Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

Sylt skrev 2010-01-16 19:34:01 följande:
    Jag kan nog fixa i morgon
    Amen, är du här? trodde du var internetlös? Det var ju just därför...Har ju varit helt inne på Royal men man KAN ju ändra sig
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-01-16 19:49:50 följande:
    Hihi. Internet kan man väl alltid sniffa upp Fast klänningen är inte här. Såg att Bina hade sin på sig idag i bloggen. Men på mig är den som en klänning *smurf*
    Haha...ja, man brukar ju kunna det. Den är ju himla fin...
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2010-01-17 00:01:34 följande:
    Jag var där vid 18-tiden i går kväll och det fanns inget nytt då. När jag frågade om när vårkläderna började de vackla lite. Innan lät det ju som de skulle komma nån gång nästa vecka men igår lät det som ev ännu senare. Ps. köpte iiiiiiiiiiiiiingenting. Hade maken med mig och han neggade allt jag provade - surgubbe . Å andra sidan bjöd han på god middag på Riche efteråt.
    Ok. Man tycker ju att de om några borde veta när det ska komma. Nåja, det gör ju inget om lönen hinner komma

Haha...suris då. Testade du pre-spring eller från rean? Schysst med middag på Riche.
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2010-01-17 13:03:01 följande:
    Fast OM-butiken har faktiskt aldrig egentligen haft bra koll på när och vilka varor som kommer in nästa gång. Har varit samma virriga svar för varje kollektion. Testade lite rea-plagg. Kände mig jättefin i en stickad tröja i powder men då började han pipa om att den såg ut som han tvättat en fin rosa tröja med 10 svarta strumpor. (Det värsta är att jag uttryckt mig likadant ang long cardigan i powder. Hur fanken kunde han veta det?????). Men middagen satt som en smäck (allt vin, skumpa och drinkar satt dock som en annan tyngre smäck dagen efter).
    Nej, det var iofs samma svar i somras inför hösten.

Haha..du och gubben vet väl varandras tankar och tänker likadant

Blykeps idag? ( fast ibland är det faktiskt värt det då man har så trevligt)
    Stargirl skrev 2010-01-17 12:37:36 följande:
    Nu har jag en komplett lista över OM plaggen från vårens kollektion som jag vill ha....har jag missat ngt tycker ni?
    Enligt mig, en del ja Men det beror nog på att vi har rätt olika smak. Annars täcker ju själv plaggen upp bra med kofta, klänning, underklänning, tunika osv.
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2010-01-17 13:57:36 följande:
    Har också gjort en lista. En smula annorlunda från övriga bloggar. Har nämligen ett antal funderingar på vårens kollektion. Ps. Duntoffla - partandet var i fredags så igår kändes skallbenet en smula förtrångt.
    Haha...håller helt och fullt med. De måste rökt på innan de skissade på dem där "plaggen"
  • Duntoffla
    Sue Ellen skrev 2010-01-22 20:14:43 följande:
    Fick hem min blå Fonda Dress i stl. 2 idag! SUPERNÖJD!!!!!!!! Vilken färg!! Underbar! Är tok-kär i den!! Härlitt! Beställde även en 100 g frill top (eller vad de heter?) i vitt i storlek 2, men den var jättestor...? Jag trodde de skulle va normala i storlekarna. Jag brukar pendla mellan 2 och 3 och satsade därför på en 2a men det får bli ett byte till en 1a istället. Gillar ju toppen och vill gärna ha den. Perfekt till sommaren!! Någon mer som beställt den topen som har ngn åsikt om storleken? Önskar er alla en toppenmysig fredagskväll!
    Jag är sugen på en frill i rose men i höstas tycker jag att de var normala i storlek. Har de alltså ändrats? Vad sjutton ska man då beställa tro?
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-01-22 21:48:45 följande:
    Ja jag hoppas verkligen att de inte ändrat den... Jag antog att den skulle vara som hösten och beställde två nya . Rose och vit. Jag hoppas att de kommer på måndag, då kan jag bildrapportera om du vill?
    Ja gärna det Såg nu att Katinka tyckte de var lika som i höstas. Minns att jag då velade mellan 2 och 3. Superskön var den i alla fall
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-01-23 09:46:28 följande:
    Jag provade både höstens samt vårens frill, dom var lika i strl och jag skulle säga att dom är normala.
    Tack! Då återstår det i alla fall mellan 2 och 3 för mig. Tyckte att 2:an satt precis men 3:an var ändå inte helt fel
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-01-23 14:34:40 följande:
    Hittade en Fonda dress på stan, dock i strl 2, hade tänkt mig en 3:a egentligen. Blev tvungen att köpa den då det var den sista i butiken. Den känns lite tight över armarna och tuttarna men frågan är om en 3:a blir så mkt större. Ni som provat olika strl, skiljer det mkt över armarna beroende på strl? Tog en kass bild med mobilen, pokergirl.blogg.se. Borde jag gå upp en strl?
    Tycker den sitter som en smäck men om det inte känns bra så ska du gå upp men spontant så säger jag NEJ till storlek 3
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III