Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

Morty skrev 2010-02-05 23:32:02 följande:
    Okej, då är det inte bara jag. Då står mitt val mellan Lovley knit och Crochet knit i lila. Eftersom jag känner så blir den säkert inte använd. Jag köpte ju en Lovlier knit i somras den i blått och den har jag sprättat bort texten på ryggen.
    Svårt val! Jag älskar ju Lovely Knit men tycker Crochet ser himla fina ut. Om jag köper en till blir det garanterat Crochet så jag lägger min röst för den. Vad kostar den?
    Tindrisen03 skrev 2010-02-05 23:23:11 följande:
    Nä huhh, text på ryggen går verkligen bort för mig med. Synd på fin kofta dock. Men tyvärr känns den som en reklamtröja
    Ja, det är trist. Samma sak med Grandmas Coat. Jag skulle nog kunna köpa en ändå men gillar det inte alls.
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-02-06 10:26:45 följande:
    Ang Crocheten så står det på DeepFlings sida att den kostar 362 dollar. Så man undrar vad den kan hamna på här hemma. Jag har hela tiden varit inställd på en lila Crochet då jag vill ha en enfärgad kofta. Kommer säkert ångra mig om jag inte köper en. Nu ska jag iväg och hämta lite paket.
    Oj! Det var ju en del. Tycker också det vore bra med en enfärgad och lila gillar jag skarpt. Vad har du för roliga paket att hämta ut? *nyfiken*
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-02-06 11:52:26 följande:
    Idag hade jag lagt fram kläder till kalaset vi ska ha men ångrade mig som vanligt. Ram plockade jag min taradiddle som hängt orörd seda Oktober.... har ni också favvoplagg som hänger orörda månad efter månad?
     Nej, de plagg som hänger orörda säljer jag. Även om de är fina. Men jag vet av erfarenhet att hänger de för länge kommer de inte heller att bli använda. Undantaget säsongskläder såklart

Hoppas att kalaset blir mysigt!
  • Duntoffla
    Pyttisens mamma skrev 2010-02-06 12:24:39 följande:
    Måste bara berätta vad maken sa igår... Jag är ju nyligen molly-frälst, och har den senaste månaden handlat typ 5 plagg. Mestadels av mina egna sparpengar men några har jag betalt halva och våra gemensamma pengar har betalt halva. Men han har gnällt lite och tyckt att det var dyra kläder, och jag har försvarat med att jag varit grymt trött på min tråkiga klädstil och trista kläder och vill göra en förändring i garderoben. I alla fall, igår kom han och sa att jag skulle glömma det han sagt innan, han höll med om att kläderna var jättefina, och att jag behövde den förändringen :)
    Kul när det blir uppskattat hemma!
  • Duntoffla
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 12:40:51 följande:
    Vad tror ni om fondan i rött? Kommer det inte bli underbart? Jag är lite sugen på en Livingloving dress efter Katinkas provning, tror ni att man kan ha den som en vanlig klänning även fast det är en underklänning? Den är så fin så man vill ju visa upp den!
    Kommer det en röd Fonda? Det låter himla fint.

Ang Livingloving så tror jag kanske att jag skulle använda en sån fast med en tunn kofta över. Av någon anledning tycker jag att den blå känns minst nattlinneaktig ut (borde vara tvärtom) och mest somrig. Men jag har som sagt då heller inte sett dem IRL
  • Duntoffla
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 12:56:50 följande:
    Jag är egentligen mest sugen på den blåa. Men Gizmolina (som skriver moderepotage och borde ha koll) säger att det är ett nattlinne gizmolinas.blogg.se/2010/january/godmorgon-mi... , så därför blir jag lite tveksam. Jag vill ju inte att det ska se ut som att jag har gått ut i nattlinnet. Ja den kommer i rött tydligen. Trodde att de flesta här inne följde bambi lika slaviskt som mig: bambi.blogg.se/2010/february/fragor-angaende-...
    Följer inte den så slaviskt som jag följer andra bloggar
  • Duntoffla
    Bina skrev 2010-02-06 13:43:09 följande:
    garvar och ägnar min eftermiddag åt något annat.. ha en härlig lördag alla Mollytjejer!

Tack detsamma!
  • Duntoffla
    Diana och Thea skrev 2010-02-06 14:10:58 följande:
    Jag läser aldrig Bambis blogg. Jag avskyr bloggar som är sponsrade först. Med det menar jag att en kändis kan välja och vraka vad hon skriver om då hon blir sponsrad med vad helst de vill. Men en vanlig "bloggerska" skriver om det hon får gratis och då blir det verkligen felvänt. Jag litar inte på hennes åsikter om plaggen alls som jag gör med de som köper sina plagg själva. Konstigt nog..... Läser många andra Odd Molly bloggar dock. Men inte Bambis.
    Inte ett dugg konstigt. När någon ska recensera och får ett plagg är det ju mycket troligare att man överdriver än om man själv testar ett plagg man själv betalat för.

Jag säger inget om hur folk vill driva sin blogg men det blir enligt mig inte lika trovärdigt som om man "bara" bloggar själv utan sponsring
  • Duntoffla
    Sue Ellen skrev 2010-02-06 13:48:48 följande:
    Jag vill också ha den där listan!! Hur får jag tag i den sen?
    Jag med för den delen.

Nu ska jag sluta spamma tråden Står och stryker min full emb smock. Helt omöjligt ju!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III