• tomcar1

    Barnmission i U-land, fler som är faddrar ?

    Hej !

    Var fadder för många år sedan genom barnmission i U-land och tyckte de var jättebra som organisation. Dessvärre flyttade missionären och det fadderbarn jag hade då, kunde jag inte ha kvar. Man frågade mig om jag ville ha ett nytt fadderbarn hos en annan missionär och det kändes inte rätt just då, eftersom jag haft ett och samma fadderbarn i ca 6 år. Nu många år senare har jag anmält mig på nytt för ett fadderbarn, då det känns okej nu igen. Har inte fått fadderbarnet ännu, så det är spännande. Någon mer som har fadderbarn genom barnmission i U-land ? Vad tycker ni ? Vill ni berätta om era fadderbarn ? Kul att del amed sig i så fall av "våra" barn.
    /tomcar1

  • Svar på tråden Barnmission i U-land, fler som är faddrar ?
  • tinis

    Hej!

    Väldigt gammal tråd men tänkte svåra ändå :)

    När jag var yngre hade min familj en flicka genom Barnmission i u-land. Dom var jättebra och var väldigt tillmötesgående. Vi hade kontakt med henne ändå tills hon blev 21 för ngr år sedan, vi fick då veta att hela familjen flyttat men inte fått nån ny adress och sedan dess har vi inte hört av henne. Saknar henne, hon betydde mycket för mig och min familj. Jag vill gärna bli fadder i den här organisationen själv men ska vänta lite tills ekonomin är mer stabil.

    Hur har det gått för dig?

    :)

  • elonpelon

    tinis...det går bra. Jag hade också ett barn , en tjej i Argentina och Ituzaingo. Missionären där tog kort varje gång jag skickade något och berättade lite, på det viset såg jag att det kom fram som det skulle. Jag hade den flciakn från 4 års ålder till ca 12, sedan flyttade missionären och ingen ny direkt kom dit just då och hon liksom er tjej blev det tyst kring. har kort kvar på henne och saknar henne. Man undrar hur det har gått. Hon måste vara ca 20 nu honmed.

    Nu har jag en kille i Indien på 6 år, tycker inte alls att det är samam sak. Efter jul fick jag ett färdigkopierat tackbrev, där det bara stod hans namn och att gåvorna kommit fram. Inte alls samma, men på något vis, så tycker jag ändå om organisationen. De svarar åtminstone på frågor m.m och är öppna om fadderbarnet.
     Har nyligen avslutat ett fadderskap. Det gällde en tjej genom Barnen framför allt,s om är känt för adoptioner. Därfick jag några kort när de åkte själva härifrån ifrån organisationen. mailade och skrev flera brev med översättning till polska, men fick aldrig svar, då tröttnade jag. Man förstår attd e inte kans kicka brevs å ofta , men nu för tiden har oftast hemmen eller missionärerna kameror och bra teknin, så att man kan svara ellers kicka kort. Det är en del av charmen med att vara fadder, men ibland fungerar det inte alls : (  

  • Vikinga10
    elonpelon skrev 2012-05-02 22:47:08 följande:
    tinis...det går bra. Jag hade också ett barn , en tjej i Argentina och Ituzaingo. Missionären där tog kort varje gång jag skickade något och berättade lite, på det viset såg jag att det kom fram som det skulle. Jag hade den flciakn från 4 års ålder till ca 12, sedan flyttade missionären och ingen ny direkt kom dit just då och hon liksom er tjej blev det tyst kring. har kort kvar på henne och saknar henne. Man undrar hur det har gått. Hon måste vara ca 20 nu honmed.

    Nu har jag en kille i Indien på 6 år, tycker inte alls att det är samam sak. Efter jul fick jag ett färdigkopierat tackbrev, där det bara stod hans namn och att gåvorna kommit fram. Inte alls samma, men på något vis, så tycker jag ändå om organisationen. De svarar åtminstone på frågor m.m och är öppna om fadderbarnet.
     Har nyligen avslutat ett fadderskap. Det gällde en tjej genom Barnen framför allt,s om är känt för adoptioner. Därfick jag några kort när de åkte själva härifrån ifrån organisationen. mailade och skrev flera brev med översättning till polska, men fick aldrig svar, då tröttnade jag. Man förstår attd e inte kans kicka brevs å ofta , men nu för tiden har oftast hemmen eller missionärerna kameror och bra teknin, så att man kan svara ellers kicka kort. Det är en del av charmen med att vara fadder, men ibland fungerar det inte alls : (  

    Hej!


    Mitt namn är Cristina och om du vill så kan jag hjälpa dig med information om barnet du har hjälpt i Ituzaingo. Jag har själv bott och hälsa på barnhemmet när pappa jobbade där som missionär. 

  • Vikinga10
    tinis skrev 2012-03-29 19:54:17 följande:
    Hej!
    Väldigt gammal tråd men tänkte svåra ändå :)
    När jag var yngre hade min familj en flicka genom Barnmission i u-land. Dom var jättebra och var väldigt tillmötesgående. Vi hade kontakt med henne ändå tills hon blev 21 för ngr år sedan, vi fick då veta att hela familjen flyttat men inte fått nån ny adress och sedan dess har vi inte hört av henne. Saknar henne, hon betydde mycket för mig och min familj. Jag vill gärna bli fadder i den här organisationen själv men ska vänta lite tills ekonomin är mer stabil.
    Hur har det gått för dig?

    :)
    Hej! I vilket land bodde flickan  som du berättar om? 
  • tinis

    Hej Skrattande

    Hon bodde i Argentina. Först i Salta men enligt missionärerna så flyttade hela familjen till Buenos Aires. Dom fick ingen adress så dom kanske fick kämpa sig fram rejält. Så tråkigt om dom blev hemlösa och allt som kan hända då. Pappan i familjen kom visst då och då till den gamla adressen i Salta men vi vet inget mer.

    Jag har försökt att hitta henne på fejjan, iaf hon börjat universitetet eller ngt sånt men har inte hittat henne. Hade vart så roligt att få kontakt igen Solig

  • elonpelon

    Vikinga...vill du verkligen göra det ? Vad glad jag skulle bli. Har tänkt på henne så ofta och glömmer henne aldrig. Vill gärna ha kontakt igen om det går. har dessvärre inget fadderbarn just nu. Hon heter Ana Mariela Martinez och det var enkvinnlig missionär då som var jättebra. Tyvärr kommer jag inte ihåg hennes namn. Ana bodde i Ituzaingo med en stor familj, kommer ihåg att hennes mormor var med på en av alla kort jag fick.
    Hoppas att du kan hjälpa mig.
    Kram Carola
    P.S Hette Carola Holmberg när jag hade henne som fadderbarn   

  • Vikinga10
    elonpelon skrev 2013-02-21 22:51:49 följande:
    Vikinga...vill du verkligen göra det ? Vad glad jag skulle bli. Har tänkt på henne så ofta och glömmer henne aldrig. Vill gärna ha kontakt igen om det går. har dessvärre inget fadderbarn just nu. Hon heter Ana Mariela Martinez och det var enkvinnlig missionär då som var jättebra. Tyvärr kommer jag inte ihåg hennes namn. Ana bodde i Ituzaingo med en stor familj, kommer ihåg att hennes mormor var med på en av alla kort jag fick.
    Hoppas att du kan hjälpa mig.
    Kram Carola
    P.S Hette Carola Holmberg när jag hade henne som fadderbarn   
    Det ska jag göra :) Återkommer så fort jag vet något.
  • Vikinga10
    tinis skrev 2013-02-21 20:00:52 följande:
    Hej Skrattande

    Hon bodde i Argentina. Först i Salta men enligt missionärerna så flyttade hela familjen till Buenos Aires. Dom fick ingen adress så dom kanske fick kämpa sig fram rejält. Så tråkigt om dom blev hemlösa och allt som kan hända då. Pappan i familjen kom visst då och då till den gamla adressen i Salta men vi vet inget mer.

    Jag har försökt att hitta henne på fejjan, iaf hon börjat universitetet eller ngt sånt men har inte hittat henne. Hade vart så roligt att få kontakt igen Solig
    Vad tråkig :( som barn åkte jag till barnhemmet i Salta för att hälsa på våra svenska vänner. Hon bodde inte på barnhemmet, eller? Det är tråkig att du har tappat kontakten men idag har de flesta facebook så du kanske kan söka henne där, eller om du har hennes namn så kan jag fråga om det är någon som vet om henne bland mina vänner som har bott i Salta.
  • tinis

    Nu skriver jag i den här gamla tråden igen.

    För en månad sedan fick jag ett meddelande på Facebook från vår älskade Maria i Argentina. Jag grät flödet av lycka ????????????????

    Vi har inte haft kontakt på många många år men hon hittade oss! Hon är nu 32 år o bor i Buenos Aires. Har en dotter på 2 år och verkar leva gott . Vilken lycka!

    Vi har kontakt o jag hoppas att vi kan ses en dag ????

Svar på tråden Barnmission i U-land, fler som är faddrar ?