• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Bambiblogg
    Sara Mia skrev 2010-02-06 18:18:07 följande:
    Ja, tänk vad lite man vet. Varför inte köra med öppna kort? 
    Varför? För att jag har blivit avstängd två gånger tidigare för att jag har gjort reklam för min blogg. Vill inte bli det en tredje gång och tyckte att det var enklare att säga att det inte var jag (eller dölja det). Inte direkt som om jag gör reklam ofta för bloggen, utan bara när jag har en riktig saftig nyhet och vill dela med mig av den. Som många andra gör.

Så det var bara av den enkla anledningen....
  • Bambiblogg

Sen en sak om detta med sponsring som många hakar upp sig på.

9 av 10 gånger får jag själv välja ut vad jag ska få, precis som om jag skulle handla själv. Så det jag skriver om plagget är helt ärligt, men däremot så kanske jag favoriserar vissa butiker som har varit väldigt snälla mot mig. Men själva plaggen är jag alltid glad över och har i stort sett alltid valt ut själv.

Jag har tackat nej till mycket, bland annat en Odd Molly jacka och mycket annat när det har känts fel. Jag har redan en Odd Molly jacka som jag är så nöjd med, så jag skulle aldrig ha köpt en till och därför kändes det fel att ta emot den. Jag vill ta emot sånt jag skulle kunna tänka mig att köpa själv.

• Stargirl
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 19:46:28 följande:
    Varför? För att jag har blivit avstängd två gånger tidigare för att jag har gjort reklam för min blogg. Vill inte bli det en tredje gång och tyckte att det var enklare att säga att det inte var jag (eller dölja det). Inte direkt som om jag gör reklam ofta för bloggen, utan bara när jag har en riktig saftig nyhet och vill dela med mig av den. Som många andra gör.Så det var bara av den enkla anledningen....
    Jag har ingen lust att fortsätta på detta men om du har en nyhet som du vill dela med dig av och inte får göra reklam för din blogg (jag förstår dock inte varför för det får ju alla andra inkl mig själv i min sidfot) så kan du ju inboxa ngn av oss som hänger i tråden om att länka till din nyhet.

Vi är ju vänner här, tror många tar illa upp när det inte spelas med öppna kort. I andra trådar spelar det ingen roll men här är många irl vänner som ses, läser varandras bloggar, swappar och pratar om ditt och datt.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Bambiblogg
    Stargirl skrev 2010-02-06 19:55:02 följande:
    Jag har ingen lust att fortsätta på detta men om du har en nyhet som du vill dela med dig av och inte får göra reklam för din blogg (jag förstår dock inte varför för det får ju alla andra inkl mig själv i min sidfot) så kan du ju inboxa ngn av oss som hänger i tråden om att länka till din nyhet.Vi är ju vänner här, tror många tar illa upp när det inte spelas med öppna kort. I andra trådar spelar det ingen roll men här är många irl vänner som ses, läser varandras bloggar, swappar och pratar om ditt och datt.
    Vad jag har förstått så får man inte göra reklam för sin blogg om man tjänar pengar på den (t.ex. Metrobloggarna).
  • Sue  Ellen
    Stargirl skrev 2010-02-06 19:55:02 följande:
    Jag har ingen lust att fortsätta på detta men om du har en nyhet som du vill dela med dig av och inte får göra reklam för din blogg (jag förstår dock inte varför för det får ju alla andra inkl mig själv i min sidfot) så kan du ju inboxa ngn av oss som hänger i tråden om att länka till din nyhet.Vi är ju vänner här, tror många tar illa upp när det inte spelas med öppna kort. I andra trådar spelar det ingen roll men här är många irl vänner som ses, läser varandras bloggar, swappar och pratar om ditt och datt.
    Japp, håller med dej!
  • Sue  Ellen
    Sue Ellen skrev 2010-02-06 18:21:56 följande:
    Hej hopp! En fråga: har någon här köpt eller kanske kollat på en vit 100 gr frill top (den senaste som kom nu)? Min sådan top har en svart rosett på ärmen (nere vid ärmslutet, alltså). Jag trodde den var mörklila (royal) på alla...? Gillar i o för sigatt den e svart, men vill bara kolla hur era ser ut?
    Pliiis, ingen som vet??

Nu börjar melodifestivalen!! *springer iväg*
  • Stargirl
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 20:00:34 följande:
    Vad jag har förstått så får man inte göra reklam för sin blogg om man tjänar pengar på den (t.ex. Metrobloggarna).
    Då kan du bara copy paste informationen i ett inlägg. Om alla vet vem du är hittar de till dig iaf.

Du har säkert rätt, man får inte länka för sin egen vinning. Men det gäller inte längre tradera länkar dock har jag hört.

Ändå uppskattas det mer att man är ärlig än att man skulle missa ngt banalt som att Fondan kommer i rött.....den informationen hittar trådens anhängare så småningom men vi vill gärna hålla en god ton mot varandra som är ärlig i tråden. Man väljer ju själv hur mycket av sig själv man delar precis som i Bloggarna.

Att anonymt neka att man är bloggerskan slår tillbaka mot dig tillslut.
  • Bambiblogg
    Stargirl skrev 2010-02-06 20:04:36 följande:
    Då kan du bara copy paste informationen i ett inlägg. Om alla vet vem du är hittar de till dig iaf.Du har säkert rätt, man får inte länka för sin egen vinning. Men det gäller inte längre tradera länkar dock har jag hört. Ändå uppskattas det mer att man är ärlig än att man skulle missa ngt banalt som att Fondan kommer i rött.....den informationen hittar trådens anhängare så småningom men vi vill gärna hålla en god ton mot varandra som är ärlig i tråden. Man väljer ju själv hur mycket av sig själv man delar precis som i Bloggarna.Att anonymt neka att man är bloggerskan slår tillbaka mot dig tillslut.
    Slår tillbaka? Alla här inne säger ju redan att dom inte läser min blogg. Har ju inte känt mig så välkommen som mig själv, så det har varit skönt att vara lite anonym.
  • gambia90
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 20:11:40 följande:
    Slår tillbaka? Alla här inne säger ju redan att dom inte läser min blogg. Har ju inte känt mig så välkommen som mig själv, så det har varit skönt att vara lite anonym.
    Vi är många som läser din blogg ;) (jag är en av dem)
    Tycker det är roligt att du är här också! Vi på familjeliv är ju ett speciellt släkte ;)

By the way! jag är verkligen jättesugen på en xstich, men som jag sagt tidigare så får boobsen inte plats! Går det att lämna in till skräddare och få den ett par cm bredare kring bysten eller pajar jag plagget då?
    Åsikter?
    Jag tycker verkligen att det är OMs finaste plagg.
  • Stargirl
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 20:11:40 följande:
    Fast tråden handlar ju inte om vem som läser eller inte läser. Vem som gillar eller inte gillar den andras bloggar.  Jag tror knappast ngn har pekat ut din blogg som ngt de inte gillar. Det är sponsringen generellt som folk inte uppskattar då man inte lägre kan veta om det är ärliga åsikter man delar med sig av.  Gratis smakar alltid gott och när sponsrade plagg åker ut på Tradera kort därefter är åsikterna inte värda så mycket för gemene man som spenderar pengar på plaggen.

Du är absolut välkommen här, utan tvekan. Men lämna dubbeslepelet utanför och säger FL att du inte får länka till din blogg så gör inte det. Vi vet ju hur vi hittar till din blogg då många av oss har länken och jag läser och kommenterar.

Alla är välkomna om de inte har en baktanke med att sälja kopierade plagg
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III