• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Morty

Morning! {#lang_emotions_flower}

Har ni fått reda på när de nya Fondorna skulle komma in? Jag ska på semester om ett tag och blir ju {#lang_emotions_cry} om de kommer just då.

• Duntoffla
    Isako- hoppas bara att fötterna inte sväller som ballonger bara för då går de väl inte ner i pjuksen heller Jag tror nästan att de heltäckande tårna är bäst för mig. Min stortå brukar leta sig ut i såna där skor
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Morty
    Duntoffla skrev 2010-02-07 10:16:01 följande:
    Isako- hoppas bara att fötterna inte sväller som ballonger bara för då går de väl inte ner i pjuksen heller Jag tror nästan att de heltäckande tårna är bäst för mig. Min stortå brukar leta sig ut i såna där skor
    Den första länken funkade inte för mig. Men i stort sett alla SwedishHasbeens är ju snygga. Mitt problema är tån brevid stortån.
  • Morty
    Morty skrev 2010-02-07 10:15:46 följande:
    Morning! Har ni fått reda på när de nya Fondorna skulle komma in? Jag ska på semester om ett tag och blir ju om de kommer just då.
    Nu såg jag på isakos blogg att de beräknas komma om 8 veckor då är det luuuugnt för mig. *pustar ut*
  • Pokergirl

Fonda i royal?! Underbart!
    Jag är också en "bas-molly". Klänningar och blusar är superfint på er andra, men på mig ser det bara fel ut.
    Själv sitter jag och suktar efter en velourdress i military. Men det stör mig att inte allt jag vill shoppa finns hos en shop. Dessutom vill jag ha faktura, gillar inte att ligga ute med pengar efter allt man hört om struliga shoppar.

* * * Cornelia 091030 * * *
  • Bina
    Pokergirl skrev 2010-02-07 10:47:49 följande:
    Fonda i royal?! Underbart! Jag är också en "bas-molly". Klänningar och blusar är superfint på er andra, men på mig ser det bara fel ut. Själv sitter jag och suktar efter en velourdress i military. Men det stör mig att inte allt jag vill shoppa finns hos en shop. Dessutom vill jag ha faktura, gillar inte att ligga ute med pengar efter allt man hört om struliga shoppar.
    Jaa - sån är jag också - gärna hos samma och absolut faktura.. betalar hellre de extra kronorna och slipper ligga ute med pengarna under frakt-tiden. (=oftare säkrare frakt)
  • Stargirl

Nu har jag också köpt en Fonda....tack så jävla mycket för att ni tvingade mig till det.... {#lang_emotions_demon} ska man inte få ta egna beslut längre....neeeeej grupptrycket måste man falla för...

bilder finns i bloggen

www.minmolly.se

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Tindrisen03
    Pokergirl skrev 2010-02-07 10:47:49 följande:
    Fonda i royal?! Underbart! Jag är också en "bas-molly". Klänningar och blusar är superfint på er andra, men på mig ser det bara fel ut. Själv sitter jag och suktar efter en velourdress i military. Men det stör mig att inte allt jag vill shoppa finns hos en shop. Dessutom vill jag ha faktura, gillar inte att ligga ute med pengar efter allt man hört om struliga shoppar.
    När jag ringde runt I Sthlmsbutikerna och letade efter rosa Fondans så påstod "Brands" i Sickla (tror jag det var) att det fått in Fondor i military.. (de hade inte packat upp dem ännu dock så det kanske var btxor och hoods de såg
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • isako
    Duntoffla skrev 2010-02-07 10:13:37 följande:
    Låter som en härlig kväll! Royal låter också himla snyggt. DEt blir kul att se dem snart. Haha...tänkte just skriva samma uttryck som du nu med "Bambi på hal is" men det kändes lite "fel" med tanke på allt som tidigare skrivits
    haha lika smidig var inte jag   Men Bambi för mig är inte den..
    Duntoffla skrev 2010-02-07 10:16:01 följande:
    Hahah samma här!! Jag har lovat mig själv att inte köpa förräns jag har provat så hoppas att de kommer till ngn butik här i närheten!
    Stargirl skrev 2010-02-07 10:56:28 följande:
    Nu har jag också köpt en Fonda....tack så jävla mycket för att ni tvingade mig till det....  ska man inte få ta egna beslut längre....neeeeej grupptrycket måste man falla för...bilder finns i bloggen www.minmolly.se
    hahah så lite så
    Morty skrev 2010-02-07 10:29:15 följande:
    Nu såg jag på isakos blogg att de beräknas komma om 8 veckor då är det luuuugnt för mig. *pustar ut*
    Känner detsamma. Det blir dyyyyrt denna månaden!!
    Hoppas på FET bouns detta året
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2010-02-07 09:43:05 följande:
    God morgon!Sitter här och känner mig lätt bakis utan en droppe alkohol i kroppen. Skumt!Håller med om att Tradera verkar vara rätt inkonsekventa. Själv är jag en av dem som INTE gillar produktbilder på plagg som inte är nya. Det är enligt mig väldigt missvisande. Ska man ha en sån bild (om vi nu tänker bort rättigheter osv) så ska man ha det som 2:a bild i så fall och inte som den bild som visar plagget. Sen får man ju inte använda andras bilder i såna här syften rent lagligt.Jag blev grymt sugen på en röd Fonda jag med. Är faktiskt glad över att jag skippade den rosa jag ev hade på gång. En röd Fonda till förhoppningsvis brun hud och dessa;www.swedishhasbeens.com/images/grease_sky_hig...eller dessawww.swedishhasbeens.com/images/Slip_in_red.jp...MUMS!Sen att jag inte kan gå i klackar spelar väl ingen större roll. Det kanske ser sexigt ut med lite vingliga steg?
    ja, det var det jag menade också, var inte så tydlig dock.
    Som kompettering bild. Självklart skall huvudbilden vara på det faktiska plagget.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III