• 2 ska bli 3 är nu 4

    2:a barnet i November! SLUTSPURT!

    Hittar inte någon annan likande tråd...

    Hur mår ni?
    Hur gör ni för att stå ut/ få tiden att gå??
    Hur förbereder ni stora syster/bror?
    Vad tror ni om denna 2:a förlossningen?

    Jag har en 2-åring (om 4 dar) och väntar 2:a barnet nu i mitten av Nov.
    Är sååå sjukt less på att vara gravid och känner mig bara stor och trött. Mycket mer krämpor denna 2.a gaviditeten.
    Förra förlossningen slutade m snitt. Hopps verkligen på envaginal förlossning denna gången. Jag känner mig nästan som en förstföderska. Iaf från 5 cm och framåt. Ska bli spännande men är faktiskt lite skraj oxå!

    Längtar ihjäl oss efter vårt 2:a barn.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 09:26
    3/11 AngelinaJo, dotter 17 mån
    3/11 Marybluestar, son 2 år
    6/11 Maleka, son 3år
    8/11 Natosh, dotter 17 mån
    9/11 SuneSol, dotter 2 år, v.38+6(snitt), Gråbo(Gbg)
    12/11 Tihilina, dotter 4 år
    14/11 Dovey, son 16 mån v. 37+1 Son
    15/11 Dama, dotter 2 år
    15/11 2 ska bli 3, dotter 2 år född i V41+5 (igångsatt) Åkersberga
    16/11 Qvistman, son 2 år 6 mån, född i v 41+4 (igångsatt), Kramfors
    19/11 Sasssa, son 2 år 9 mån född i v.39+4, Storuman
    20/11 Mogirl, dotter 19 mån född i v.41+5
    22/11 SusannaT, Dotter 2år & 3 mån född 38+2 Eskilstuna
    23/11 Sasan, Son 2,5 år född v.39+5
    30/11 MrsNash, dotter 3 år född i v.41+2 (igångsatt), Halmstad
    30/11 Nr One, dotter 3 år, v.40+4, Uppsala

  • Svar på tråden 2:a barnet i November! SLUTSPURT!
  • fjärillen80

    Väntar mitt andra barn, BF 16nov. Har en dotter som blir 3 i Jan.

    Har varit sjukskriven för foglossning sen vecka 14 men otroligt nog så har tiden ändå sprungit iväg.
    Det bakas, jag inreder, träffar vänner, tycker dagarna går så fort.

    Just nu är det jobbigt, har så ont av foglossningen, förvärkar & sömnen är rubbad, får äta sömntabletter för att samla krafter till den stora dagen :)

    Vi har förberett våran dotter med att hon fått va med & packa BB väskan med bebisens kläder, frågat om hon vill dra vagnen sen, byta blöja mm så hon känner att hon får vara delaktig & längta efter sin Bror eller syster.

    Den här förlossningen tror jag går fort & att jag får tidigare än beräknat.
    1a förlossningen tog 8,5 timme från 1a värken,,,,nu är det bara att vänta.

    Lycka till //Thess

  • MrsNash

    Jag väntar andra barnet 30 november! Har en dotter redan som är tre år! Jag ska jobba tre veckor till är det tänkt, men det börjar bli tungt nu. Har foglossning.....Tycker andra graviditeten var tyngre i början, men sen vecka 26-27 nångång har det känts lättare än första. Denna gång har jag sluppit bli så svullen och så tog jag tag i saker och ting och började simma samt gå på akupunktur som har hjälpt mot mycket värk.

    Nu har jag börjat komma in i "boa" fasen och vill egentligen bara vara hemma och pyssla och vila!

  • sasan

    Vi ska få vårt 2a barn beräknat till den 23 nov. Har en son som är 2,5 år.
    Går hemma med HP, lite segt blir det ibland, men tycker jag fyller ut dagarna ganska bra med div förberedelser till bebis och fix och don med huset. Sonen går på förskola mellan 8-15.

    Har haft mkt sammandragningar sen v.27 och inbillat mig att denna bebis kommer ut tidigare, hoppas såklart att förlossningen går snabbare denna gång. Första förlossningen fick jag värkar kl 05 på morgonen, och han är ute kl 12.30 nästföljande dag. Fick epidural, men hoppas på att få lustgas och ev klara mig med det denna gång.

    Jag är så sjukt nyfiken på könet! har inga känningar alls vad det kan vara. Fattar knappt att man ska få en liten igen.

    För sonen tjatar vi om att mamma har en bebis i magen och att den ska äta mat/välling från tuttarna när den kommer ut, men hur mkt han förstår vet vi inte :)
    Just nu är han inne i en trotsperiod och är ganska jobbig emellanåt, bråkar och skriker om det mesta. Är nervös för hur det kommer bli när bebisen kommer...

  • mamse84
    nej det finns inte något likande tråd som här , det tror ja inte:)

    ..............
    ja mår skitbra och irr å att va höggravid. foglossning är shitont idag ja fick förvärkar samt. helt slut efter ha fixat middan. orkar knappt inget mer tills bebisen kommer!

    hur skall jag stå ut med att vara höggravid , ja bra fråga - det är bara att kämpa å trots bara 35 dagar dit kvar. det känns som dröm.

    jag har en dotter å tre år gammalt, hon förstår när jag förklarar att bebisen kommer skrika mycket, och att hon vet att vi båda mamma o pappa älskar henne och bebisen båda. barnvakten är gudfar , ordnat.

    förlossningen , ja ja tror inte det är samma som det första. lite annorlunda eftersom vi här som har första barn så det är inte samma sak när man tror att bebisen nu som kommer i november är första barnet:) :/ eller ha ja fel.

    ja 5 cm kvar, otroligt! min lille eller lilla bebis beräknades den 26 november.

    lycka till ni med oxå!/ samantha
  • 2 ska bli 3 är nu 4

    Vi har läst "busiga bebben" en tecknad bok med flikar på mammans mage så man kan se vad bäbisen gör.. Och så har vi läst andra bäbisboken dvs fotoalbumet med bilder från när hon låg i magen, föddes och va bäbis. Tror hon fattar lite vad som kommer hända iaf.
    Ska bli sååå kul när dom ska träffas för första gången..

    Jag håller på att bli tokig redan nu. 24 dar kvar till BF och sen säkert Övertid på det... igångsatt på +13 sist.
    Har haft HP i över en månad nu och innan den började blev jag sjukskriven på halvtid sista 2½ veckan pga fogar och ryggont.. jobbade då 4h/ dag. Tom det va tungt på slutet. :-S Har fortf dottern nästan heltid på dagis. Mest för hennes skull faktiskt. Så på dagarna gör jag mest så lite som möjligt (för att slippa ha ont hela kvällen). tvättar lite, packa någon sak i väskan, sover en stund och försöker ha ro & samvete att kolla på någon film per dag iaf. går sådär med att slappa. Är fortf rastlös och skulle vilja orka mer. Skulle vara kul om man orkat jobba halvdagar fortf el fram till nu iaf men kroppen pallar inte. Tycker att det både långtråkigt & skönt att va ledig så långt innan.. Fast med SD, fogont & allmänt slut & sliten så är det väl bäst att va hemma.

    Ska bli såååå sjukt spännande att föda barn igen. Är jätte nyfiken & lite skraj oxå inför en ev vaginal förlossning. aspeppad!! Härligt blåögd antar jag.
    Och jätte mysigt, spännande och läskigt att bli tvåbarnsförälder.
    Vi kollade könet denna gången men jag tror inte på det.. Har haft och har fortf en känsla för att det är en kille. Men men vi får väl se, antagligen är det en tjejja till och det känns super kul. Har själv en syster och hon är min bästa vän och jag hoppas mina tjejer får en lika bra relation. ska bli spännande och se VEM som kommer. ifall h*n är som sin syster va eller om vi får en skrikis el kolikbäbis.. Dottern va för lätt för att va sann när hon va liten. åt, sov och va super nöjd. Annat än nu när trotset står för dörren.. Vi har några minikrig här hemma varje timme.
    :-S

    Kul att vi är några 2:a gångare i nov iaf...

  • Labolinas

    VI ska oxå få en tvåa i november, beräknad till den 3 november....Slutspurt nu - 13 dar kvar och det är såååååååå tungt, har svårt att andas, mår illa och ont i kroppen...Vår dotter är 17 månader och ett litet busfrö just nu, så man har inte den enklaste tillvaron.

    Även jag hoppas på en vaginal förlossning, eftersom min förlossning sist slutade med akutsnitt. Give me the pain!!!!

  • SuneSol

    Runt den 9 november är det dax. Storasyster fyller 2 år den 1 november. Gud vad jag trött på detta nu. Mycket tyngre denna gång tycker jag. En livlig liten bebis i magen. Sparkar rejält om sitter för länge.
    Har varit hemma med dottern hela tiden, senaste halvåret med vårdnadsbidrag.
    Just nu är mormor o morfar 2 änglar som hjälper till.
    Vi pratar mycket om bebisen i magen. Att den får komma snart så vi får kram o pussa på den.
    Jag blev också snittad förra gången pga säte så känns lite pirrigt nu. Gjorde UL förra veckan och det var en liten bebis. Skall dit igen nästa vecka, får se om den vuxit till sig.
    Längtar också, undra vad det är för nån filur där inne.

  • 2 ska bli 3 är nu 4

    Va roligt med flera som snittades sist och ska föda vaginalt denna 2:a gång.. Har varit hemskt orolig för ruptur och sådant men va på aurora samtal och efter det känns det mycket bättre. Rädd att man läser för mycket faktiskt..
    Ännu skönare när man kikar runt här inne & ser att det inte är ovanligt alls m snitt 1:a och vaginal 2:a och att det oftast funkar. Fattar inte varför jag fått för mig annat.

    Sitter uppe m onda förvärkar. :-S Så frustrerande att ha ont utan mening speciellt när man skulle vilja sova..

  • Nr One

    Här är en till, med bm 30 november. Har en dotter på drygt 3 år.
    Vi förbereder genom att titta på bilder när hon var bebis och prata lite lagom om vad som ska hända. Tror att det är svårt för henne att fullt ut förstå innan bebisen väl finns där. Ska jobba 2 veckor till efter denna, sen är det dax att boa...

  • Labolinas

    2 ska bli 3: Tycker också att det är skönt att läsa att det är fler än jag som snittades sist som planerar för att föda vaginalt, lite orolig äör man allt.

    Hur ska ni andra göra med anledning av ert tidigare snitt, vågar ni ta EDA? Blev själv avrådd från en BM jag känner att göra det, för att man inte ska missa "felaktig" smärta så att säga.

    Idag är en riktig bottennapp-dag för min del, tycker att jag borde få lättare att andas snart, men mini vägrar tydligen fixera sig :-/

Svar på tråden 2:a barnet i November! SLUTSPURT!