• ANOF

    Var kan jag köpa strumpor i bomull?

    Jag vill ha helt vanliga strumpor med 100 % bomull, men det verkar omöjligt att få tag på!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-24 19:45
    OBS!!! Det handlar alltså om tjockare strumpor som heter sportsockor på ICA Maxi. Jag vill INTE höra något om tunna strumpor!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-30 18:02
    Och INTE om sockor!

  • Svar på tråden Var kan jag köpa strumpor i bomull?
  • ANOF

    Mamma Freja skrev 2009-11-01 11:06:19 följande:


    Ja tycker synd om ts, som e så bakom flötet att hon tror att andra ska göra som hon vill, utan att hon ska behöva lyfta ett finger.. BORTSKÄMD, de e va du e ts!!!!!!!
    NEJ, jag säger ju att jag har frågat i massor med butiker, men att det inte finns, och att det är ett problem som ingen pratar om.
  • Matruskan77
    sasssyy skrev 2009-11-01 11:30:23 följande:
    förslaget har redan varit uppe och ratats
    Ok
  • Matruskan77
    Millimina skrev 2009-11-01 11:24:56 följande:
    Så.. Hur gör ni på konsum när personen före er i kön, iklädd enbart en dunjacka och tofflor, ställer många och lite märkliga frågor till kassören? Skäller ni unisont ut sådana personer också och passar på att ge lite felaktig information för att det "ser ju så roligt ut när hen virrar runt bland hyllorna" Och säger tröstande till varandra att "hen förstår ju inte hur man uppför sig, det här ska visa henom" Jag tycker det är beklämmande hur en person kan tillåtas att behandlas så här elakt av så många. En människa som inte klarar av att söka efter strumpor själv kan EVENTUELLT tillhöra de lite svagare i samhället. Vad tror ni? Och vad gör vi med de lite svagare? Kliver lite till? Mobbas? Ja, och uppfostrar. Glöm inte uppfostrar. Alla som inte kan bete sig förtjänar lite slag med piskan. Alldeles oavsett om personen har alla strumpor i socklådan eller inte. Jag som förstår vad ni skriver tycker i vart fall att ni ska skämmas som ni håller på. Välj att hjälpa TS hitta sådana strumpor som ts vill ha, eller lämna. Det är faktiskt inte något krav att hjälpa någon bara för att denne ber om hjälp.
    Det är många här som försökt hjälpa!!!
  • Abandoned
    ANOF skrev 2009-11-01 12:28:41 följande:
    Mamma Freja skrev 2009-11-01 11:06:19 följande: NEJ, jag säger ju att jag har frågat i massor med butiker, men att det inte finns, och att det är ett problem som ingen pratar om.
    Om det hade varit ett problem för många, så hade det pratas om det, tro mig.
    Αδράξτε την ημέρα
  • ANOF
    Abandoned skrev 2009-11-01 12:41:04 följande:
    Om det hade varit ett problem för många, så hade det pratas om det, tro mig.
    Nej. För att alla tror att det är självklart att det finns. Därför pratar ingen om det.
  • Matruskan77
    ANOF skrev 2009-11-01 12:28:41 följande:
    Mamma Freja skrev 2009-11-01 11:06:19 följande: NEJ, jag säger ju att jag har frågat i massor med butiker, men att det inte finns, och att det är ett problem som ingen pratar om.
    Det är nog inget större problem för folk, så varför ska man ens prata om det. Ett rätt så löjligt problem som normala människor inte lägger ner så mycket möda på.
  • Matruskan77
    Anna8102 skrev 2009-11-01 13:05:22 följande:
    Ett nytt världsproblem har skapats....
    Ja, verkligen, ungefär so att hela ens liv hänger på att få tag på den perfekta sockan.
  • Jennie med ie

    Så... om någon beter sig illa, otacksamt och otrevligt så ska man inte försöka påvisa det dåliga i beteendet och visa hur man istället ska bete sig utan man ska utgå från att personen är svagbegåvad eller har annat funktionshinder och ha det som ursäkt för vilket beteende som helst? För personen är ett hopplöst fall och ska därför tillåtas fortsätta bete sig illa utan att stöta på motstånd... Nope, det tycker inte jag...

  • Matruskan77

    Jennie med ie skrev 2009-11-01 13:08:01 följande:


    Så... om någon beter sig illa, otacksamt och otrevligt så ska man inte försöka påvisa det dåliga i beteendet och visa hur man istället ska bete sig utan man ska utgå från att personen är svagbegåvad eller har annat funktionshinder och ha det som ursäkt för vilket beteende som helst? För personen är ett hopplöst fall och ska därför tillåtas fortsätta bete sig illa utan att stöta på motstånd... Nope, det tycker inte jag...
    Håller med dig till 100%, om folk hjälp till att ta reda på saker så ska man vara tacksam mot dessa och inte spotta och fräsa för att det inte är det man tänkt sig, hur svårt kan det vara att skriva t ex: "Nej det är inte såna men tack ändå för hjälpen", kan det kosta på en ego så jäkla mycket. Men tydligen eftersom de som hjälpt bara får massa otrevliga svar hela tiden. Jag tycker inte heller det finns någon ursäkt att bete sig så. Men det finns ju de som tycker att de som hjälpt bara ska ta emot skit och den som ger skiten ska ursäktas och de som ger svar på tal är bovarna, de ska tydligen ta emot bara.
  • fuck u fl

    Jennie med ie skrev 2009-11-01 13:08:01 följande:


    Så... om någon beter sig illa, otacksamt och otrevligt så ska man inte försöka påvisa det dåliga i beteendet och visa hur man istället ska bete sig utan man ska utgå från att personen är svagbegåvad eller har annat funktionshinder och ha det som ursäkt för vilket beteende som helst? För personen är ett hopplöst fall och ska därför tillåtas fortsätta bete sig illa utan att stöta på motstånd... Nope, det tycker inte jag...
    å andra sidan , så är det ju skillnad på att påpeka att man inte beter sig otrevligt mot folk som försöker hjälpa och att driva med personen och göra sig rolig på dennes bekostnad, vilket jag tyvärr också har gjort men insett att det var lågt, för personen i fråga kanske inte förstår bättre.
  • VulgusProfanum
    .
    Oki Doki!

    Tråden stängs en stund!

    Under tiden så fundera på hur ni vill bli bemötta och hur ni bemöter andra.
    /Moderator

    .

    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
Svar på tråden Var kan jag köpa strumpor i bomull?