• hemlis

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11

Startar en ny tråd för oss med mycket extraslag på hjärtat

Jag startade tråden för ca 2 år sedan, då hade jag precis fött mitt tredje barn och fick plötsligt hur mycket extraslag som helst på hjärtat.
    Jag åkte till akuten vettskrämd med mitt nyfödda barn, jag hade ca 20 extraslag per minut då och dom tog massor av prover.
    Jag har nu träffat fler hjärtspeciallister och fått göra mycket undersökningar, jag har ofarliga extraslag.
    Det har tagit lång tid för mig att må bättre psykiskt bra trots alla extraslag som jag fortfarande ofta har.

Jag märkte när jag startade den förra tråden att jag inte var ensam, det var så skönt.
    Nu hoppas jag att alla ni gamla hittar hit och även nya förstås!

• Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11
  • Hjartesjalen
    snartvår skrev 2009-11-20 18:03:12 följande:
    Hej på er!Då är det fredag igen:) jag förstår inte vart veckorna tar vägen. Det känns som det bara är måndag och fredag.Hur är det med er alla? Jag har peppar peppar varit riktigt skaplig igen och det är så skönt. Har ni börjat stöka inför julen än? Jag tänkte faktiskt börja skriva ner lite vad det ska köpas för klappar. känns lite vemodigt att ungarna är så stora att de inte vill ha några direkta leksaker längre:( tänk vad tiden går fort.) Härtevännen du har inga goda jul recept?Ha en bra helg alla!!!!Kram
    Ja tank, nu e det snart Jul....igen Tiden bara rusar ivag o jag kanner ocksa att man star har o undrar vad som hande med denna veckan som just gick forbi sa fort..nar man var barn sa var ju ett ar en hel evighet o sommarlovet osv....underbart!

Jag har kannt av mitt hjarta en hel del dom senaste dagarna, men skillnaden nu ar att jag inte blir sa radd som tidigare, o att jag inte far samma angest nar det hander o tror att jag ska do, o nastan borjade planera min egen begravning tidigare.. sa det ar skont mitt i det otrevliga anda..

Vi har fixat dom flesta Julklappar redan, men har nagra kvar o allt annat som ska fixas ocksa.

Jag kan absolut komma med lite julrecept forslag till er som vill ha, onskas det mat el godis recept el bada delarna?

Sander massa varma helgkramar till er alla!! Var radda om er!
  • pågmamman

Här ska det först firas födelsedag - sonen fyller 5 år 27/11 - så det blir alltid lite snävt för oss - för känns ju inte riktigt som man kan planera julen innan vi klarat av hans födelsedag & det där med första advent och i lign och ro plocka fram adventsljusstake & så - det finns inte riktigt tid till det... Men man kan oxå se det som att hana födelse dag är startskottet inför jul

För mig e det fortfarande hög ångest nivå generellt - även om hjärtat inte beter sig så farligt - & dålig sömn Längtar till januari för då åker vi på solsemester Tror solen kommer göra MKT gott!

• Hjartesjalen
    pågmamman skrev 2009-11-20 23:27:51 följande:
    Här ska det först firas födelsedag - sonen fyller 5 år 27/11 - så det blir alltid lite snävt för oss - för känns ju inte riktigt som man kan planera julen innan vi klarat av hans födelsedag & det där med första advent och i lign och ro plocka fram adventsljusstake & så - det finns inte riktigt tid till det... Men man kan oxå se det som att hana födelse dag är startskottet inför jul För mig e det fortfarande hög ångest nivå generellt - även om hjärtat inte beter sig så farligt - & dålig sömn Längtar till januari för då åker vi på solsemester Tror solen kommer göra MKT gott!
    Ja, en solsemester komme ro gora gott, det komme ro pigga upp lite i host/vintermorkret i Svea.
    Ohhh sa din lille fyller 5 ar, va roligt o sa nara julen ocksa, harligt for honom hihi Mycket presenter blir det da.
    Att inte sova e fruktansvart, bara det gor ju att man mar fullkommligt pyton alltsa.....hua...
  • LiBä007

Hej på er !
    Hoppas ni mår bra.
    Jag mår själv sådär, känner mig lite krypig i kroppen.. ororlig men vet inte varför..

Tränar ni mycket ?
    Jag har promenerat rätt hårt och bättrat min kost för att tappa de sista envisa kilona efter sista förlossninge.. (är bara snart 4 år sedan.. men de sitter som gjutna)
    Är ni alltid symptomfria när ni tränar eller känner ni extraslag då också ?

Jag har inga rusningar utan "bara" extraslag, har ni andra en kombination eller bara rusning/extraslag ?

Ni som har extralag har ni något varje dag, i perioder eller mer sällan ?
    Jag känner nästan något var dag, men ibland kan det gå någon eller några dagar emellan också ??

Många frågor o säkert ställda förrut men jag behöver uppdatering !!

Kram

• Hjartesjalen
    LiBä007 skrev 2009-11-24 16:23:46 följande:
    Hej på er !Hoppas ni mår bra.Jag mår själv sådär, känner mig lite krypig i kroppen.. ororlig men vet inte varför..Tränar ni mycket ?Jag har promenerat rätt hårt och bättrat min kost för att tappa de sista envisa kilona efter sista förlossninge.. (är bara snart 4 år sedan.. men de sitter som gjutna)Är ni alltid symptomfria när ni tränar eller känner ni extraslag då också ?Jag har inga rusningar utan "bara" extraslag, har ni andra en kombination eller bara rusning/extraslag ?Ni som har extralag har ni något varje dag, i perioder eller mer sällan ?Jag känner nästan något var dag, men ibland kan det gå någon eller några dagar emellan också ??Många frågor o säkert ställda förrut men jag behöver uppdatering !!Kram
    Ja, jag kanner ocksa att det e sa bra med uppdatering, for nar man kanner nagot sa vill man prata om det, jag kanner i alla fall sa..

Jag har extraslag, kanner det varje dag, o nu sahar efter mitt ingrepp sa kanner jag att jag har ont i brostet o halsen, men jag tror att det maste vara for att dom varit inne med elektroderna pa 3 stallen o kanske rispat sonder lite.....vet inte men det kanns konstigt, o jag kannde inget alls efter ingreppet utan det kom en vecka efter ca.

Jag har tydligen rusningar, men jag kanner dom inte alls, utan kanner bara mina extra slag, o kanner av mitt hjarta mycket, o en massa annat knepigt i brostet som pagar hela tiden, vette sjutton va det e , o det e banne mej inte latt o inte oroa sig aven fast lakaren sagt att jag inte har nagot livshotande, men jag e ratt sa trott jamt, men jag sover ju inte heller om natterna o vet inte om det e det till 100% eller vad..

Kanske kanner du dig krypig i kroppen efterom detta pagar o du kanner av det sa ofta o da blir orolig..det e ju otrevligt o kanna saker handa i brostet.

Sander massa kramar!!!
  • pågmamman

Hej tjejer,
    Vad länge sen!
    Här är det fortf lite neråt - måtte vintern ta slut så småningom - känns som inget e kul just nu och den förbannade ångesten kvälls/nattid gör INTE saken bättre... Vet inte vad som ger vad faktiskt. Mina symtom är difusa men JOBBIGA... Men gör det svårt att få hjälp elelr veta vilken hjälp jag ska försöka få! Vet verkligen INTE vad som är psykiskt och vad som är fysiskt elelr vad som ger vad... SUCK!

• snartvår

Hejsan!!
    Nu är det mn tur för ablaton. Fått tid på måndag morgon. :) lova att ni tänker på mig:)

• snartvår

Allasväl blä vad jobbigt ! jag vet hur det är när man varken vet ut eller in. Som jag skrivit tidigare började jag med alvaligt fundera på om det satt i huvudet? för vad ska man tro när man inte får några ordentliga svar. Jag hoppas verkligen att du med ska få hjälp med allt elände. Du får väl börja och bena ut problemen från ena ändan och tänka tillbaka på hur det var det började. JAG HÅLLER TUMMARNA FÖR ATT DET SKA BLI BÄTTRE. Själv hoppas jag på ett nytt liv efter måndag utan extraslag och rusningar.

• pågmamman

Håller tummen förm dig "snartvår" - & det fina är jua tt läkarna kunant se att du kommer bli hjälpt av ablation - ananrs hade de inte gjort det! Låt oss veta hur det går.... Håller koll här

Hur mår du nu - haft mycket rusningar och extraslag på sistone?

• Uppöveröronenförälskad

jag har inga barn, är 25 och har extraslag.

Har alltid tränat massor utan problem. Visst har jag känt att hjärtat slagit konstigt då och då men tänkt att, om jag kan träna så pass som jag ändå gjort kan det knappast vara ngt spec akut eller farligt. Så en dag under min tid som sjuksköterskestudent gjorde vi en EKG lab och jag tänkte.. "nu kan jag passa på å se om de hittar ngt" och då visade det sig tydligt att det var extra slag mellan de vanliga hjärtslagen. Hjärtsnubbens reaktion var inte jätte stor, han sa att det var rätt vanligt och oftast ofarligt. Så jag gjorde inte någon affär av det. Det kan ju bli något de hänger upp sig lite på om man kommer in akut vid exempelvis olycka eller så men när det hände mig sa jag bara att det var så redan innan och inget att bry sig om, då struntade de i det.

Så.. anledningen till mina extraslag är i alla fall ofarliga så jag tänker inte på det vanligtvis.

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11