• Jelina068

    ni som gjort privat ivf, icsi, äd m.m hur finansierade ni den/dom?

    Ni som gjort Privat IVF, ICSI, ÄD m.m HUR FINANSIERADE ni den/dom?
    Funderat ett längre tag på att starta en stiftelse för ekonomisk hjälp vid IVF m.m. Men vet inte om jag skulle lyckas att få det att gå runt. Därav undrar jag lite över hur den ekonomiska situationen ser ut.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ni som gjort privat ivf, icsi, äd m.m hur finansierade ni den/dom?
  • Jelina068

    Vi använde sparade pengar men om vi ska försöka igen så behöver vi låna, som det ser ut just nu iallafall.

  • VulgusProfanum

    Vi tog av sparkapitalet


    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Jelina068
    annat? Har någon nära å kära varit givmilda och skänkt pengar???
  • Turbomamma
    Jelina068 skrev 2009-11-06 23:06:29 följande:
    annat? Har någon nära å kära varit givmilda och skänkt pengar???
    Min kära mamma har erbjudit sig och tjatat om att hon ska få betala. Hon har någon konstig skuldkänsla för att jag ärvt hennes PCO. Nu har jag iaf gått med på att hon har fått sponsra tvillingvagnen men själva IVF:en känns som min bästa investering ever !
  • Luella

    Annat, vi fick tillbaka på skatten precis när vi skulle göra ICSI och en himla tur var väl det. Annars hade det blivit sparade pengar.

  • Stor längtan

    Vi använde pengar efter min pappa som gick bort förra året. Den planerade omgången blir det ihopsparade pengar och sen blir det lån på banken om det inte fungerar nu.

  • mulan

    Tagit så mycket vi kunnat från lönerna samt av sparade pengar. 2 ET och 2 FET


    Operation 3/12
  • Missne

    Har gjort 3 fulla försök och ett avbrutet som vi betalat själva. Vi har dels gjort bruttolöneavdrag och sen har vi tagit så mycket vi kunnat av våra löner och levt snålt. Har funkat hyfsat nu när räntorna varit så låga så att boendekostnaden inte är så hög.

Svar på tråden ni som gjort privat ivf, icsi, äd m.m hur finansierade ni den/dom?