Inlägg från: Hjartesjalen |Visa alla inlägg
  • Hjartesjalen

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11

snartvår skrev 2009-11-08 16:48:54 följande:
    Hej!Ingen aning,men kanske att hjärtat som humör och allt annat påverkas lättare vid dålig sömn, stress mm. Har man ett känsligt hjärta eller en extrabana blir det nog lättare kännbart mer påtagligt om man är i obalans. Men det är bara mina tankar.
    Ja det later troligt. Sa manga organ paverkas ju nar man e stressad o inte mar bra over lag.....det blir vantat da.
  • Hjartesjalen
    pågmamman skrev 2009-11-08 18:35:49 följande:
    hJARTESJALEN: dU VET ATT HJÄRTAT ÄR FINT OCH FRISKT FRÅN ULTRALJUDET DU TAGIT Oj, vad konstigt det belv - men texten e rätt i alla fall! Tror absolut att allt blir värre av stress dålig sömn etc och att man desutom komemr in i en ondcirkel som e SÅ svår att bryta!
    Ja precis, f.....n vad nojjig jag e....TACK!!! kanns battre nu nar du sa det
  • Hjartesjalen
    snartvår skrev 2009-11-08 20:03:52 följande:
    Skönt att vi kan peppa varann på de här tråde:) snart kan vi nog öppna egen praktik ihop:)
    Ja haha! Det skulle ju faktiskt vara nagot, da kan vi ha samtalsterapi for alla som beh var hjalp.
  • Hjartesjalen
    snartvår skrev 2009-11-08 20:55:14 följande:
    Ja, absolut!! jag mår mycket bättre när jag läser era teorier och jag tror blint på dom. Tur man hittade den här sidan Ha det bra vänner!!sov gott!!!
    Ja, sov gottis du med, an ska jag inte lagga mig, kl e bara 13.57 hos mig
  • Hjartesjalen
    pågmamman skrev 2009-11-08 22:53:55 följande:
    Tihi - kan bara hålla med & måtte det bli en God natt för oss alla.... kram
    Kram till er ocksa!!
  • Hjartesjalen
    snartvår skrev 2009-11-10 17:20:28 följande:
    Nu, är jag nyfiken hjärtesjälen!! Vad sa DR idag??
    Oh vad gullig du e som fragar!! Ok sahar e det, jag ska gora ablation nu pa fredag redan, dom sa att dom ville tala om vad som kan goras osv, som medeciner o sadant, men att ga in med katetern sa ser man tydligt exakt vad som e fel o kan da kan dom i sa fall atgarda det som e fel direkt. jag e skiiiiiitnervig for detta ska ni vata, hua! Men jag maste kanner jag, o jag vill ju inte bara borja med medecin sadar o fa biverkningar kanske o jag planerar o kanske bli gravid o allt.

Dom forklarade allt valdigt bra aven om det e mycket o jag inte forstar precis allt, hjartat e ju en knepig apparat
    sa dom ska borja med att ga in o gora detta, o medans jag ligger dar om det beh atgardas nagot sa far jag valja om jag vill att dom ska fora det da pa plats, men som skoterskan sa, att om jag inte atgardar det samtidigt som dom gar in nu pa fredag o dom skulle se att nat da e fel, da far jag ju komma tillbaka o gora om allt igen o det vill jag ju inte, sa battre att beh ga igenom detta en gang o i sa fall forhoppningsvis bli av med skiten.

jag e radd for allt som kan handa bara, riskerna med proppar, hjartattack, pungterad lunga o stroke osv.....men dom maste ju varna for sadant men det e skrammande.

nar dom satter i katetern sa sa dom att det kanns nar dom gor detta, men att sedan ska man ej kanna nagot o man e sadar riktigt somnig under hela proceduren.

Ser dom dar inne att dom inte beh gora nagot sa far jag aka hem efter nagra tim vila, men beh dom gora hela alltet sa maste jag stanna over natten sa dom har uppsikt pa mig, vilket kanns tryggt. 3 dagar efter detta ska jag ta det lungt sa dom......

Hur mar ni andra??
  • Hjartesjalen
    snartvår skrev 2009-11-11 16:22:15 följande:
    Men du va skönt!!Att du får hjälp så fort. Jag väntar ju med på ablation men det blir ju inte innan jul. Det kommer att gå jättebra. Ablation görs ju på rutin. tänk att bli bra och må som man gjort tidigare:). Jag håller alla tummarna för dig. Känns som det är något liknande jag har. Vi får väl se vad de hittar på oss när det är klart. Jag har föresten en kompis som är abladerad. Hon säger att det var inga problem. Dessutom mår hon jättebra nu.
    Skont o hora att det gick sa bra for din kompis! ja jag vet du vantar, det verkar vara langa vante tider pa sant. Tack for att du haller tummarna, sa skont o veta!

Jag laser idag i pappret jag fick med hem om det o jag kanner mig sa nervig nu....det e ju en hel del risker med detta ocksa, o jag skulle kunna fa proppar, punkterad lunga, stroke osv.....o det star att efterat sa kan man fa tillbaka problemen igen o da far man gora om alltihopa. Ocksa att dom kan skada hjartat o ta bort mer an dom behover o da far man ett annat rytm-problem som kallas "block"..
    Fasiken nu e jag nojjig, ska ringa skoterskan o saga hur jag aknner det, allt gick sa fort o jag fick tiden sa fort, men hua vad radd jag kanner mig..
  • Hjartesjalen
    snartvår skrev 2009-11-11 18:30:06 följande:
    Hallå!Gå och in och titta på www.lio.se gå in på a-ö. tryck på k och gå in på kardiologiska kliniken gå in på undersökningar och behandlingar sedan på Elektrofysiologisk undersökning och ablationsbehandling.här är genvägen www.lio.se/templates/Page.aspx. Det fick jag att läsa på innan jag bestämmde mig:)
    Tack for lanken, det ska jag absolut titta pa, dom gav mig papper o en folder o vi pratade jattemycket, men e fasiken lika nojjig for det sahar dagen efter....
    men det ska bli skont o titta pa det pa svenska.
  • Hjartesjalen
    snartvår skrev 2009-11-11 18:30:06 följande:
    Hallå!Gå och in och titta på www.lio.se gå in på a-ö. tryck på k och gå in på kardiologiska kliniken gå in på undersökningar och behandlingar sedan på Elektrofysiologisk undersökning och ablationsbehandling.här är genvägen www.lio.se/templates/Page.aspx. Det fick jag att läsa på innan jag bestämmde mig:)
    Nu har jag last allt, o det var som sagt skont o fa lasa aven pa svenska, efterom jag alltid laser allt pa engelska...

Jag ser att i stort satt har dom meddelat mig detsamma. Dom sa dock att om dom "branner" bort det som e fel i hjartat sa kommer man inte kanna det alls, o pa svenska sa star det att man kan kanna av detta.
    Dom sa till mig ang blodproppar, men namnde inte nagot om blodfortunnande medecin just emot proppar..
    En manade efter vill dom ha mig tillbaka for o titta till allt.

Dom namnade inte ngot heller om att dom "oftast" kan fa ner hjartklappningen igen efter att dom fatt igeng det, o att man kanske maste sovas en kort stund. sa det var bra o fa last det. Puhhh, kanns mycket nu..
  • Hjartesjalen
    pågmamman skrev 2009-11-11 19:02:40 följande:
    Hjartesjalen: Det kommer gå jätte bra - och som sagt - först kommer de ju ta reda på vad felet är och de gör ju inget om de inte hittar ett fel att åtgärda! Försök resonera så - att hittar det ett fel - så e det ju värt all risk att de åtgärdar det nu - så blir ditt liv och du lugnare och du kan fokusera på dig och din framtid; bli gravid etc Vi fortsätter att peppa dig här i tråden! & vi vill naturligtvis höra allt! kram på dig.
    Ja, du har sa ratt! Tack!! det jag kanner mig radd for e att fa "fler" problem, som att fa fel i en lunga el blodproppar o sadant, o ha kvar mitt tidigare problem ocksa...

Ja jag babblar nu hihi!

Kan du komma over o hanga med o halla mig i handen tror du????

O jag som tidigare tankte, jamen nu e ni ju ett par st i traden som ska genomga detta, sa da far jag vet hur det var for er om jag ska gora det.....o sa e jag fore er pa sa kort tid..
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11