Vad är så dåligt med välling?
Vissa säger att välling är dåligt och att man max får ge 3 mål om dagen? Varför?
Vissa säger att välling är dåligt och att man max får ge 3 mål om dagen? Varför?
det är väll inte samma sak som ersättning,eller bröstmjölk...utan mer som gröt! och som jag har fattat det så innehåller inte gröt/välling allt som behövs lixom!
På min bvc säger dom att dom inte får i sig tillräckligt med vitaminer annars, men undrar om det stämmer.
Därför att det är så mycket gluten i...
Och dessutom, vem vill äta välling 3 ggr om dagen??
The Black Lady skrev 2009-10-26 13:48:50 följande:
det e väl för att barnen sa äta mer riktig mat o inte enkel/flytande mat som gröt o välling är.
Min tös är en riktig vällingtant! Hon kan äta välling resten av sitt liv tror jag. Men för att hålla en bra balans så ger jag bara välling innan läggdags och som första mål på morgonen. 3 flaskor totalt... Om hon är sjuk så har hon fri tillgång till det. Hellre "för mycket" välling då än inget alls i magen...
Att bara äta välling jämt är inte nyttigt i längden. Då får inte magen och tarmarna jobba som de ska. Däremot finns ingen älder då man bör sluta med välling. Jag äter fortfaande välling emellanåt och jag är 28... så sånt är skänt att man inte behöver tänka på... Men olika mat så att magen får jobba är jätteviktigt...