Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

smulan0 skrev 2010-02-03 08:08:56 följande:
    jag beställde från fitts and company, blev då 1635. Så med tull o moms blir det ungefär som i sverige, men jag vet att många inte ska ta in lovely knit i rouge så nu slipper jag va rädd att den ska ta slut. (kommer väl aldrig att ta slut och reas hela sommaren bara för det)
    Är rouge den som är lite beige/rosa? Har du fått hem den än? Nöjd? Velar lite mellan den och den grå. Lutar åt grå eftersom jag redan har en ljusrosa.
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-02-03 08:09:52 följande:
    Jag har bara handlat därifrån 1 gång och då har jag för mig att jag valde det billigaste sättet. Men jag har kunnat följa försändelsen via nätet och postens hemsida.
    Ok, det var den jag tänkte mig. Såg ju nu att det står insurance på alla.

Kommer ev tull efteråt eller hur funkar det? Får man får lösa ut paketet eller kommer någon slags räkning?

Nu pratar sonen om att han är hungrig. Bäst att äta lite

CU
  • Duntoffla
    Sandra G skrev 2010-02-03 08:11:37 följande:
    Duntoffla: Vet du när Lovely knit kommer att släppas i svenska butiker? Vill inte beställa från Deepfling
    Vet inte alls faktiskt. Tycker man aldrig får några klara besked oavsett om man kollar med OM-butiken eller ngn annanstans
    Morty skrev 2010-02-03 08:13:27 följande:
    Det är denna röda. www.fittsandcompany.com/shopping/pgm-more_inf...#MOREINFO
    Så klart. DEn borde ju vara röd (rouge) men den hade jag visst missat. Var inne på ljusare färger
  • Duntoffla
    alias skrev 2010-02-03 08:31:23 följande:
    Lovely Kniten kostade 186 USD hos Deepfling, (obs! att den kostar 206 USD hos Fitts & Co!) 186 USD blir ca 1 340 kr. Avsevärt billigare än i Sverige. Försäkrad frakt kostade 32 USD, ca 230 kr - men det var för tre plagg. Även om jag lägger hela den fraktkostnaden på Lovely Kniten blir det ju billigare än hemma. Jag tycker Deepfling är toppen, leverans till dörren och aldrig några problem.
    Ja, det var så jag också räknade fast på 2 plagg. Ändå billigare än sverige. Ligger inte Kniten på typ 1600-1800 kr?

Om nu inte tullen blir helt galet hög förstås
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-02-03 09:10:38 följande:
    Tull och moms är alltid den samma. 25% i moms och tull 3 % av totala ordervärdet. Så det är lätt att räkna ut.
    Ok, så moms tillkommer på de priset man fått? I så fall blir det ju inte så billigt. Trodde den var medräknad?
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-02-03 09:20:48 följande:
    Nej momsen tillkommer utöver om varan fastnar i tullen. Den är alltid på 25% och tullen alltid 3% av totala värdet av produktern. Ibland skriver dock sändaren att varan är värd 10$ men tullen kan ju själva räkna ut att så inte är fallet. Vissa tror att man slipper tull och moms om man får vara skickad som gåva dvs gift, men det stämmer inte tyvärr. Jag tror det är ordervärde över 50$ som man måste tulla och betala moms för men där är jag lite osäker....
    Ok, då hänger jag med. Tack
  • Duntoffla
    Tindrisen03 skrev 2010-02-03 09:36:03 följande:
    Mirakel kan tydligen hända!! Människan som jag skrev om igår har satt in pengar idag. Visserligen minus porto för det hade hon inte pengar till igår men hon skulle komplettera med det idag.. Om det var hot om polisanmälan eller att jag skulle kontakta hennes mamma som kändes värst vet jag inte
    Härligt!
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-02-03 10:16:50 följande:
    Godmorgon! Här är en till som är hemma och vabbar. Ganska skönt att slippa ge sig ut i all snö . Det är farligt för plånboken bara att vara hemma...  
    Ja idag känns det helt ok. Hann jobba undan igår i och med att jag visste att jag skulle vara hemma.
    Pokergirl skrev 2010-02-03 10:35:21 följande:
    Duntoffla: Jo tack det gick jättebra! Sååå glad över att jag äntligen lyckats nypa en portmonä. Vet inte om jag förstod det hela rätt, är det tveksamt om Lovely knit kommer i love? Morty: Bodhi har, i beige och svart. Dock inte på rea. Då det gäller tull så är det tull på paket vars värde överstiger 200 kr.
    Härligt! Då kommer ett paket snart
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-02-03 11:13:33 följande:
    Jag jobbade en halvdag igår (var tvungen eftersom vi skulle hade miljörevision ). Men det gick bra *pustar ut*, jobbade undan så mkt jag hann o hem igen... Nu har jag shoppat lite redan... är barnsligt förtjust i Pilgrims charms... Sen blir det en sjal idag också. Får se om jag vågar vara inloggad längre
    Jag har ett Thomas sabo armband så jag får köra på de charmsen. Eller pilgrims kanske passar? VIlken sjal blev det?

Lunch var det visst ja

CU
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III