Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Snälla föräldrar, GE ER!

mamman2008 skrev 2009-11-09 10:19:15 följande:
    Har du inte hört att barn inte svälter sig själva.??? det sa min bvc sköterska till mig.. när barnet inte ätit på nån eller några dar så blir de hungrig och då äter de det som serveras för att överleva! Det är altså överlevnadsinstinkten som sätter i gång då...Så JA barn ska äta de som serveras och passar de inte så får man gå hungrig... och efter några dar så ändrar nog barnet sin mening ska du se....Hur många maträtter lagar du till dina barn?
    TS: Jag tycker illa om att man gör svepande uttalanden som att barn i Sverige svälter inte och att alla barn äter när de är hungriga!
    Då kan du ju berätta det för min kollega vars dotter helt saknar hungerkänslor och som därför nästan dog innan de insåg att hon inte har den reflexen. Därför måste hon få äta det som hon tycker är gott oavsett hur besvärligt det blir för mamman.
    Dessutom finns det barn i Sverige som svälter pga att de far illa hemma och ja! ibland till och med för att föräldrarna är så fattiga att de inte har råd med mat. Fråga på vilken skola som helst ska du se att det finns barn där som alltid äter extra mycket för att de inte får tillräckligt hemma.

Min son får alltid något annat om han inte äter sig mätt för att han inte tycker om det, det är ju upp till mig att välja att inte låta honom gå hungrig. Jag förstår inte varför du blir upprörd över hur vi lever?
    Han måste alltid smaka på maten men jag tvingar inte honom äta upp.
    Själv äter jag inte mat som jag inte gillar, men smakar gärna på allt först.
  • Jagbyttenick

Och ni som tycker att det är okej att barnen går utan mat. Vad gör ni sedan när barnet blir gnälligt och ledset för att det inte fått något att äta? Eller då får barnet "skylla sig själv"?
    Det är ju plågsamt att gå hungrig!

Svar på tråden Snälla föräldrar, GE ER!