• isako

Odd Molly - för oss inbitna del III

freemind skrev 2009-11-11 23:31:15 följande:
    Du har meddelande i din blogg!
    Taack sötis! Men du, Pingla mailade nyss att hon hade två. Så nu är jag lyyycklig!! Tack ändå sötis
    Förresten, IDAG först såg jag dina andra bloggar, godmorgon liksom. En sådan söt liten tös ni har! Och vilka fina kläder
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    One skrev 2009-11-12 13:34:56 följande:
    Tack för hjälpen med socks och nr på klänningen!Ny fråga igen då- (är hemma och vab:ar därav tiden att surfa runt....)First lady angora cardigan eller alpacka hoodly knit- vilken är mest användbar?Själv lutar jag åt den förstnämnda eftersom den inte har knyt..men kan inte bestämma mig för färg.... Kan man ha knyt-koftan utan att knyta eller blir den som lovely knitsen- inte så snyggt?Grå= fungerar alltid, men hur kul är färgen egentligen...?Royal= älskar den, men håller den i längden? Eller blir det för mycket- är ju rätt stark färg.Tycker alltid att jag chansar "safe"- har bättrat mig men vill också att ett dyrt plagg ska hålla flera säsonger.
    First lady enligt mig och ABSOLUT i royal om du hittar en sådan! Uunderbar färg som sätter färg på tillvaron. Grå går att köpa när som i stort sätt så kör på Royal
  • isako
    Bina skrev 2009-11-13 09:02:54 följande:
    God morgon alla fina Molly-tjejer! Jag säger som Frusna Flickan till Tabby.. ta inte mindre.. din normala blir fint!Jag har skrivit ett litet inlägg idag på min blogg om vem som är en "Riktig Odd Molly Lover" ... jag vore tacksam om jag kunde få era tankar där också. everydaymolly.blogspot.com/2009/11/vem-ar-en-...Trevlig helg! och tack till er som redan svarat!KRAM
    Har svarat Skall bli roligt att se sen när du samanställer det
  • isako
    MrsFreckles skrev 2009-11-13 16:45:36 följande:
    Sitter har och lurar pa en Voile short dress i chocolate, fortfarande...hur ar den i tyget/kvaliteten? Och hur ar den i storleken? Jag har stl 3 i de andra blusarna just (de tva jag har ) for byst/overarmar, annars ar de lite stora. Ar den tight over byst/armar eller ganska rymlig jamfort m tex T88 Button down? Tacksam for input!
    Den är inte rymlig som T88 enligt mig. Lite snäv över byst/rygg och ganska liten över armarna. Så ta din normala strlk. Jag har 3 i tex makeoutblouse, long mix cardigan & 4 i T88 tunic, x-stitch mfl. Provade 3an o den var för tight över armar o byst. Känndes som den skulle spricka när jag rörde mig Valde istället strlk 4 och den sitter betydligt bättre.

http://sannibus.blogspot.com/2009/10/du-underbara-tingest-du.html

När jag provar 3an.
  • isako

Har också anmält..

• isako
    One skrev 2009-11-14 12:35:12 följande:
    Nu har jag bestämt mig! Jag ska beställa siden och försöka sy egna underkjolar! (och tanks och dresses om jag hittar ett mönster jag gillar)!Syr en hel del till barnen och har sytt festligare klänningar till mig själv, och eftersom jag retat mig på OM´s dumma söm mitt fram som lätt blir förstörd så tänker jag nu börja testa med underkjolarna. De är verkligen inte svåra i mönstret.Nu ska jag beställa siden! Och spetsar!Lite OT men var bara tvungen!Fladder-en avi i brevlådan...och jag som inte hinner till posten idag! Gaah!Men jag väntar också på ett pling! i mobilen! Vill ha min kofta och min väska- behöver dem verkligen!
    Oh vad roligt! Lyllo dig som kan sy! Jag klarar inte av det. Blir galet perektionist så jag klarar inte av det haha
  • isako
    Nicke Nyfiken skrev 2009-11-14 14:57:29 följande:
    fru vanheden skrev 2009-11-14 13:22:15 följande: OK, så tror jag inte det var. Är en ganska van traderare så jag brukar ha lite koll. Men jag viste faktiskt inte att det fanns så mycket fake Odd Molly.En annan fråga, varför ska man spara tagsen som jag märkt att många gör?
    haha Det är nog vi som är lite knäppa.. Men man - eller jag - kommer inte för mig att slänga dom. Fråga mig inte varför för det har gubben försökt många gånger.
  • isako
    Nicke Nyfiken skrev 2009-11-15 09:29:59 följande:
    Nu är det jag med mina frågor igen....nybörjare på Odd Molly skulle ni säga att den här är äkta? Hur är den i storlek?www.tradera.com/Odd-Molly-Check-Me-blouse-stl...
    Skulle absolut säga att den var äkta. Det du skall leta efter är som sagt det som står i ts. Den är normal till stor i strlk. Är du mellan två strlkar och inte har väldigt kraqftiga överarmar kan du gå ner en strlk.
  • isako
    Mariajac skrev 2009-11-15 12:35:44 följande:
    Jag som är galen i jul, köpte igår Amelias jultidning - lite tidigt, jag vet... Iallafall fanns det en annons från Juniform där de erbjuder 15% på ett helt köp t.o.m. 31 december med koden: ameliajul Kan ju vara bra att veta till pre-spring släppet! I annonsen fanns bild på #218 Duvet s/s blouse, som kommer kosta 1295:-, så då vet man hur priserna ligger litegrann.
    Shysst tips!  Tack!
  • isako
    Morty skrev 2009-11-16 13:56:56 följande:
    Jag var och provade Revolution blouse nu på lunchen. Det var iofs en 1:a jag brukar ha 2. Men OJ vilket tält det blev på mig!!! Riktigt indiantält ni vet de som går ihop i mitten där uppe och sen står ut nere vid marken. Har set andra som haft denna skapelse på sig i sina bloggar bl a och inte fasiken se de/ni ut som indiantält. Kan de bero på kanske att storleken var för liten eller boopsen gör att det får den formen. Jaja, fick mig ett gott skratt och jag som suktat så efter denna vete sjutton om det är lönt att satsa på den.....

hahahahahah Du är ju för söööt!!!

Tjejer  -  Behöver ert råd...
    Om ni kollar på Bambis sida på Pre-spring.
    Jag vill ha #228 Alchemistry tunic  Men velar lite när det gäller färg. Rent spontant fastnade jag för vitt. Sen kom jag och tänka på att jag ju har Sommer of 2007 i vit med cerise och T88 button down i vitt... Blir det inte kaka på kaka?

Alternativet är den blå istället... Vad säger ni töser?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III