• Anitram

Känner Mej Så Ensam i Mitt Problem!

Känner också igen mig. Men väldigt dålig läkare som tycker man ska googla det.
    Läkare konstaterade pcos på mig för 1 år sedan, då hade jag haft konstant mensvärk i 6 veckor utan att det kom någon mens (kramper så jag fick vika mig dubbelt emellanåt) , men den kom 1 vecka efter läkarbesöket. Många får pco konstaterat efter att de slutat med p-piller eller liknande, de e oftast då symptomen kommer.
    I somras blev vi remitterade till RMC i Malmö för att genomgå IVF, först va min kille tvungen att lämna s-prov 2 gånger med 4 veckors mellanrum, o sen tog det ytterligare några veckor innan vi fick resultat. Han hade låg aktivitet visade det sig. Nu i okt så genomgick vi vår första IVF-resa. Efter första läkarbesöket så konstaterade de också att jag vägde 4 kg för mycket för att göra något (BMI över 30) men om jag lovade att gå ner dessa 4 kg så skulle vi köra på. Jag gick ner 4 kg på 4 veckor, men tyvärr slutade med ett negativt test, så himla jobbigt. Speciellt när svägerskan precis fick sitt andra barn o man ska åka dit o kolla på hur gullig hon e.
    Livet e så jäkla orättvist ibland, eller hur?!

Svar på tråden Känner Mej Så Ensam i Mitt Problem!