storblomman skrev 2010-01-21 17:29:26 följande:
Hoppas hoppas att det är jag som haft otur, men måste få höra era kommentarer!Har nyligen upptäckt OM och har sedan i höstas köpt 4 plagg. 3 av dem har jag fått reklamera! 2 av dem har det varit hål i redan innan jag tvättade dem 1:a gången. Ett plagg hann jag tvätta 1 gång, i 30 grader handtvättsprogram och i tvättpåse innan jag upptäckte ett hå
l.Tråkigt tycker jag och är inte van att behöva göra så mycket reklamationer varken hos billiga eller dyrare märken!
Vissa plagg, de som har tunna band i ryggen har för mig haft hög reklamations statistik. Två av fyra har jag fått reklamera (av plaggen som haft sidenband som man knyter i ryggen). Jag har dock fått en reducering av priset och då åtgärdat problemet hos en skräddare.
Annars har jag haft tur, jag har i princip sluppit reklamera. Av 80 Odd Molly plagg har jag fått reklamera 5 st genom åren. Varav 3 pga sidenband som lossnat, en där brodyr släppt och en börs som gick sönder. Sen har jag lämnat in ett par ullsockor för lagning. Det var slitage men jag ansåg att för 800 kr ska man kunna använda ett par sockar mer än ett par gånger. Men det innebär inte att man har rätt till att laga en vara iofs men det fick jag iaf.
En tappad knapp räknar jag inte som en reklamation dock. Det har hänt ett par ggr.