Inlägg från: gamlingen |Visa alla inlägg
  • gamlingen

    Vill ha tips på julklapp till mormor/farmor med barnbarnet på!

    Jag är farmor x 4

    Tycker att du ska ta ett riktigt bra foto av barnet och rama in det i en snygg men enkel ram. Låter självklart, men det är roligt att få.

    Om du vill "göra" någonting, så tänk på hur det kan bli hemma hos morföräldrarna.
    Mina barnbarn ger mig alltid teckningar när vi träffas. Förra julen fick jag teckningar av två tjejer, 4 och 6, som dom ramat in och dekorerat på typiskt bansätt. Nyss fick jag av 5-åringen ett egentillverkat kuvert med ett "brev" i. Jag har också foton som är inramade på "kul" sätt.
    Om fotoalmanackor är fina eller ej beror på hur duktiga fotografer föräldrarna är.

    Detta är rätt komplicerat. Efterhand känns grejerna som skräp. Var ska man göra av dem för att inte förolämpa barnen? Jag smyger undan och smusslar, men ibland märker de att just deras gåva är borta.

    "Problemet" liknar det jag hade när mina egna barn gick på dagis och i början av skolan. Dagisalster överallt ... och, ärligt talat, alla var inte fina.

    Tro inte att jag ogillar barnens omtanke och kreativitet, tvärtom. Men att ge sakerna som julklappar och födelsedagspresenter blir lite komplicerat med tiden.

  • gamlingen

    Spexig;
    det var ett väldigt bra tips!!
    Ett album ska jag önska mig. Och det kan ju bli jättekul att få nästa år också, och nästa och nästa. Suveränt!

  • gamlingen

    Musmatta .... vad har man såna till??
    Jag använder en sån där pekruta på datorn, tror att de flesta gör det nuförtiden. Och om jag hade musmatta .... varför i allsin dar skulle jag vilja ha den dekorerad?

  • gamlingen

    Oj då;

    aldrig i livet skulle jag vilja korsa mina barnbarn
    miljoner gånger om dagen
    på musmattan.

    Musmattan är neutral för mig
    Styrplattor är definitivt det mest vanliga,
    eftersom nästan alla använder bärbara datorer.

    Foto av barn och barnbarnen vill jag ha i en helt normal
    och vanlig ram.

    Varför har ni så stort behov av att konstra till det?
    Det alldeles normala och enkla är det bästa

    tycker / farmor x 4

Svar på tråden Vill ha tips på julklapp till mormor/farmor med barnbarnet på!