 6 mån till resa.

  • Kicki 222

    Jag hade kunnat tänka mig men det går inte för vår son skull eftersom de blir i nästan samma ålder

  • Zelmilainen

    varför skulle det inte gå för att de är i nästan samma ålder?


    Vill ha bebis nuuu!!!
  • mammamys06
    Zelmilainen skrev 2009-11-06 22:18:19 följande:
    varför skulle det inte gå för att de är i nästan samma ålder?
    Rekommendationen är att de barn som adopteras till familjen ska vara yngst i syskonskaran.
    Victor född september -06, Alice bf annandag jul 2009
  • Ethi

    Fast så petigt behöver det inte vara... Jag känner de där lillasyskonet faktiskt bara var några månader yngre än storasyskonet och barnen är födda samma år, så... Vill man så verkar det gå

  • mammamys06
    Ethi skrev 2009-11-09 08:07:20 följande:
    Fast så petigt behöver det inte vara... Jag känner de där lillasyskonet faktiskt bara var några månader yngre än storasyskonet och barnen är födda samma år, så... Vill man så verkar det gå
    Inte för alla, många många utredare har det som krav men visst KAN det gå. Och vissa länder (nu vet jag att Kina kan acceptera att barn som redan finns i familjen blir yngre men många många andra länder accepterar det inte).
    Victor född september -06, Alice bf annandag jul 2009
  • Zelmilainen
    mammamys06 skrev 2009-11-09 07:17:22 följande:
    Rekommendationen är att de barn som adopteras till familjen ska vara yngst i syskonskaran.
    ok, lustigt... vet flera fall där de varit ganska lika i ålder. men, men. därför tyckte jag det var konstigt. men tror du inte att de hellre tar en familj som verkligen vill ha barnet (även om barnen blir i ungefär samma ålder) än att de inte hittar nån?
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Barn söker föräldrar