• hemlis

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11

Startar en ny tråd för oss med mycket extraslag på hjärtat

Jag startade tråden för ca 2 år sedan, då hade jag precis fött mitt tredje barn och fick plötsligt hur mycket extraslag som helst på hjärtat.
    Jag åkte till akuten vettskrämd med mitt nyfödda barn, jag hade ca 20 extraslag per minut då och dom tog massor av prover.
    Jag har nu träffat fler hjärtspeciallister och fått göra mycket undersökningar, jag har ofarliga extraslag.
    Det har tagit lång tid för mig att må bättre psykiskt bra trots alla extraslag som jag fortfarande ofta har.

Jag märkte när jag startade den förra tråden att jag inte var ensam, det var så skönt.
    Nu hoppas jag att alla ni gamla hittar hit och även nya förstås!

• Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11
  • finskaflikkan

Förresten. Är de någon här som äter/ätit medicin för sina a-rytmier? 

För jag har ätit betablockerare i ca 2år som heter bisoprolol.. Ung samma som emconcor... 
    För from idag får jag INTE äta dom inför ablationen...  
    De e ungefär som att en astmatiker inte få ta astmamedicin när den får en astmattack... Känns jätteobehagligt! 
  • Hjartesjalen
    finskaflikkan skrev 2010-01-16 14:35:38 följande:
    Förresten. Är de någon här som äter/ätit medicin för sina a-rytmier?  För jag har ätit betablockerare i ca 2år som heter bisoprolol.. Ung samma som emconcor...  För from idag får jag INTE äta dom inför ablationen...   De e ungefär som att en astmatiker inte få ta astmamedicin när den får en astmattack... Känns jätteobehagligt! 
    Jag har aldrig atit medecin for mitt hjarta men lakaren sa att jag kunde prova om jag ville men att det e sa mycket biverkningar bla att hjartat kan borja sla for langsamt o jag kan bli valdigt trott, sa jag avstod det. Min syster har just fatt betablockerare pga hog puls... o min mamma har alltid atit det for hogt blodtryck.
    Forstar att det e jobbigt utan medecinen for dig, men dom behover dig utan sa dom kan se allt hjartat gor nar det bara slar vanligt o sjalv utan medecinens paverkan, sa det kommer o bli sa bra sa, nu hallr vi alla tummarna for dig o tanker pa dig under precis heeeeela tiden!!{#lang_emotions_wink}
  • LillaPinglan

finskaflikkan: Har ätit betablock propranolol i ca 1 år nu. Förstår du tycker det är jobbigt utan, psykiskt jätte stressande är det! Men snart så..Då blir du pigg och frisk! :) Lycka till med allt!

• LillaPinglan

finskaflikkan: vad har du för puls när ditt hjärta rusar iväg?

• finskaflikkan
    LillaPinglan skrev 2010-01-17 09:06:11 följande:
    finskaflikkan: vad har du för puls när ditt hjärta rusar iväg?
    150-200 ca....  
  • finskaflikkan

Och sen har jag mkt extra slag.. Och ibland känns de som att dom gör ont oxå att de sticker till hugger liksom

• finskaflikkan
    LillaPinglan skrev 2010-01-17 09:34:51 följande:
    samma här :(
    Får man fråga hur dina kan börja? alltså attackerna? och vilken tid på dygnet de brukar va?
  • LillaPinglan

vet prcis hur det känns.. Men DE hittar inte felet på mig..Tror att det är psykiskt. Kan ibland tro det oxå, men jag undrar verkligen..Ska iaf göra ännu ett bärbart EKG snart..

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11