Inlägg från: Tindrisen03 |Visa alla inlägg
  • Tindrisen03

Odd Molly - för oss inbitna del III

Bina skrev 2009-12-03 08:27:05 följande:
    Bra jobbat NewYorker - jag gillar att du kan stå emot köp-kärlek-suget när personalen är puckad. (Biblioteksgatan eller PK?) Jag tror också att de är jättefina IRL!
    PK tycker jag de brukar vara jättegulliga på. Biblioteksgatan däremot har inte varit direkt otrevliga men inte heller precis serviceminded. Står mest och pratar med varandra
  • Tindrisen03
    alias skrev 2009-12-03 11:13:10 följande:
    Japp, då var Duvet l/s tunic i rött/vitt som jag provade på Mathildes igår, hemklickad hos Tintin. Yippee!Tvekar på klänningen och Alchemistry, tycker det är rövarpriser. Och, som jag tjatar om, dessa fula råa kanter på så rara ärtor ...Jag är nöjd iallafall.
    Tycker också att det är SÅÅ synd med dessa råa kanter. Det hängde ju långa tråda på varenda plagg jag drog i på Mathildes. Inte bara från kanterna heller..

BTW så har Odd Mollybutiken fått in Pre-spring men packar förmodligen inte upp förrän imorgon
  • Tindrisen03

Har för mig att det var ngn butik som fick lite påfyllning av hösten för några veckor sedan och bla fick in spoliers i Royal..hittar inte nu. Hjälp vilken butik var det?

• Tindrisen03

Frusna flickan skrev 2009-12-04 22:49:57 följande:

Ja jag kände också lite så, billigt.. Jag brukar alltid säga att jag alltid blir positivt överraskad när jag köper något OM-plagg. Att plaggen alltid är finare IRL. Så var det inte denna gång. Jag tycker att plaggen är finare på bild denna gången och det var inte roligt att känna så när två blusar kostade 3000 kr
    Tycker också att de kändes lite billiga/slarvigt sydda. De är fortfarande fina men andas inte alls kvalitet med alla trådar som hänger löst överallt och det är inte bara fr de råa kanterna.
  • Tindrisen03
    malinoski skrev 2009-12-09 10:34:16 följande:
    Superfynd!!Jag har själv samma klänning och den är helt underbar! Grattis! :)
    Tackar Hur är den i ärmvidden? Står lite mellan 1:or och 2:or iblad just för ärmarna. Kan oftast klämma mig 1:or men de blir ganska tajta i ärmarna Denna får lov att bli det till det här priset..
  • Tindrisen03
    malinoski skrev 2009-12-09 11:01:53 följande:
    Nu sitter jag här med klänningen på :)Jag skulle nog vilja säga att ärmarna är normala. Det finns dock ingen stretch i dem utan de är stumma. Jag har stl 1 på min klänning också och jag är en normal 1:a i OM, stl 0 kan funka i vissa plagg, men 2 är definitivt för stort.Jag har lite luft kvar i ärmarna fast en 0:a hade nog blivit för trång.Men så har jag nog i och för sig något kraftiga överarmar kanske.Hm.. vet inte om det hjälpte dig så mycket..Hoppas att den kommer att passa dig bra!
    Ok tack! Kanske blir korvskinnsarmar men det får gå
  • Tindrisen03
    Höst06 skrev 2009-12-10 20:11:40 följande:
    Hur är Violedress i strl??Jättetacksam för snabbt svar!
    Ganska stor tycker jag. Har en 1.a i mina och jag har ganska ofta 2:or i övriga klänningar pga att de blir för trånga i ärmarna. En del har dock upplevt att den är trång över bysten /ryggen men jag är ganska liten i bysten (75b) och ganska smal över ryggen så det är inget jag upplever. I övrigt är den ju väldigt vid
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III