Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

Varför bara ett barn?

Jag var 18 när jag fick min son. Vill inte ha några fler. Jag hade en extremt jobbig graviditet där både jag och sonen höll på att stryka med, hade en extremt jobbig förlossning och sonen var så medtagen att vi fick ligga 2 veckor på neonatalen trots att han var fullgången. Idag är han en fullt frisk unge.

I övrigt så fick jag barn mitt i gymnasiet, och jag ska både läsa klart det och gå högskola innan det öht skulle kunna bli aktuellt med fler barn. Då kommer sonen vara runt 8 när jag är klar, och då känns det så jävligt att behöva börja om med en spädis och allt vad det innebär.

Men sonens pappa vill gärna ha fler, det är jag som tvekar. Vi har varit lite oense men han respekterar min åsikt.
    Ja, bland annat därför.

• BlommyNess12
    michia skrev 2009-11-29 11:48:22 följande:
    Jag vill ha fler, men inte min sambo. Vad göra???
    Låta bli att skaffa fler.
  • BlommyNess12
    konkelbär skrev 2009-11-29 19:34:02 följande:
    Det är ju dessvärre en otrolig förlust om man verkligen har barnlängtan.
    Ja då får man nog byta partner. Jag tycker inte man ska tjata, jag vill inte ha fler barn och har blivit tjatat på så oootroligt mycket av min man om fler innan han äntligen gav upp och respekterade hur jag känner. Det är jättejobbigt, otroligt påfrestande och har fått mig att känna mig skuldbelagd över att jag inte vill ha fler barn, jag tycker det är elakt och otroligt orättvist.

Vill den andra partnern inte det alls, och om man själv inte kan leva utan ett till barn, ja då får man nog byta partner, tyvärr.
  • BlommyNess12
    Tygtiiger skrev 2009-11-29 21:52:40 följande:
    Fast det funkar ju inte riktigt så - iallafall jag vill gärna ha fler barn, men bara med min nuvarande partner. Jag är inte alls sugen påatt få fler barn med någon annan och definitivt inte på att ligga med någon annan!Så om man vill ha barn men inte partnern står man inför ett val mellan två förluster - antingen förlorar man sitt framtida barn/drömmen om ett barn, eller så förlorar man sin partner för att bitterheten och ilskan blir för stor. Men i inget av fallen får man det man vill, alltså ett till barn med sin partner. Så det är verligen damn if you do, damn if you don't.
    Ja, då är det verkligen synd, men jag tycker inte man ska tjata på sin partner, det är faktiskt jättejobbigt och man mår jättedåligt om man är den som blir tjatad på.
  • BlommyNess12
    Dorian Ertymexx skrev 2010-07-11 04:13:21 följande:
    Ehm, varför barn ALLS?
    För att man vill ha en liten knodd som är GJORD av DIG, ascoolt (och din partner förstås) jag menar,  det är världens häftigaste upplevelse, först har man sex, så blir man gravid med en HELT NY INDIVID som ligger i min mage!? INUTI min kropp... som en liten alien, men som BESTÅR av mig och min partner..
    Mindblowing.

Och sen ska den ut också på ett ganska coolt sätt, att människokroppen klarar det tycker jag är skithäftigt!
    Sen får man lära den där lilla nya människan allt man kan och se den växa och få massor av ovillkorlig kärlek. Det är så häftigt så jag baxnar ibland.
  • BlommyNess12
    Dorian Ertymexx skrev 2010-07-19 19:59:27 följande:
    Oki. Jag tror inte jag förstår, men jag är glad att du gillar det. :)
    Ja, jag gillar det verkligen
    Men ett barn räcker för oss, jag vill fokusera på den här lilla människan nu till 100 % och ge honom allt jag har!

Sen ännu häftigare är att det kommer födas fler människor som består av dig, barnbarn, barnbarnsbarn..  En del av en själv lever vidare förevigt.. Också rätt häftigt
  • BlommyNess12

Jag är rätt fascinerad av the miracle of life, det kanske märks

Svar på tråden Varför bara ett barn?