• PennyD
    Äldre 4 nov 15:35
    38694 visningar
    1015 svar
    1015
    38694

Tillåt mig småle

Jag blev medlem på FL den 21 sep 09, och har här, till min stora förvåning, fått höra att jag skulle vara fördomsfull.

Vidare har jag..

...på FL fått höra att mitt utseende inte stämmer med den bild jag ger av mig själv i forum.

...på FL fått höra antaganden om vilket liv jag levt och lever, antaganden som inte kunde vara mer fel.

...på FL fått höra att jag upplevs sakna erfarenhet som jag i allra högsta grad besitter.

...på FL fått höra att jag uppfattas som en inbiten AP-fanatiker, trots att jag knappt vet vad AP är.

Vem är det, egentligen, som är fördomsfull?

• Svar på tråden Tillåt mig småle
  • Velour
    Äldre 4 nov 16:23
    Ja, vad ska man säga?

Mig kan man heller inte bestämma vilken kategori man ska placera i. I ena tråden blir jag kallad rasist och i andra tråden är jag politiskt korrekt
  • power
    Äldre 4 nov 16:26

ja, så är det.. det finns folk som tror att jag är grön.

• Äldre 4 nov 16:28

Vad är AP????

FL är vad FL är, det är ju det som är charmen

• power
    Äldre 4 nov 16:29

Tant Groda skrev 2009-11-04 16:28:46 följande:

Vad är AP????FL är vad FL är, det är ju det som är charmen
    attachment parenting
  • power
    Äldre 4 nov 16:30

attackment parenting, haha

• lokiss­e
    Äldre 4 nov 16:32

ja du penny det kan ju bero pa att du lyckas vräka ur dig saker som sarar folk i almenhet och dom som inte ammar i synerhet.
    det är väll kanske en av dina brister som du bör förlika dig med....

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Äldre 4 nov 16:32

Jag blev också insorterad i AP-facket när jag blev medlem, trots att jag aldrig hört talas om AP tidigare.
    Men fördomar har du naturligtvis, TS, precis som alla andra!

I don´t need your help!
  • PennyD
    Äldre 4 nov 18:21
    lövet2 skrev 2009-11-04 16:32:13 följande:
    Jag blev också insorterad i AP-facket när jag blev medlem, trots att jag aldrig hört talas om AP tidigare. Men fördomar har du naturligtvis, TS, precis som alla andra!
    Självklart har jag fördomar, men jag försöker i mjöligaste mån bli medveten om att det just är fördomar, särskilt innan jag uttalar mig om någon, vilket jag i princip aldrig gör.
  • PennyD
    Äldre 4 nov 18:22

Att ha fördomar och att vara fördomsfull är enligt mig inte samma sak.

• MalinE­ddie
    Äldre 4 nov 18:29
    lokisse skrev 2009-11-04 16:32:02 följande:
    ja du penny det kan ju bero pa att du lyckas vräka ur dig saker som sarar folk i almenhet och dom som inte ammar i synerhet. det är väll kanske en av dina brister som du bör förlika dig med....
    Precis. TS jag tycker att du är väldigt dömande gentemot de som inte vill amma eller samsova. I mitt fall vill ju min son uppenbarligen helst sova själv men han var väl inte frisk eller nåt sånt? Dessutom säger du jämt och ständigt att ap är eftersträvansvärt men du vet inte ens vad det är?!
Svar på tråden Tillåt mig småle
Logga in
Bli medlem