Inlägg från: neelliee |Visa alla inlägg
  • neelliee

Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.

DU tycker att 19.00 är en lämplig tid, men det kanske inte alla andra tycker. Hela världen och alla människor kan inte anpassas efter bebisar.

Klockan 19.00 har vi _som barnfamilj_ precis hunnit med att komma hem från jobbet båda två, hämtat från fotbollen, svarat i telefon 3 ggr och ätit (barnen kan inte vänta bara för att vi behöver borra) och inte så mycket mer. Innan barnen kom var vi ofta borta till 18-19 båda två på kvällarna pga jobb. Har full förståelse för att grannen inte kan sluta låta 18.59 på kvällarna. Som ung var jag sällan hemma före 20.00 pga olika omständigheter - vidareutbildningar, jobb, fritidsaktiviteter (för att alls få träffa vänner, nu med familj slipper jag gå ut för att få kramar) osv. Nu med lite större barn är 19-20 verkligen ingenting och oftast är vi vuxna uppe till 24.00 eller så pga jobb och andra måsten. Att det ska vara lugnt vid 19.00 får mig snarare att häpna - aldrig skulle jag kunna ställa det kravet på grannarna när vi själva är vakna 1 (barnen) - 6 timmar till.

Borrar gör man ju en period (när man renoverar eller något) och hur man än gör så stör man någon. Medmänsklighet går åt BÅDA håll och du måste också anpassa dig och visa förståelse för att andra inte har det så lätt. Jag hade inte heller borrat 4 ggr/vecka efter 20.00 på kvällarna under någon längre period, och jag skulle inte uppskatta om grannen gjorde det (om jag hade bott i lgh) men det innebär inte att jag tycker att det ska förbjudas.

Svar på tråden Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.