Gladskit skrev 2009-12-31 15:51:07 följande:
Jag gillade också ditt inlägg. Precis som du är jag uppväxt i en familj med en barnaskara på fyra. Jag var dock äldst och tog tidigt på mig mycket ansvar för de yngre (som dessutom var tjejer allihop). Det var aldrig något som mina föräldrar krävde, inte alls, men som tjej och äldst så tyckte jag väl att det var roligt med barn och bebisar helt enkelt. Innan jag fick barn själv så var jag helt säker på att jag ville ha minst två barn, kanske tre. Men vi hade en tuff tid när min son föddes så att börja planera syskon var inte direkt prio ett. Nu är han snart fyra år och jag kan börja känna någonstans att jag är lite sugen. Men det är så mycket som ska stämma, jag tycker vi har det så bra nu. Vi har tid för varandra, för honom, vi hinner med hobbies och det sociala med släkt och vänner. Framför allt jag själv har ett stort behov av egentid och det lär ju inte bli mer sånt med TVÅ barn Klart att dom kan leka med varandra men ska en av oss iväg på nåt så blir ju den andra själv med båda. Man ångrar aldrig de barn man får säger många när man pratar om detta, och det är ju sant. Men jag tror mycket väl att man, när man väl sitter där sen med en bebis och ett storasyskon och ska räcka till för båda, kan få tankar som att varför lyssnade jag inte mer på mig själv... Detta är verkligen en neverending story. Och inte blir man yngre heller!!
Vissa saker du säger har jag oxå tänkt på.
Jag är en väldigt rastlös person och en anning bekväm. Tror att fler barn blir för besvärligt för mig.
Jag gillar att komma på helt plötsligt att jag vill ut och festa lite, ja och då får ju sambon va hemma. Detta funkar galant nu med ett barn, men tror att mina infall kan bli svåra om vi skaffar fler.
Trivs så bra med att kunna göra det jag känner för när jag känner för det. Kanske låter lite dumt så när jag säger det...
Men för mig handlar livet om att leva fast man fått barn. Sen vad andra gör det skiter jag i, Men jag trivs att ha det såhär
Och det jag längtar efter mest nu är att få jobba

Ska bli så kul att hitta ett jobb och lära känna nya människor