• hemlis

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11

Startar en ny tråd för oss med mycket extraslag på hjärtat

Jag startade tråden för ca 2 år sedan, då hade jag precis fött mitt tredje barn och fick plötsligt hur mycket extraslag som helst på hjärtat.
    Jag åkte till akuten vettskrämd med mitt nyfödda barn, jag hade ca 20 extraslag per minut då och dom tog massor av prover.
    Jag har nu träffat fler hjärtspeciallister och fått göra mycket undersökningar, jag har ofarliga extraslag.
    Det har tagit lång tid för mig att må bättre psykiskt bra trots alla extraslag som jag fortfarande ofta har.

Jag märkte när jag startade den förra tråden att jag inte var ensam, det var så skönt.
    Nu hoppas jag att alla ni gamla hittar hit och även nya förstås!

• Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11
  • pågmamman

snartvår: Föresten har glömt - hur har det varit för dig med träning? & hur är det nu? Min läkare har hela tiden sagt att träning kan göra det bättre - men vågar ju inte riktigt då hjärtat hackar då.....

• Hjartesjalen

Ang traning sa kanne rjag att jag mar mycket battre av traning, o min lakare har sagt att jag kan trana o hur mycket o hart jag vill. Sa det e jatteskont o veta. jag mar samre tex vid stress o jag bara sitter, battre o trana sa adrenalin o annat stresshormon kommer ut som bransle..{#lang_emotions_smile}

• snartvår

Hallå!
    jag har inte fått någon vettig förklaring till hur detta uppkommer faktiskt. Jag hadde turen och abladeras av en dr som doktoretar just på EAT och har åb till honom i februari ,så jag får väl ta med lite frågor:). Jag tror man kallar detta extrabanor med? efterssom det är samma symtom och på mig såg man ju inte var det var förrän på ablationen. Jag har ingen aning om var de brännde bara att de var på tre olika ställen? men vad jag förstår kan det vara väldigt utspritt.  Som du säger är det svårare att reta igång detta under ablation. Jag har bara varit ute och gått har heller inte vågat gå på gym mm då hjärtat hackat. Har faktiskt inte börjat med någon annan form av motion än. Tänkte öka prommenad längden först:). Jag tror att man ser att det är extrabanor på 24 tim ekg men att det är svårt att se vad exakt för typ. Men det krävs ju förståss att det hackar då man har ekgt på sig. Under ablationen framkallar man ju hacken och rusningarna och då ser de exakt var de kommer ifrån. Jag mår fortfarande bra har väl kännt av något enstaka hack, men innan var det ju fruktansvärt jobbigt:(. Kämpa för hjälp!!! Jag har mått så mycket bättre:) och då kan jag ju ändå ha en bana kvar ändå.

Kram Kram!!!

• snartvår

Oj skulle även skriva att försök att ta det med ro. Dummt att stressa upp sig i onödan nnan man vet vad det är.
    Ha det bra! Hur är det i USA då förresten? snö och kallt? och så var godiset smaskens.)

• Hjartesjalen

Ja jag e sa glad over att du fatt hjalp!! O som du sager, ett kampande for o fa det....puhhh, men nu e det gjort o tur e det!

Jag ska ocksa pa aterbesok till min lakare den 19de Jan, sa det e snart. Da har jag en massa fragor till honom, o han vill ju se hur det gar med min stress osv....

Tidigare nar jag motionerat sa har jag ibland kannt nagot i brostet. Men det var en gang dar det sa "pang" darinne o jag la av helt, satt bara pa soffan o lag i sangen livradd..o det var innan dom gjorde undersokningen pa mig.

Men nu nar jag motionerar sa kanns det bara bra, kanner val av nagot ibalnd men inte alls som forut, o anda har dom inte brannt pa mig, dom sag en extrabana men kunde inte fa stimulerat hjartat sa att det "knepiga" kom fram..

O han sa att jag maste ta hand om min stress....jag blir valdigt latt  paverkad av andra manniskor i mitt liv, e dom negativa o inte snalla emot mig sa e jag inte sadan att jag kan skita i det osv, utan jag slukar det med hull o har o mar sa daligt av det.....bara ett exempel..

Annars har vi det jaaaaaattekallt har nu, o massa sno, men fint e det med allt vitt!
    Ja, godis e ju inte fel om man sager sa hihi!
    Jag har tillverkat en hel del nya smycken som ska fotas o ut pa bloggen, sa jag haller mig fullt sysselsatt.

Massa kramar o jattebra lank du skickade med!!

• pågmamman

Hej hej tjejer,
    Slår mig imellan åt -m så glad jag är att vi följs åt - betyder jätte mycket

Ja, har väl mer elelr mindre läst mig expert på EAT - men precis som du säger snartvår - jag ska ju inte stressa upp mig kring detta inan jag vet mer! Men visst låter allt väldigt nära det jag känner och upplever. Men samtidigt så hittar jag likheter med massa diagnoser - så får väl åter låta det ligga i läkarnas händer - men med kanske större möjlighet att kräva genom kunskap

Ananrs e mitt värst kväll och natt och har varit så rätt länge. Dagtid så känner jag mest av lite högre puls då jag stressar på men inte mycket anant. Men då gör jag ju sällan ngt riktigt pulshöjande - för då brukar det komma elelr snarare då pulsen går ner igen.

kram kram

• Hjartesjalen

Idag har jag haft superjobbigt hela dagen i brostet....o fick ont i vansterarmen ikvall nar vi promenerade o det har jag inte kannt pa lange, men o andra sidan sa bar jag min vaska lange pa den sidan, sa man blir ju nojjig da.....men jag ville i alla fall vanda o inte ga langre i fall att....vadda liksom, far jag en hjartattack nu kanndes det som...
    men vissa dagar e jobbiga o vissa bra....

• snartvår

Blä vad jobbigt att inte få må bra!! man blir ju handikppad och blir på värsta nej sägar humöret. Jag vågade mig på att träningscykla idag bara 10 min men jag haNN 3 km och det gick bra. Nu ska jag öka lite varje gång om turen att må bra håller i sig. EAT Experten har du kommit fram till vad det är som gör att man får EAT??
    Jag känner igen mig så väl på det du skriver allasväl det är ett ABER:( men du få försöka se frammåt och att det faktiskt finns stora odds på att du kommer bli helt bra!!!
    Hjärtesjälen ska hoppa in på din blogg och kika på vad du gör för fint. Det är inte roligt att känna sig orolig och inte må bra. Jag har vänt många gåner vid postlådan men målet har varit betydligt längre men vad gör man?? Förmodligen var det väskan. Vi får Köpa midjeväskor som alla turiser har:) och skaffa mobiler med GPs i så vi hittar snabbaste vägen hem när det kör i hop sig:)

Bamse kramar från mig

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11